Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، هم زمان با فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهان باوفایشان و درحالی که ملت عراق همانند دو سال گذشته با برگزاری تظاهرات‌های ضد آمریکایی جنایت تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن فرماندهان پیروزی را محکوم می‌کردند، روز دوشنبه 3 ژانویه پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در نزدیکی فرودگاه بغداد با 2 پهپاد مورد هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه شنبه نیز یک حمله پهپادی علیه پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار واقع در غرب کشور عراق صورت گرفت.  کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در این خصوص گزارش داد که پایگاه عین الاسد با ١٢ راکت ۱۰۷ میلیمتری هدف حمله قرار گرفته است. به دنبال این حمله، در پایگاه عین الاسد در غرب الانبار آماده باش اعلام شده و هواپیماهای آمریکایی به صورت مرتب در حال پرواز و گشت زنی هستند. برخی منابع اعلام کرده‌اند که نظامیان آمریکایی به پناهگاه‌های زیر زمینی گریخته‌اند. 

همچنین طی دو روز گذشته پایگاه ائتلاف آمریکایی در نزدیکی میدانی نفتی «العمر» در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه نیز 3 بار مورد هدف قرار گرفته است. 

«عباس العرداوی» یکی از اعضای جنبش تازه تاسیس حقوق در عراق و تحلیلگر سیاسی این کشور در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که هدف قرار داده شدن پایگاه هوایی عین الاسد و سایر مواضع  متعلق به نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی را باید پیامی آزادی بخش از سوی ملت و مقاومت عراق دانست.  خواسته‌های سیاسی زیادی برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در عراق از مدتها پیش مطرح شده است.

برخی کارشناسان عراقی نیز این حملات مکرر به پایگاه‌های آمریکایی را  واکنشی از جانب ملت و گروه‌های عراقی در محکوم کردن ادامه حضور نیروهای واشنگتن در این کشور می‌دانند.

شاخص‌ها نشان می‌دهد که مردم عراق و همچنین گروه‌های مقاومت این کشور عزم خود را برای اخراج کامل آمریکایی‌ها از عراق جزم کرده‌اند  و به وعده‌هایی همچون پایان ماموریت رزمی نیروهای ائتلاف آمریکایی و ادامه حضور آنها در عراق با ماموریت مشاوره‌ای و استشاری قانع نمی‌شوند. ملت و گروه‌های مقاومت بارها اعلام کرده‌اند که تنها با اخراج کامل نظامیان آمریکایی از خاک عراق می‌توانند وفاداری خود را به خون شهدایی همچون سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ثابت کنند.

اما در این شرایط سوالاتی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه آیا با توجه به تجربه اشغالگری طولانی آمریکا در عراق و مواضع مستحکمی که در این کشور برای خود تثبیت کرده آیا واقعا واشنگتن به وعده‌های خود در خصوص عقب نشینی از عراق پایبند خواهد بود؟

با توجه به موقعیت استراتژیک عراق و ‌قابیلت‌های تاثیرگذار آن در مجموعه‌ای از حساس‌ترین پرونده‌های منطقه مانند پرونده فلسطین و ایران و مقابله با محور سازی رژیم‌های عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی آمریکا به راحتی حاضر به ترک این کشور نخواهد بود.  بنابر این ناظران معتقدند که آمریکایی‌ها با مذاکره از عراق خارج نخواهد شد و اخراج آنها از خاک این کشور مستلزم استفاده از زبان زور است.

اما آیا محور مقاومت توانایی لازم برای اخراج آمریکایی‌ها از عراق و به شکل کلی از منطقه را دارد؟ در این زمینه لازم است به چندین نکته توجه کنیم. طی دو دهه گذشته و بعد از دو شکست خفت بار رژیم صهیونیستی در لبنان در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ و بعد از آن شکست تروریسم و حامیان بین المللی آن در جریان بحران سوریه و همچنین حمله داعش به عراق، محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران و همه مولفه‌های آن ثابت کرد  این محور هیچگونه اشغالگری چه از جانب صهیونیست‌ها و چه آمریکایی‌ها را در منطقه برنامه برنمی‌تابد.

اکنون درست است که آمریکایی‌ها با تظاهر به اینکه حضورشان در خاک عراق با توافق با دولت این کشور است سعی می‌کنند به همین بهانه  از تعهدات خود مبنی بر خروج از عراق سرپیچی کنند؛ اما در عمل به خوبی از توانایی‌های مقاومت که اجرای این هدف مقدس یعنی اخراج آمریکایی‌ها را برعهده گرفته آگاه هستند.

از طرف دیگر رفتار و اقدامات گروه‌های مقاومت عراق نشان می‌دهد که این گروه ها فریب وعده‌های واشنگتن در خصوص تغییر ماموریت نیروهای ائتلاف آمریکایی در خاک عراق را نخورده‌اند و همچنان به تخلیه عراق از  همه نیروهای بیگانه پایبند هستند.

از طرف دیگر کارشناسان و تحلیلگران امور منطقه به خروج تحقیرآمیز آمریکایی‌ها از افغانستان اشاره کرده و معتقدند واشنگتن در حالی در افغانستان شکست خورد که شرایط آن در این کشور نسبت به عراق بسیار بهتر بود؛ چرا که در وهله نخست میزان تجهیزات نظامی و هزینه‌هایی که آمریکا در افغانستان صرف کرده بود بسیار بیشتر از عراق است  و همچنین نفرت عمومی و گسترده‌ای که عراقی‌ها نسبت به ایالات متحده دارند  در فضای افغانستان دیده نمی‌شد، اما با این وجود آمریکایی‌ها مجبور به ترک افغانستان شدند.

بر همین اساس و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها همچنان به حضور در خاک عراق اصرار دارند شاید بتوان پیش‌بینی کرد در مرحله آینده شاهد دور جدیدی از تحرکات مردمی و حزبی در عراق علیه مواضع آمریکایی باشیم  که این تحرکات به سایر کشورهای منطقه از جمله سوریه گسترش خواهد یافت و شاید در آینده‌ای نه چندان دور شکست تاریخی و تحقیر آمیز آمریکا در افغانستان، این بار در عراق و سوریه تکرار شود.

منبع: الف

کلیدواژه: آمریکایی ها عین الاسد خاک عراق گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

در ادامه مسیر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی، مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی و مهم در حیفای اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله با چندین پهپاد صورت گرفته است.

در بیانیه رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر تداوم حملات به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید شده است.

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد