Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@07:37:09 GMT

نحوه کارکرد جک گازی تخت کمجا در هیدروپرشین

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۳۶۸۴

نحوه کارکرد جک گازی تخت کمجا در هیدروپرشین

این روزها زندگی‌های آپارتمانی و کمبود فضای ساختمان مشکلات و دغدغه‌های بسیاری برای افراد ایجاد کرده است. یکی از اصلی‌ترین مشکلات زندگی در آپارتمان‌ها چگونگی جا دادن حجم زیادی از لوازم و وسایل است. از طرفی این روزها می‌توان رشد و توسعه صنعت را در تمام لوازم ریز و درشت افراد مشاهده کرد. تخت خواب یکی از مهم‌ترین تجهیزات مبلمان اتاق خواب است که وجود آن خالی از لطف نیست اما فضای قابل توجهی را اشغال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساده‌ترین راهکاری که برای استفاده بهینه از فضای اشغال شده توسط تخت خواب وجود دارد، مجهز ساختن تخت خواب به جک گازی است. جک گازی تخت کمجا یکی از انواع یراق آلات صنعتی است که کاربرد بسیار جالبی دارد. جک گازی تخت کمجا در تخت خواب‌های کمجای تاشو یا باکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مشکل کمبود فضا را رفع می‌کند.

جک گازی صنعتی چیست؟

به گفته هیدروپرشین جک گازی تخت کمجا نوعی جک گازی صنعتی محسوب می‌شود. بهتر است قبل از آشنایی با این نوع جک گازی و کاربرد آن کمی راجع به جک صنعتی صحبت کنیم. آشنایی با جک گازی صنعتی، نحوه کارکرد و کاربرد آن شما را به درک صحیح‌تری نسبت به جک گازی تخت‌های باکسی می‌رساند. جک گازی جزو قطعات یدکی بسیار پرکاربرد در ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی است. اصلی‌ترین کاربردی که برای جک تعریف شده است، امکان باز و بسته کردن اتوماتیک‌وار انواع درب است. حال جک گازی صنعتی نیز امکان باز و بسته کردن انواع درب شیشه‌ای، فلزی، چوبی و ورق‌های دیگر مانند کاپوت ماشین و ورق کفی تخت خواب را فراهم می‌سازد. عملکرد این نوع جک با ذخیره انرژی هیدرو- پنتوماتیکی امکان‌پذیر می‌باشد. این انرژی توسط گاز نیتروژن و روغن در یک محیط متراکم ایجاد می‌شود. جک گازی صنعتی در واقع یک میله یا شفت متصل به پیستون است که داخل یک سیلندر بسته به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند.

جک گازی کاربردهای بسیار متنوع و فراوانی در صنعت دارد. به عنوان مثال این قطعه صنعتی در درب‌های سبک و سنگین و درب‌های کوچک و بزرگ صنعتی مانند درب یخچال‌های صنعتی، درب هواپیما، کاربردهای پزشکی و غیره به کار می‌رود. جک گازی صنعتی حتی در ساخت مبلمان نیز کاربرد دارد و جک گازی تخت کمجا نوعی از کاربرد این قطعه در صنعت مبلمان است. این جک‌ها جزو قطعات یدکی مصرفی هستند چون استفاده مداوم آن‌ها سبب گرم شدن گاز نیتروژن داخل آن شده و امکان دشارژ شدن و فرسوده شدن جک وجود دارد. به این نکته دقت کنید اگر جک گازدار مدام دچار انقباض و انبساط شود، بسته به کیفیت آن پس از یک بازه زمانی، انرژی خود را از دست داده و فرسوده می‌شود اما اگر این جک تنها حکم پایه و نگهدارنده داشته باشد فرسایش آن بسیار زمان‌بر خواهد بود.

جک گازی با توجه به کاربردهای مختلف آن در صنعت در انواع مختلف با نیروی متفاوت وجود دارد. در واقع برای هر نوع جک نیرو و قدرت مشخصی تعریف شده و به اندازه خاصی شارژ می‌شود. عملکرد این قطعه به این صورت است که اگر نیروی وزنی بیشتر از تحمل جک بر آن اعمال شود، جک به صورت اتوماتیک بسته شده و اگر نیروی وارده به جک کمتر از قدرت آن باشد، جک اتوماتیک وار باز می‌شود. بنابراین برای این که بتوانید به عملکرد صحیحی از جک گازی برسید، باید جکی را در سازه خود به کار بگیرید که قدرت آن با وزن دقیق سازه تطابق داشته باشد. حال که با جک گازی در صنعت آشنا شدید، وقت آن رسیده است که جک تخت کمجا را نیز بشناسید.

جک گازی تخت کمجا

این جک به عنوان یکی از پرکاربردترین یراق‌آلات صنعتی محبوبیت زیادی در بین سازندگان سرویس تخت خواب و صنعت مبلمان دارد چون همان طور که گفتیم به علت کمبود فضا در آپارتمان‌ها، باکس‌های جک‌دار یا تخت‌ خواب‌های جک‌دار از فروش بالایی در بین کاربران برخوردارند. محبوبیت جک گازی تخت کمجا زمانی آشکار می‌شود که کاربران می‌توانند به سادگی و بدون هیچ زحمتی لوازم اضافی خود را در زیر تخت جا دهند و یا با جمع کردن تخت‌های تاشو در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنند، فضای اتاق خواب را آزاد سازند. جک گازی در تخت‌های تاشو یا باکسی بسته به طراحی آن در قسمت‌های مختلفی از کفی تخت خواب قرار می‌گیرد. جک گازی که به آن جک پمپی نیز می‌گویند برای تخت‌هایی استفاده می‌شود که کفی آن‌ها به سمت بالا باز می‌شود.

در جک پمپی گاز نیتروژن تعبیه شده که امکان باز و بسته شدن آسان آن را فراهم می‌کند. پیش‌تر گفتیم که این نوع جک دارای پیستون است و زمانی که فشرده می‌شود، واشر پیستون، هوا را از روزنه تعبیه شده در بالای پیستون به سمت داخل هدایت می‌کند. به این ترتیب جک گازی به سرعت فشرده شده و بسته می‌شود. وقتی جک فشرده می‌شود، فشار گاز درون آن افزایش یافته و نیرویی را به انتهای میله وارد می‌کند. بنابراین وقتی نیرو از روی جک برداشته شود، واشر پیستون به سمت بالا رانده شده و به اصطلاح جک رها می‌شود. معمولا برای افزایش ماندگاری و عمر پیستون‌ها در جک گازی تخت کمجا مقدار کمی روغن استفاده می‌شود. حال که با نحوه عملکرد این قطعه در هیدروپرشین آشنا شدید، چند نکته مهم را راجع‌به جک گازی به خاطر بسپارید.

جک گازی تخت خواب جزو آن دسته از یراق‌آلاتی است که استفاده روزانه دارد و احتمال خرابی و فرسایش آن بالا است. نکته این جا است که چگونه تشخیص دهیم جک گازی تخت باکسی یا تاشو خراب شده است. علائمی مانند: تابیده شدن جک، صدای غیر طبیعی هنگام باز و بسته شدن جک، در رفتن جک و خارج شدن تسمه آن و علائم این چنینی نشان دهنده خرابی جک گازی است. این قطعه باید به وسیله دستگاه جمع شده و تسمه آنجا زده شود.‌ در هر حال باید سریعا برای تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید چون ممکن است خطرآفرین شود.‌ نکته مهم دیگر این است که انتخاب جک باید حتما وزن تخت خواب را در نظر بگیرید.

اگر جک گازی تخت کمجا قدرت زیادی داشته باشد، نیروی وزن تخت توانایی غلبه به قدرت جک را نخواهد داشت و ممکن است هنگام باز شدن یکباره پرتاب گردد. در تخت‌های تاشو دیواری نیز ممکن است تخت یکباره بسته شود. به عبارتی جک با قدرت بالا برای تخت‌های سبک مناسب نیستند.‌ توجه کنید هنگام باز کردن کفی تخت کمی وزن خود را روی آن اعمال کنید تا از پرتاب شدن بلافاصله تخت جلوگیری شود. از آنجا که درون این جک گاز فشرده وجود دارد، نباید در معرض حرارت زیاد قرار بگیرد.

کد خبر 1591811

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باز و بسته تخت خواب نوع جک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # غذای هندی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین