Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از تعداد نشریات و کتاب‌های این دانشگاه در حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۴۶۶ نشریه تخصصی در گروه‌های مختلف علمی است که از این تعداد ۲۰۷ نشریه در حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارتقای کیفی و علمی نشریات و نمایه کردن آن در پایگاه‌های بین‌المللی از جمله ISI  تلاش کرده بر تعداد مجله‌های نمایه شده در این پایگاه‌ها بیافزاید. با توجه به جایگاه ویژه نشریات علمی در توسعه دانش و ارتقای رتبه علمی حوزه معاونت پژوهش و فناوری و با اتخاذ سیاست کیفی‌سازی مجله‌ها، سعی شده دانشگاه آزاد اسلامی از این جهت در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

 علمایی اظهار کرد: از تعداد ۲۰۷ نشریه تخصصی، ۳ نشریه علمی دانشگاه دارای نمایه بین‌المللی ISIJCR، ۱۳ نشریه ISI master List  و ۱ نشریه در Pub Med و همچنین ۲۰ نشریه تخصصی دارای نمایه بین‌المللی Scopus است. همچنین ۷۲ نشریه نیز دارای رتبه علمی از وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. ۸ مجله علمی دانشگاه نیز توسط ناشر بین‌المللی Springer منتشر شده و در سطح جهان چاپ و توزیع می‌شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پیش از این به دلیل عدم برگزاری کمیسیون تخصصی نشریات علمی تعداد نشریات علمی حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی تغییر چندانی نداشت، تصریح کرد: طی دو سال اخیر ۱۷ جلسه کمیسیون تخصصی نشریات علمی برگزار و تا کنون مجوز انتشار ۱۷ عنوان نشریه صادر شده است.

علمایی به تعداد کتاب‌های منتشر شده توسط واحدهای دانشگاهی اشاره کرد و افزود: با توجه به آمار ارائه شده توسط واحدهای دانشگاه؛ در پنج سال گذشته ۱۶۴۶ عنوان کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ رسیده که از این تعداد ۹۰۹ عنوان مربوط به حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی است.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1125889 برچسب‌ها نشریات دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مهندسی و کشاورزی نشریه تخصصی نشریات علمی بین المللی حوزه علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نوبت اول، با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی در دو نوبت صبح پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه در چهار حوزه امتحانی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشکده معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

پژمان فاضلی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در شهرکرد با اعلام این خبر گفت: روز پنج شنبه حدود ۱۰۰۰ داوطلب دختر و پسر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و روز جمعه ۱۳۰۰ داوطلب دختر در گروه آزمایشی علوم تجربی با هم به رقابت پرداختند.

فاضلی افزود: مرحله دوم آزمون سراسری هفتم و هشتم تیرماه سال جاری برگزار می شود.

وی اظهارکرد: داوطلبان گروه زبان و هنر و علوم انسانی هم در دانشگاه دولتی شهرکرد به مدت دو روز و در دو نوبت صبح و عصر با هم به رقابت پرداختند.

فاضلی بیان کرد: در آزمون سراسری امسال در گروه ریاضی تعداد داوطبان دختر نسبت به داوطلبان پسر افزایش پیدا کرد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد شهرکرد با اشاره به اینکه داوطلبان در کنکور امسال در ۵ گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند تصریح کرد: نتایج این آزمون نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.

کد خبر: 1228461 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی آزمون سراسری

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟