Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهمن امیری مقدم» در مراسم تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد با اشاره به ظرفیت های فراوان زیرساختی توسعه در استان از جمله راه آهن، فرودگاه بین المللی، مرزهای رسمی، بزرگراه راه کربالا از تهران تا مرز و دیگر زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل، شهرک صنعتی، برق، آب،  گاز و مخابرات افزود: تبدیل کرمانشاه به قطب توسعه غرب کشور یکی از مهمترین برنامه‌هایم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به فرصت های فراوان توسعه مانند وجود ذخایر نفت و گاز، کشاورزی و دامپروری مناسب، ظرفیت فراوان گردشگری و خدمات شهری و همچنین صنایع در استان اشاره کرد و یادآور شد: به پشتوانه این همه ظرفیت، اعلام می‌کنم مسیر سرمایه گذاری در استان کرمانشاه باز خواهد بود و هر مانعی در این مسیر باشد بدون تعارف باید برطرف شود.

امیری مقدم یکی از مهمترین اقدام‌ها برای توسعه استان را رفع موانع سرمایه گذاری دانست و اظهار کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که سرمایه گذاران به کرمانشاه بیایند زیرا با سرمایه گذاری اشتغال و توسعه بوجود می‌آید لذا هر کسی مانع سرمایه گذاری در استان شود در دل مردم جای ندارد.

استاندار جدید کرمانشاه همچنین مهمترین سرمایه مسوولان را اعتماد مردم اعلام کرد و گفت: جلب اعتماد عمومی اولین راهبردم برای توسعه استان است.

امیری مقدم از دیگر راهبردهای خود در استان کرمانشاه را تلاش برای حفظ اتحاد و وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف دانست و ادامه داد: حفظ وحدت خواسته مقام معظم رهبری است همچنین باید وحدت بین همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها را نیز داشته باشیم  و به موضوعات حاشیه نپردازیم، انتقاد سازنده داشته باشیم اما حاشیه ایجاد نکنیم زیرا استان را از مسیر توسعه دور کرده و عقب می‌اندازد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: مدیران باید انقلابی، متدین،  مجرب و همچنین جوان؛ (اعم از مرد و زن)  پر تلاش در مسند کارها و امور اجرایی قرار گیرند تا با تعامل بیشتر با یکدیگر کارها را پیش ببریم.

استاندار کرمانشاه داشتن دیدگاه و نگاه عدالت محور به موضوعات، اقشار و سطوح مختلف جامعه را از دیگر راهبردهای خود دانست و تاکید کرد: با برداری، رفاقت،  صمیمیت، شایسته سالاری و همکاری متقابل بین مسوولان محلی و ملی باید موانع پیش روی توسعه استان را شناسایی و رفع کنیم.

امیری مقدم همچنین از مدیران و مسوولان استان خواست تمام اعتبارات عمرانی باقی مانده را تا پایان سال جذب کنند و اضافه کرد: اگر نتوانیم اعتبارات را جذب کنیم نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

وی مهمترین برنامه  کاریخود در استان کرمانشاه را ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اعلام کرد و گفت: باید تلاش کنیم درآمد سرانه مردم افزایش یابد و آمار شاخص فلاکت استان نیز تغییر یابد.

امیری مقدم همچنین توجه به ارتقای صنعت گردشگری، ساماندهی وضعیت مبادلات مرزی، توسعه کشاورزی و دامپروری و همچنین پروژه‌های نفت و گاز در استان را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد.

وی در ادامه توسعه مراکز فنی و حرفه ای برای کاهش نرخ بیکاری را یک برنامه ویژه برشمرد و اظهار داشت: بسیاری از جوانان استان مدرک دانشگاهی دارند ولی انتظار کار اداری و پشت میزنشینی دارند که باید این رویه با گسترش برنامه آموزش فنی و حرفه ای تغییر کند.

توانمند سازی نیروی‌های محلی در مشارکت و پیشرفت، توجه به امر ورزش و همچنین مشارکت دادن زنان که ۵۰ درصد جمعیت استان هستند، از جمله دیگر مواردی بود که امیری مقدم به آنها اشاره کرد.

به گزارش ایرنا؛ وزیر کشور صبح دوشنبه به منظور شرکت در مراسم معارفه و تکریم استاندار کرمانشاه وارد استان شد.

هیات وزیران در جلسه صبح چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رییسی، رئیس جمهور، به «بهمن امیری‌مقدم» برای تصدی استانداری کرمانشاه رای اعتماد دادند.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی «امیری‌مقدم»  می‌توان به دبیری ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های گیلان و خراسان رضوی و عضویت در شورای فرهنگی استان های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی اشاره کرد.

«بهمن امیری‌مقدم» از نیروهای با سابقه و با تجربه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و بومی استان کرمانشاه است.

پیش از این «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه بود که در دوم مهرماه سال ۱۳۹۶ در این سمت منصوب شد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه توسعه اقتصادی مراسم معارفه اشتغال زایی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه توسعه اقتصادی مراسم معارفه استانداری کرمانشاه توسعه اقتصادی مراسم معارفه اشتغال زایی اعتبارات استان کرمانشاه سرمایه گذاری امیری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی

مرتضی بهزادفر با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است. وی تصریح کرد: در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است. بهزاد فر با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: زمینه تحقق شعار سال و پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان نیازمند تهیه و تدوین یک سند عملیاتی است که پیش نویس این سند در استان آماده شده است. وی با بیان اینکه طی سال های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همزمان شدن شروع سال ۱۴۰۳ با شروع سال برنامه هفتم توسعه را مورد توجه قرار داد و افزود: براساس ابلاغ سیاست های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است. بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، اظهار امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود. وی به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ها در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناورهای راهبردی، توجه به زنجیره های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.  این مقام مسئول گفت: در این سند بر احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک های خصوصی، بیمه ها و ابزار و شیوه های نوین تامین مالی  و اتمام پروژه های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است. بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ