Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز دوشنبه در این باره گفت: برای انتخاب پایتخت کتاب مراکز استانی و شهرهای برخوردار بیشتر دیده می‌شوند و قرار گرفتن اوز به عنوان یکی از پنج شهر نامزد کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، به خاطر مشارکت همه بخش‌های شهر و نه فقط بخش دولتی، در ترویج کتابخوانی است.
بنا بر مطلب ارسالی روز دوشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، فروغ‌هاشمی، با اشاره به اینکه اِوَز به مرحله نهایی جشنواره پایتخت کتاب ایران رسید و بار دیگر عنوان شهر خلاق در کتاب و کتابخوانی در کشور را از آن خود کرد، گفت: از سال ٩٥ تاکنون اوز دو بار عنوان شهر خلاق کتابخوانی را در کشور کسب کرده است و هر بار با بیش‌ترین طرح و برنامه توانسته است بعد از پایتخت کتاب، عنوان شهر خلاق در کتاب و کتابخوانی را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هرچند هر سال رقابت‌ها بر سر پایتخت کتاب و تعداد شهرهای شرکت کننده بیشتر می‌شود اما طرح‌ها و برنامه‌ها در اوز هم خلاق‌تر، کاربردی‌تر و جدی‌تر دنبال می‌شود و جزء پنج شهر شدن هم نشان از تعهد و تلاش و هم‌دلی بین مسئولین و مردم و خیرین این خطه  فرهنگی دارد.
این مقام مسئول گفت: راه‌یابی ۱۹۱ شهر به رقابت پس از چند مرحله داوری و انتخاب ۳۶ شهر در مرحله نیمه‌نهایی و داوری نهایی از بین آن‌ها و با تحلیل و بررسی انجام شده توسط هیئت داوران و انتخاب پنج شهر در مرحله نهایی دقت و تلاش زیادی می‌طلبد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان جنوبی فارس، ادامه داد: اوز از سال ٩٥ در این جشنواره شرکت کرد و پس از افتتاح دایمی دبیرخانه پایتخت کتاب طرح‌های زیادی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام داد و خیلی از این طرح‌ها و برنامه‌ها در مراکز استان‌ها و شهرها و روستاهای سراسر ایران عملی شد. فعالیت‌ها در اوز به همت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد، انجمن‌های غیردولتی خصوصا حضور و همراهی خیرین انجام شد.
هاشمی با بیان اینکه استمرار فعالیت و مشارکت همه بخش‌های شهر نه فقط بخش دولتی، در ترویج کتابخوانی در این موفقیت نقش داشته است، افزود: توجه به چاپ کتاب و نذر دانایی، ایجاد هماهنگی و همکاری میان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی، همراهی خیرین و نیک‌اندیشان و حضور گروه‌های داوطلب مردمی، توجه به همه حوزه‌ها و اقشار مختلف جامعه و در کل کتاب و کتابخوانی گام موثری بود که باعث پیوند بیشتر سازمان‌ها و نهادها و مردم شد و در جامعه گسترش پیدا کرد.
اوز، سنندج، نجف‌آباد، بم و سمنان شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران در سال 1401 بودند که در نهایت سنندج این عنوان را از آن خود کرد و تاکنون و در شش دوره برگزاری این طرح به ترتیب شهرهای اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷)، یزد (۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته‌اند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را از آن خود کنند. شهر شیراز از آغاز فروردین ۱۳۹۹ تا آذرماه ۱۴۰۰ عنوان پایتختی کتاب را در اختیار داشت.
اوز یکی از شهرستانهای استان فارس است که در فاصله ۳۵۱ کیلومتری از شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها پایتخت کتاب ایران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز اوز فارس پروندهٔ خبری شیراز، پایتخت کتاب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایتخت کتاب ایران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز پایتخت کتاب ایران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز اوز فارس فرهنگ و ارشاد اسلامی پایتخت کتاب ایران کتاب و کتابخوانی عنوان شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال

دریافت 40 MB کد خبر 6090036

دیگر خبرها

  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند