Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی اشرفی روز چهارشنبه در نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک خراسان رضوی، انتقال اختیارات "کارگروه گندم، آرد و نان" و "تامین و توزیع و نظارت بر تمام کالاهای کشاورزی" از سازمان صمت به سازمان جهاد کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این تقسیم بندی انجام شده و ۲ سازمان استانی مزبور در تعامل دقیق با یکدیگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: طبق ابلاغیه کشوری همچنان مسوولیت دبیری ستاد تنظیم بازار و کارگروه های متناظر آن در استانها با سازمان صمت خواهد بود و ۲ تن از معاونان سازمانهای صمت و جهاد کشاورزی استان به عنوان سخنگوی کارگروه تنظیم بازار استان پاسخگوی مسائل فرمانداران خواهند بود. 

اشرفی،  ارزیابی عملکرد فرمانداران را مبتنی بر رصد، پایش و کنترل مستمر بازار و برگزاری مستمر نشستهای کارگروه تنظیم بازار در شهرستانها ذکر و بیان کرد: در راستای رتبه بندی فرمانداران، خراسان رضوی به ۱۲ منطقه تقسیم شده و برای هر منطقه یک کارشناس در نظر گرفته شده است تا به صورت روزانه و مستمر مسائل تنظیم بازار رصد و پایش و پیگیری و ارزیابی های مربوط  به آن به استاندار منعکس شود.

وی کمک گرفتن از مردم در مسائل تنظیم بازار را بسیار موثر دانست و خواستار ارایه الگوهای موفق شهرستانها در این زمینه شد و افزود:  همه اختیارات قابل تفویض از کارگروه تنظیم بازار استان به فرمانداران واگذار خواهد شد.

معاون استاندار خراسان رضوی با عنایت به تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی، اظهار امیدواری کرد این قرارگاه  اتخاذ تصمیمات کوتاه مدت و روزانه را در اولویت قرار داده و قرارگاه متناظر آن در همه شهرستانهای استان فعال شود. 

اشرفی با تاکید بر اینکه شناسایی واحدهای راکد و نیمه فعال و احصای مشکلات و موانع آنها در دستور کار است، گفت: فرمانداران باید به صورت مستمر گزارش مربوط به این واحدها را به مرکز استان منعکس کنند و مواردی که در همان شهرستان قابل حل است، برطرف کرده و برای حل باقی موارد از مدیران استانی کمک بگیرند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با همکاری تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام استان همه ظرفیتهای خالی استان در زمینه سردخانه و انبارهای ذخیره کالا شناسایی شده و تاکنون قراردادهایی منعقد گردیده و ضروری است نسبت به فعال سازی سایر ظرفیت های خالی سردخانه ها اقدام و  حدود هشت هزار تن ظرفیت ذخیره سازی که در سه شهرستان استان شناسایی شده است با محوریت فرمانداران مدیریت و فعال شود. 

وی با اشاره به نزدیکی ایام پایان سال و توالی روزهای نوروز و ماه رمضان در سال آینده، گفت: تشدید اجرای طرحهای نظارتی و نصب برچسبهای قیمت بر روی کالاها اهمیت زیادی دارد و فرمانداران باید کنترل دقیقی در خصوص تناسب بین تقاضا و عرضه کالا داشته باشند، برپایی نمایشگاهی به وسعت ایران تجربه موفقی مربوط به نوروز امسال بود که لازم است در نوروز سال آینده نیز با همکاری همه اتاق های اصناف در خراسان رضوی برگزار شود.

برنامه ریزی برای برپایی پنج نمایشگاه عرضه مستقیم کالا 

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در ایام پایانی امسال برپایی پنج نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، فروش های فوق العاده کالایی در اصناف منتخب و توسعه روستابازاها برنامه ریزی شده است که همراهی فرمانداران را در این زمینه خواستار هستیم. 
اشرفی اضافه کرد: هر شهرستانی که در زمینه هوشمندسازی نظارتها و توزیع کالاها الگوی موفقی دارد، به ستاد تنظیم بازار استان اعلام کند تا به شهرستانها منعکس شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال ۳۲ نشست کارگروه تنظیم بازار استان برگزار شده که ۲۶۶ مصوبه درپی داشته است، براساس رتبه بندی انجام گرفته از نشستهای کارگروه تنظیم بازار شهرستانها، تربت جام رتبه نخست را در برگزاری تعداد نشستها، مصوبات و حضور فرماندار در نشستها را به دست آورده است.

جواد خزائی با اشاره به تاثیر مطلوب اجرایی شدن کامل سامانه جامع تجارت بر قیمت کالاها افزود: تاکنون ثبت ۱۸ قلم کالا در این سامانه قطعی شده است و برای اجرای کامل این سامانه در استان، نیازمند همراهی و همکاری همه فرمانداران هستیم.

وی بیان کرد: در صورت اجرای کامل سامانه جامع تجارت، روند تولید تا توزیع کالا کاملا شفاف و نظارتها نیز هوشمند خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست به تشریح عملکرد قرارگاه امنیت غذایی استان در این سازمان پرداخت و گفت: از ابتدای تشکیل این قرارگاه تاکنون ۲۶ نشست استانی پیرامون مشکلات بخشهای مختلف تولید محصولات کشاورزی، دامی و غیره برگزار شده و ۲۰۲ مصوبه در پی داشته است.

محمدرضا اورانی افزود: در همین راستا قرارگاه امنیت غذایی در ۲۹ شهرستان تشکیل و با برگزاری ۲۰۹ نشست، هزار و ۲۳۰ مصوبه به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: در پی واگذاری مسوولیت تنظیم بازار کالاهای اساسی و نظارت بر بازار به وزارت جهاد کشاورزی، ۳۶ نفر از کارکنان سازمان صمت استان به ادارات سازمان جهاد کشاورزی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی منتقل شده اند.

وی اظهار داشت: در پی عملیاتی کردن انعقاد تفاهم نامه معاون اول رییس جمهوری با رییس سازمان بسیج مستضعفین در آبانماه امسال، با هدف هم افزایی و تشریک مساعی برای امور نظارت و بازرسی، فراخوان اولیه برای هزار نفر از داوطلبان بسیج منتشر شد، پس از ارایه آموزشهای لازم، کارت شناسایی توسط کمیسیون نظارت استان برای ۴۲۶ نفر صادر شد.

اورانی خاطرنشان کرد: با همکاری نیروهای بسیجی و مردمی در حوزه بازرسی و نظارت استان، طی ۲۰ روز اخیر ۹ هزار مورد بازرسی در استان انجام گرفت و هزار پرونده تخلف تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی و دبیر کمیته اقدام مشترک خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کمیته اقدام مشترک ذیل ستاد تنظیم بازار است که اولویت خود را نظارت بر بازار قرار داده و مساله بازار را از وزارت صمت به سمت معاونت اول ریاست جمهوری سوق داده است.

مرتضی مدنی افزود: لازم است فرمانداران نشستهای کمیته اقدام مشترک را در شهرستانها به صورت هفتگی برگزار کنند و در نشستها حضور مستمر داشته باشند.

برچسب‌ها استانداری خراسان رضوی قیمت کالا ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی قیمت کالا ستاد تنظیم بازار استانداری خراسان رضوی قیمت کالا ستاد تنظیم بازار کارگروه تنظیم بازار کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان ستاد تنظیم بازار تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی