Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در ارتباط تصویری زنده با اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در شرایطی که بر کشور حاکم است راهی جز صبر و استقامت و تلاش برای رسیدن به هدف وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بنی اسرائیل به موسی گفتند قبل از آنکه متولد شوید ما به خاطر تو در اذیت بودیم و بعد از آمدن تو هم تحت فشار بودیم و به دنبال این سخنان، حضرت موسی فرمودند نزدیک است که خدا فرعون را نابود کند و شما جانشین او شوید و باید دید شما با این جانشینی چگونه رفتار می‌کنید.

این مرجع تقلید گفت: انقلاب ما هم اینچنین است چراکه طاغوت از بین رفت و انقلاب اسلامی جایگزین شد و باید دید که چگونه ما ارزش‌های اسلامی را پاس می‌داریم و عمل کردیم.

وی ادامه داد: واقعه‌ای که متدینین منتظر آن بودند در 22 بهمن 1375 محقق شد و اکنون 40 سال از آن می‌گذرد و باید دید که خدمت به مردم و دین در این انقلاب چگونه است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده است که هم علت محدثه می‌خواهد و هم علت مبقیه، گفت: علت محدثه داشته است چراکه امام و مردم جانفشانی کردند که انقلاب به صورت صحیح محقق شد و اهداف الهی پیش رفت اما اکنون این انقلاب در درجه اول نیازمند ایمان و اخلاق است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما اسلامی و الهی است، گفت: در این انقلاب فقط به معنا توجه نشده است بلکه در کنار آن به ماده و در ذیل آن زندگی مردم نیز مورد توجه بوده است.

*کتاب‌های خارجی آسیب‌زا در ایران تحریم شوند

استاد سطوح خارج حوزه با تاکید بر اینکه مسئولان باید به دنبال ایمان مردم باشند، گفت: کتاب‌هایی در خارج چاپ می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد که اگر ما در فکر رد کردن و تحریم آن‌ها نباشیم اعتقادات و ایمان مردم آسیب می‌بیند و علما و حوزه‌های علمیه باید اتاق‌های فکری برای مقابله با آن‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه رفتار ایمانی مسئولان برای حفظ ایمان و اخلاق مردم لازم است، ادامه داد: مسئولان باید به شیوه‌ای با مردم رفتار کنند که مردم راضی شوند و فاصله میان مسئولان و مردم کمتر شود؛ خیلی‌ها به دوائر دولتی مراجعه می‌کنند و ناراضی برمی‌گردند درحالی‌که مسئولان باید در اختیار مردم باشند و رضایت آن‌ها را به دست بیاورند.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: مطلب دوم فقه معاصر است که ما چنین فقهی نداریم و باید اسمش را عوض کنیم که فقه مسائل معاصر است که به مسائل به صورت فردی جواب می‌دهند و اگر علما با هم جمع شوند و به صورت جمعی پاسخ دهند بهتر است. 

این مرجع تقلید گفت: اسلام برترین دین و کتابش خاتم‌الکتب است و فقه اسلام هم باید افکار جمع شوند و محتوای صحیح عرضه شود تا دیگران بدانند که اسلام جامع به تمام معنا است.

وی ادامه داد: مطلب دیگر ایرانیان خارج کشور هستند که ایران را وطن خود می‌دانند رسانه‌های ما باید در فکر مسلمانان خارج هم باشند آنها هم نیازها و افکاری دارند و غذای مناسب فکری باید برای آن‌ها تهیه شود.

آیت‌الله سبحانی گفت: طلابی که درس خوانده‌اند نباید در حوزه بمانند بلکه باید به دیگر سفر کرده و نیازهای مردم را پاسخ دهند و در این راستا باید مقدمات هجرت آن‌ها را فراهم کرد و این برای حفظ انقلاب مهم است 

وی با بیان اینکه فقه اسلامی کمال ما است ولی ما خطبای بین‌الملی نداریم، گفت: گاهی خطبا در محافل بین‌المللی نمی‌توانند کمالات خود را عرضه کنند زیرا زبان نمی‌دانند درحالی‌که شورای مدیریت حوزه باید نسبت به تربیت خطیب اهتمام داشته باشد و تربیت خطیب مانعی برای پرداختن به فقه نیست.

این مرجع تقلید گفت: مطلب آخر معیشت طلاب حوزه علمیه است چراکه این افراد در مضیغه هستند و حوزه علمیه باید حمایت و فکر کند و البته به گونه‌ای نباشد که به استقلال حوزه لطمه وارد شود بلکه باید با حفظ استقلال حوزه به معیشت طلاب پرداخته شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز آیت الله سبحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود

دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: در جهان اسلام و از جمله در کشور ما ظرفیت‌های مساعد بسیاری برای فعالیت‌های خیرخواهانه وجود دارد که می‌توان از طریق آنها به مسلمانان نیازمند یاری رساند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، تفاهم‌نامه همکاری میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و کمیته امداد امضا شد.

در این مراسم که با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، دو طرف بر همکاری مشترک در حوزه ترویج فرهنگ نیکوکاری در حوزه برون‌مرزی تأکید کردند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی بر ضرورت ابتکار عمل در انجام اعمال خیر تأکید کرد و گفت: خلاقیت در ترویج آموزه‌های نیکوکاری می‌تواند زمینه رشد و پیشرفت را فراهم کند. در این زمینه نیازمند ایجاد زمینه برای جلب اعتماد عمومی هستیم.

ضرورت ایجاد پل ارتباطی میان خیران جهان با مردم غزه

شهریاری با اشاره به دغدغه عمومی میان مردم در انجام کارهای خیر تصریح کرد: به منظور جلب اعتماد عمومی برنامه‌هایی در نظر گرفته شد، از جمله سامانه‌ای به نام آی محسن به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب طراحی شده است تا مسیری برای یاری رساندن به تمام مسلمانان در جهان اسلام باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه افراد می‌توانند با کمک این سامانه برای کمک به هم‌کیشان خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: از طریق برگزاری پویش‌های در سامانه، سقف و میزان نیازها برآورد می‌شود و از این مسیر زمینه‌ای مساعد برای کمک‌رسانی فراهم می‌شود.

او ادامه داد: در جهان اسلام و از جمله در کشور ما ظرفیت‌های مساعد بسیاری وجود دارد که می‌توان از طریق آنها به مسلمانان نیازمند یاری رساند.

 

راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد

 

شهریاری به دغدغه جهانی در راستای کمک به مردم غزه اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم در کشورهای دیگر می‌دانند که مسئولان حکومتی آنها ممکن است طرفدار آمریکا باشند و به همین دلیل کمک آنها به دست مردم غزه نرسد، با این وجود می‌خواهند به مردم غزه کمک کنند. به همین منظور لازم است تدابیری ایجاد پل ارتباطی میان این افراد و مردم غزه اندیشیده شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب به ضرورت‌ها و بایسته‌های فرهنگ‌سازی در این رابطه اشاره کرد و توضیح داد: محروم، محروم است و تفاوتی ندارند که فرد ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد.

لزوم توجه به ظرفیت‌های امت اسلام در زمینه نیکوکاری

سخنران دیگر این مراسم سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، بود به سوابق و پیشنیه همکاری کمیته امداد با مجمع جهانی تقریب اشاره کرد و آن را زمینه‌ای برای همکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان در حوزه برون‌مرزی دانست.

بختیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان یادگار امام خمینی و یکی از بزرگترین‌ نهادهای خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی دارد، اظهار داشت: کمیته امداد در حوزه برون‌مرزی نیز دارای تجربیات خوب و موفقی است که نیاز به گسترش دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های امت اسلام در زمینه نیکوکاری، گفت: تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی میان کشورهای منطقه در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها یکی از دستاوردهای مهم کمیته امداد است و زمینه اشتغال‌زایی بسیاری شده است.

 

حفظ موضوعی ‌زمینه‌ای برای رواج "حفظ تخصصی قرآن" در کشور است

 

او ادامه داد: ظرفیت‌ها و امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرانه تجمیع شود و از فرصت‌های مشترک در قالب همایش، سمینار علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی بهره ببریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: موضوع نقش نخبگان و نیز خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری در تفاهم‌نامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب پیش‌بینی شده تا از این طریق هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور شکل بگیرد.

شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود