Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:03:51 GMT

نگاه به پژوهش باید تغییر کند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۲۵۸۸

نگاه به پژوهش باید تغییر کند

ایسنا/خوزستان مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: باید نوع نگاه به بحث پژوهش در استان و کشور تغییر کند و به جای نگاه اعلانی، نگاهی اعمالی و عملگرا داشته باشیم.

قاسم سواری صنگوری امروز(۹دی ماه) در حاشیه بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی خوزستان در نمایشگاه هفته پژوهش استان، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پژوهش امری است که هیچ سازمان، ارگان و کشوری مستثنی از آن نیست و نمی توان گفت که دستاوردها بدون پژوهش اتفاق می افتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  باید نوع نگاه به بحث پژوهش در استان و کشور تغییر کند و به جای نگاه اعلانی، نگاهی اعمالی و عملگرا داشته باشیم.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: در سال جاری برای موضوعات پژوهشی دستگاه های اجرایی مناسبت های خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شد و از پژوهشگران تقدیر به عمل آمد.

سواری صنگوری ادامه داد: دستگاه های احرایی باید در زمینه رفع تنگناها و مشکلات کاری شان به این پژوهش ها و تحقیقات مراجعه کنند و این موضوع، نیازمند حرکت کردن پژوهش ها به سمت کاربردی شدن است تا اثر بخشی لازم را در چالش های استان، داشته باشند.

وی بیان کرد: کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان که ریاست آن با استاندار و دبیری آن با سازمان برنامه و بودجه خوزستان است، تلاش کرده تا مجموعه پژوهش های استان و اعتباراتی که در این زمینه هزینه می شوند را به موارد ذکر شده، سوق دهد.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: امسال حدود ۱۶۹ عنوان پژوهشی از دستگاه های اجرایی دریافت کردیم و برای این ها داوری انجام شد؛ در نهایت ۵۰ پروپوزال داوری شدند و از این تعداد ۲۲ طرح پژوهشی انتخاب شد.

سواری صنگوری بیان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز طرح های خوبی در این خصوص داشت و جزء این ۲۲ طرح بود.

وی افزود: سعی کردیم این موضوعات را به سمت حل مشکلات استان، سوق دهیم؛ این اقدام کار بسیار سختی است اما این حرکت را آغاز کردیم و در این زمینه سیاست گذاری شده است.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان برنامه و بودجه خوزستان تصریح کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم شاهد عملکرد بهتر دستگاه ها در زمینه انجام این طرح ها و پژوهش ها باشیم.

سواری صنگوری بیان کرد: اقدام دیگری که قطعا در اختتامیه نمایشگاه نیز انجام خواهد شد، ارزیابی پژوهشی دستگاه های اجرایی است که این موضوع را در سازمان برنامه و بودجه در حال رصد کردن هستیم تا مشخص شود که اعتبارات و عناوینی که در کارگروه مطرح شده، توانسته است اثر بخشی لازم را داشته باشد یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان هفته پژوهش مدیر آموزش و پژوهش سازمان دستگاه ها پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد و استفاده از ارفاقات قانونی برای افرادی که حائز شرایط هستند، اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، امروز _سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید از زندان مرکزی زاهدان و دیدار و گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان اظهار کرد: زندانی کردن یک فرد از خانواده یا طایفه باعث ایجاد سایر مشکلات اقتصادی و فرهنگی می‌شود و انتظار می‌رود در رابطه با افرادی که در مرحله اول مرتکب جرم می‌شوند به دید یک مجرم نگاه نشود و به صورت جزئی دلیل ارتکاب جرم بررسی شود.

وی ادامه داد: نگاه قاضی باید سازنده باشد و همچنین تبعات حبس در نظر گرفته شود و افرادی که دارای شرایط ارفاقات قانونی هستند، نسبت به آنها این امتیاز اعمال و اجازه بازگشت افراد به جامعه داده شود.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان افزود: وظیفه قوه قضائیه فقط محکمه‌داری در دادسراها یا دادگاه‌ها نیست و وظایف مهم دیگری در قانون اساسی بر عهده قوه قضائیه گذاشته شده که احیای حقوق عامه و همچنین تامین آزادی مشروع است از مهم‌ترین آنهاست.

موحدی‌راد با اشاره به اینکه تحقق رافت اسلامی برای متهمان بر مبنای چارچوب‌های قانونی مشخص شده است، تصریح کرد: رویکرد جدید کمک به آزادی متهمان و محکومان نادم و دریچه‌ای به سوی افرادی است که حضور آنها در جامعه مخل امنیت نخواهد بود.

گفتنی است، در این بازدید پروژه‌های عمرانی ساخته شده کانون اصلاح تربیت و همچنین سالن ورزشی مجموعه اداره کل زندان‌های استان افتتاح و در پایان از قضاتی که در مورد انجام مسائل قضایی از جمله عفو، تعلیق و نظام آزادی مشروع تلاش کردند، تقدیر شد.

همچنین رئیس کل و قضات شعبات با حضور در اندرزگاه‌های ندامتگاه مرکزی زاهدان و دیدار چهره به چهره با مددجویان به بررسی مشکلات قضایی و پرونده‌ای آنان پرداختند.

کد خبر 749426

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • در تبریز استقلال نشان می‌دهد کت تن کیست | هر وقت کم آوردیم به سمت چپ سینه‌مان نگاه می‌کنیم
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد