Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:00:34 GMT

۲۱ پژوهشگر برگزیده دانشگاه یزد معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۴۹۱۵

۲۱ پژوهشگر برگزیده دانشگاه یزد معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست دانشگاه یزد عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه یزد ضمن تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه پژوهشگران و نخبگان علمی کشور، حمایت از آنان را وظیفه و رسالت همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه و اهتمام ویژه ایشان در حمایت از نخبگان، حجت را بر همه تمام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس کلانتری با اشاره به برخی از چالش‌ها و تنگناهای مالی دانشگاه بیان کرد: امسال بیش از ۹۰ درصد بودجه دانشگاه به پرداخت حقوق اختصاص یافته است اما امیدواریم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در زمینه تأمین بودجه و ارائه تسهیلات و مشوق‌های تحقیقاتی، گشایش‌های رضایت‌بخشی نیز در بودجه‌های پژوهشی ایجاد شود.

در این مراسم از ۲۱ پژوهشگر برگزیده دانشگاه به شرح زیر تجلیل شد:

یک درصد برتر دانشمندان جهان؛ محمد مظلوم اردکانی از دانشکده شیمی و بیژن دواز از دانشکده علوم ریاضی

سرآمدان علمی کشور؛ محمد مظلوم اردکانی از دانشکده شیمی و مهدی حسن زاده از دانشکده مهندسی نساجی

پژوهشگران برتر دانشگاه؛ محمدمهدی خبیری از دانشکده مهندسی عمران و علی طالبی از دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی

پژوهشگر نمونه دانشکده هنر و معماری؛ سیده زینب عمادیان رضوی

پژوهشگر نمونه دانشکده منابع طبیعی؛ محمدعلی حکیم زاده اردکانی

پژوهشگران نمونه پردیس علوم انسانی و اجتماعی؛ محمدرضا رضایی از گروه جغرافیا، سید محمد طباطبائی نسب از دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، احمد کلاته ساداتی از دانشکده علوم اجتماعی

پژوهشگران نمونه پردیس علوم؛ محمد مظلوم از دانشکده شیمی، قاسم بریدلقمانی از دانشکده علوم ریاضی و ابوالفضل میرجلیلی از دانشکده فیزیک

پژوهشگران نمونه پردیس فنی و مهندسی؛ یحیی زارع مهرجردی از دانشکده مهندسی صنایع، جمشید ابویی از دانشکده مهندسی برق

فضل اله ادیب نیا از دانشکده مهندسی کامپیوتر

پژوهشگر برگزیده جوان؛ مهدی سبک‌رو از دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری

تسهیلگر پژوهش و فناوری؛ علیرضا یاراحمدی از دانشکده مهندسی معدن و متالوروژی

پژوهشگران نمونه طرح‌های کاربردی؛ محمدرضا اختصاصی از دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی، عبدالحمید انصاری از دانشکده مهندسی معدن و متالوروژی و سید اکبر مصطفوی از دانشکده مهندسی کامپیوتر

کد خبر 5387575

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری یزد دانشگاه یزد عباس کلانتری پژوهشگر برتر ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی 9 دی آمار کرونا گرگان کرمانشاه واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا بارش برف آلودگی هوا ایلام سانحه تصادف زلزله دانشکده مهندسی پژوهشگران نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب

دانشگاه شیراز که پیش‌تر دانشگاه پهلوی نام داشت، یکی از دانشگاه‌های مادر، جامع و دولتی ایران است که در سال ۱۳۲۵ در شیراز تاسیس گردید.

به گزارش انتخاب، دانشگاه شیراز با تأسیس دانشکده فنی با هدف آموزش متخصصان علوم پزشکی با یک برنامه چهار ساله در سال ۱۳۲۵ تأسیس شد. در ابتدا مؤسسه عالی بهداشت نامیده شد، در سال ۱۳۲۹ به یک دانشکده پزشکی تبدیل شد. در سال ۱۳۳۲ آموزشکده پرستاری نمازی و دانشکده‌های کشاورزی و هنر و علوم تأسیس شد.

با افزودن دانشکده مهندسی و دانشکده دامپزشکی در سال ۱۳۳۳، به وضعیت دانشگاه ارتقاء یافت و دانشگاه پهلوی نامیده شد. سپس دانشکده دندانپزشکی در سال ۱۳۴۸، دانشکده تحصیلات تکمیلی و کالج الکترونیک در سال ۱۳۴۸، و دانشکده‌های حقوق و آموزش در سال ۱۳۴۹ به دانشگاه اضافه شدند. در سال ۱۳۳۹، شاه، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، گیلورد هارول را دعوت کرد تا به ایران بیاید و مؤسسات آموزش عالی ایران را بازرسی کند.

هارول به درخواست شاه گزارشی را با عنوان الگویی برای یک دانشگاه جدید در ایران تهیه کرد و شاه متعاقباً تصمیم گرفت که دانشگاه پنسیلوانیا به دولت ایران در تبدیل دانشگاه شیراز به تنها نهادی در ایران که بر اساس سبک آمریکایی برای تحصیلات در مقاطع بالاتر کمک کند.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»