Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ استاندار فارس گفت: کیت‌های تشخیصی امیکرون جامع نیست علاوه بر آن تعداد محدود است بنابراین دستگاه‌های اجرایی در این زمینه بیش از گذشته کمک کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عصر امروز شورای اداری استان فارس با حضور امام جمعه شیراز و استاندار فارس برگزار شد‌. محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این جلسه با بیان نکاتی درباره وضعیت کرونا و کنترل آن اظهارداشت: مدیران دستگاه‌ها توجه داشته باشند که با رعایت شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی به کنترل این بیماری کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی از نکات و لزوم اجرای آن در دستگاه‌های اجرایی گفت: جلوگیری از حضور کارمندانی که نوبت سوم واکسن را نزدند از مهم‌ترین موارد است که باید رعایت شود.

استاندار فارس با بیان اینکه کارمندان دولت باید ماسک بزنند و برای ارباب رجوعی که مراجعه می‌کنند نیز رعایت این نکات مهم است، افزود: کیت‌های تشخیصی امیکرون جامع نیست علاوه بر آن تعداد محدود است اگر علائم سرماخوردگی خفیف هم داشتند، به حساب امیکرون بگذارند و رعایت کنند، با پزشک خانواده یا مراکز سرپایی تماس بگیرند و از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

ایمانیه با بیان اینکه نظارت بر ماسک زدن فروشندگان و اصناف باید با دقت انجام شود، بیان کرد: عدم برگزاری جلسات با تعداد بالا و فاصله کم از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز درباره آخرین وضعیت کرونا در استان فارس اظهارداشت: در استان فارس مانند کشور تعداد بیمار، بیمار بستری و مرگ و میر سیر نزولی دارد که این امر به دلیل واکسیناسیون گسترده‌ای است که انجام شده و به یک درصد قایل قبولی رسیده است.

وی با تشریح دلایل کاهش ابتلاها با وجود شیوع امیکرون گفت: در حال حاضر ایمنی جمعی به دلیل اینکه هنوز زمان زیادی از مرحله دوم واکسن نگذشته است، بالا است؛ در استان 2 مورد امیکرون شناسایی شد کا از ایرانیان مقیم دبی که واکسن نزده بودند و هیچ علامتی نداشتند 8 مورد دیگر نیز برای تایید به تهران فرستاده شد اما تایید نشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تعداد کیت‌های تشخیصی امیکرون محدود است و از اینها در موارد خاص استفاده می‌شود، افزود: درباره سرماخوردگی‌های ساده نیز نگران هستیم که امیکرون باشد چون علائم خفیف است ممکن است فرد اصلا به پزشک مراجعه نکند.

وضعیت شیوع امیکرون در استان مرکزی نگران‌کننده استبرگزاری نشست اضطراری در پی شیوع امیکرون؛ محدودیت‌های کرونایی در استان فارس تشدید می‌شودتشدید الزامات بهداشتی فیتور 2022 با افزایش ابتلا به "امیکرون"

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر 590 بیمار بستری در استان فارس وجود دارد که کمترین تعداد بیمار در 6 ماه گذشته است، بیان کرد: در کل تعداد مرگ و میر به ازای هر صد نفر 1.49 نفر در استان فارس است و تاکنون 6 میلیون و 500 هزار دز واکسن تزریق شده است که بیش از 95 درصد  دز اول، 83 دز دوم و 12 درصد دز سوم بوده است.

وی با بیان اینکه در میزان واکسیناسیون نیز رتبه دوم را بعد از استان گیلان داریم، عنوان کرد: بعد از 3 تا 4 ماه کسانی که دز سوم را تزریق کردند می‌توانند دز یادآور را تزریق کنند؛ نباید جامعه را نگران کرد اما حساسیت باید باشد و همه برای اجرای کنترل هوشمند و تزریق واکسن کمک کنند.

انتهای پیام/42/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کیت های تشخیصی امیکرون استاندار فارس استان فارس کمک کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت به صورت همزمان در مناطق خونسرخ، سورو، نخل ناخدا و روستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعاً ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ جفت کفش و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه در این طرح تعداد ۵ دستگاه خودروی شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبرگلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، اظهار داشت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

کد خبر 6090382

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها