Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ علی دعموش، نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: «مقاومت لبنان به مسیر خود ادامه می‌دهد، به گزینه‌ها و مواضع خود پایبند است و هرچه قدر که پویش‌ها و فشار‌ها علیه آن تشدید شود، از مسئولیت‌های ملی خود شانه خالی نخواهد کرد. اولویت مقاومت در این برهه از زمان شکستن محاصره لبنان و کمک به مردم و کم کردن مشکلات آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شیخ دعموش اظهارات دو روز پیش وزیر انرژی مصر مبنی بر موافقت نکردن آمریکا با انتقال گاز و برق به لبنان را نشان دهنده این دانست که همه اقدامات سفیر آمریکا و اظهارات او درباره کمک به لبنان نمایشی و بی پایه و اساس است. این اظهارات همچنین به این معناست که آمریکا همچنان در مسیر حل بحران در لبنان کارشکنی می‌کند، بحران‌ها را عمیق‌تر می‌کند، درد و رنج مردم لبنان را افزایش می‌دهد و از آن بهره برداری سیاسی و انتخاباتی می‌کند.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله، تبلیغات برخی مبنی بر این که حزب الله نمی‌خواهد انتخابات پارلمانی در زمان مقرر برگزار شود را دروغ محض و در امتداد پویش‌های گمراه کننده و القای این نکته به افکار عمومی دانست که مدعی است حزب الله از انتخابات می‌ترسد، زیرا طبع مردم تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: «حزب الله تمایل دارد انتخابات پارلمانی در زمان تعیین شده برگزار شود و معتقد است به تعویق افتادن آن نه فقط به نفع مردم لبنان نیست؛ بلکه به ضرر آنان است، زیرا برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده به حفظ ثبات داخلی و حل اختلافات درون نهاد‌های قانون اساسی کمک می‌کند و برگزار نشدن آن به معنای نبود نهاد‌های قانون اساسی و ورود به هرج و مرج است و حزب الله قطعا با غرق شدن لبنان در هرج و مرج مخالف است.»

گفتنی است که انتخابات پارلمانی لبنان در ۲۷ مه سال میلادی ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. شایان ذکر است ساختار سیاسی لبنان و انتخاب روسای قوای سه گانه این کشور با توجه به تنوع بافت جمعیتی و طایفه‌ای و قانون اساسی این کشور از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است. سران قوای سه گانه لبنان بر اساس ساختار طائفه‌ای این کشور از سوی اعضای پارلمان تعیین می‌شوند به گونه‌ای که رئیس جمهور لبنان باید مسیحی مارونی، نخست وزیر باید مسلمان سنی و رئیس پارلمان باید مسلمان شیعه باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب الله لبنان برگزاری انتخابات دولت لبنان انتخابات پارلمانی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود.

طبق خبری که جماران منتشر کرده، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899778

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی