Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد از شروع کلنگ زنی مرحله اول نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 913 مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبرداد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی مسعودی امروز در مراسم امضا تفاهم‌نامه با شرکت فراب عنوان پیمانکار احداث این نیروگاه افزود: با توجه به احداث بزرگترین کارخانه تولید آلومینیوم کشور در منطقه لامرد با ظرفیت 300 هزار تن، نیروگاه سیکل ترکیبی لامرد برای تامین برق این کارخانه در این منطقه احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این کارخانه برای تولید 300 هزارتن آلومینیوم نیازمند 520 مگاوات برق است گفت: با توجه به اینکه امکان خاموش کردن کارخانه آلومینیوم وجود ندارد و از سوی کشور با کمبود برق مواجه است، نیروگاه سیکل ترکیبی لامرد با ظرفیت 913 مگاوات در این منطقه ساخته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد با اشاره به اینکه فردا کلنگ مرحله اول احداث این نیروگاه به زمین زده می‌شود ادامه داد: واحد اول این نیروگاه گازی است و توان تولید 315 مگاوات را دارد این واحد در طول 18 ماه ساخته خواهد شد و تا پیش از زمان اوج مصرف تابستان سال 1402 به مدار تولید خواهد آمد.
مسعودی با بیان اینکه به دلیل راه‌اندازی زودهنگام کارخانه آلومینیوم بخشی از برق مصرفی این نیروگاه با نصب یک پست 230 به 400 ولت و دو ترانس 600 مگاولت آمپر تامین شده است ادامه داد: با خروج هر دیگ آلومینیوم 3.7 میلیارد تومان به کارخانه خسارت وارد می‌شود که با احتساب 258 دیگ موجود در کارخانه این رقم به 1000 میلیارد تومان خواهد رسید که البته در این شرایط 67 میلیارد تومان نیز خسارت ناشی از عدم النفع خواهد بود.
وی با بیان اینکه برق تولیدی در واحد اول کاملا در کارخانه آلومینیوم مصرف خواهد شد گفت: 7 ماه پس از ورود واحد اول، واحد دوم نیز به ظرفیت 315 مگاوات وارد مدار خواهد شد که مازاد این برق به شبکه سراسری تزریق می‌شود البته نیروگاه سیکل ترکیبی لامرد قادر به تامین برق مورد نیاز صنایع دیگر در منطقه لامرد خواهد بود.
مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد گفت: بهره‌وری بخش گازی این نیروگاه 39 درصد و بخش سیکل ترکیبی نیز 59 درصد است که صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت خواهد داشت.
مسعودی افزود: در زمان احداث نیروگاه 300 نفر مشغول به کار خواهند شد که البته به دلیل راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم 2000 نفر نیز در این واحد صنعتی مشغول به کار شده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احداث نیروگاه نیروگاه سیکل ترکیبی کارخانه آلومینیوم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه

مریم آزادی معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف انرژی و خصوصا تامین برق همواره یکی از دغدغه مهم صنایع استان بوده، گفت : از همین رو تعدادی از صنایع شاخص به روش‌هایی از جمله احداث نیروگاه و یا تهیه ژانراتور برای تامین برق خود روی آورده اند.

وی ادامه داد: سه واحد سیمان مدلل، ذوب آهن بیستون و پتروشیمی پلیمر در این زمینه پیشقدم شده و در مجموع سه نیروگاه کوچک با ظرفیت ۵۸ مگاوات شامل نیروگاه ۲۴ مگاواتی در سیمان مدلل، نیروگاه ۲۲ مگاواتی در پتروشیمی پلیمر و نیروگاه ۱۲ مگاواتی در ذوب آهن بیستون در دست احداث بوده که ظرف یک یا دو سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

آزادی تاکید کرد: پتروشیمی بیستون نیز از دیگر واحد‌های متقاضی احداث نیروگاه در کرمانشاه است.

وی افزود: برخی از صنایع بدنبال تامین برق مورد نیاز خود از طریق تهیه ژنراتور هستند که مجموعه کشت و صنعت نازگل نیز در این دسته قرار دارد.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک بسزایی به تامین برق مورد نیاز این صنایع و کاهش فشار به شبکه خواهد کرد و باعث می‌شود این صنایع دیگر در فصل گرما دغدغه خاموشی و محدودیت مصرف برق را نداشته باشند.

آزادی یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف انرژی در دستورکار قرار دارد را جایگزینی پساب تصفیه شده به جای آب مورد نیاز صنایع بزرگ اعلام کرد و گفت: این کار قرار است فعلا در سه شهرستان کرمانشاه، هرسین و اسلام‌آبادغرب انجام شود.

به گفته آزادی، در شهرستان اسلام‌آبادغرب پتروشیمی اسلام آباد، در هرسین مجموعه ذوب آهن و در کرمانشاه نیز واحد‌های مستقر در شرق مرکز استان برای دریافت این پساب اعلام تمایل کرده اند.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه از ظرفیت کنونی حدود ۲۲ میلیون مترمکعبی پساب تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند نیاز چند واحد بزرگ از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پلیمر، نیروگاه بیستون و زاگرس و همچنین شهرک صنعتی زاگرس را پوشش دهد.

آزادی با بیان اینکه این واحد‌ها متقاضی استفاده از پساب هستند، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بالای مورد نیاز برای اجرایی کردن این کار، مقرر شده کنسرسیومی از این واحد‌ها برای انتقال پساب پای کار بیایند و اجرای خط انتقال نیز با همکاری آب و فاضلاب یا آب منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون کار در مرحله انتخاب مشاور و برگزاری مناقصات است، ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر استفاده از پساب برای صنایع در کرمانشاه آغاز شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد