Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید امید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی امروز در اوج شکوفایی خود قرار دارد و جای خوشحالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ظرفیت محصولات پتروشیمی ۱.۵ میلیون تن به ۱۰۰ میلین تن رسیده است.

او افزود: سطح مطلوب و توسعه یافته صنعت پتروشیمی به برکت تلاش‌های صورت گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زده شده است و امیدواریم این تلاش‌ها در راستای توسعه باعث تحقق چشم انداز تعریف شده مبنی بر ایجاد ظرفیت ۱۳۰ میلیون تن تولید انواع محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیدی نیا اضافه کرد: ایجاد ارزش افزوده در منابع هیدروکربونی و کاهش خام فروشی یک دغدغه جدی در کشور محسوب می‌شد که با شکوفایی صنعت پتروشیمی، این امر به لطف تحقق برنامه ریزی ها، بیش از پیش در حال نزدیک شدن به اهداف ترسیم شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال حاضر ارزش خوراک مورد مصرف صنعت پتروشیمی معادل ۱.۲ میلیون بشکه نفت خام میباشد و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به واسطه برنامه‌های توسعه‌ای که برای صنعت پیش بینی شده، پتروشیمی‌ها این میزان به حدود معادل ۲ میلیون بشکه نفت خام برسد.

این مقام مسئول افزود: صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین نام برد و گفت: این صنعت در شرایط سخت تحریم برای اقتصاد کشور نقش تاثیرگذاری داشته است و همواره توسعه دهنده دیگر ارکان صنعتی در کشور بوده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت پتروشیمی تولید نفت صنعت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت

به گزارش قدس خراسان، علی نخچیان افزود: بیشتر مودیان مالیاتی، اظهارنامه خود را بر اساس اعداد و ارقام سال گذشته و بر اساس مقررات ماده ۳ قانون تسهیل مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهارنامه خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کرده‌اند.
وی در مورد احتمال تمدید دوباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: بعید است مجدد تمدید شود، لذا مودیان باید در مهلت باقیمانده تا ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه خود را ارسال کنند تا از بخشودگی‌های قانونی بهره‌مند شوند و مشمول جرایم تأخیر در ارسال اظهارنامه نشوند.
مدیر روابط عمومی امور مالیاتی استان با تأکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تأمین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول شده در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که از رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل برخوردار بوده است.

نخچیان در پایان گفت: مالیات و عوارض بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت