Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه ۶۲ درصد یزدی‌ها به ماسک اعتقادی ندارند، گفت: ورود به پیک ششم کرونا بستگی به واکسیناسیون دوز سوم دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در پاسخ به این سوال که آیا با شرایط کنونی کرونا در کشور و استان یزد به پیک ششم کرونا وارد خواهیم شد یا خیر، گفت: در حال حاضر خیلی نگران سویه جدید کرونا (امیکرون) نیستیم چون به‌نوعی از سویه‌های دیگر خفیف‌تر است و در اغلب افراد مبتلا شده به این ویروس، بالای سیستم تنفسی را درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد اضافه کرد: در خصوص موج جدید بیماری، اگر نسبت به ترغیب مردم برای انجام واکسیناسیون دوز ششم خوب عمل نکنیم ممکن است تا یک ماه آینده شاهد افزایش مبتلایان و بستری‌ها باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اوایل مهر و آبان ماه اکثر مردم اقدام به دریافت دوزهای اول و دوم واکسن کردند و پس از گذشت سه تا چهار ماه کم کم آنتی‌بادی بدن در مقابل این ویروس کاهش پیدا می‌کند، امکان دارد که در بهمن‌ماه شاهد افزایش موارد باشیم.

سلمانی اظهار داشت: این احتمال نیز وجود دارد که اگر مردم نسبت به تزریق دوز سوم واکسن اقدام کنند و استقبال خوبی از آن صورت گیرد، موج خفیف‌تری را شاهد باشیم ولی اگر استقبالی از سوی مردم صورت نگیرد احتمال اینکه موج شدیدتری باشد وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه متأسفانه رعایت پروتکل توسط مردم به‌مانند سابق نیست، گفت: با توجه به اینکه میزان سرایت در امیکرون بالاتر است، چون تعداد ابتلا سریع افزایش می‌یابد، بستری‌های کرونایی نیز به افزایش خواهد یافت.

وی به میزان استفاده از ماسک در بین مردم یزد اشاره کرد و اظهار داشت: حدود استفاده از ماسک در بین شهروندان یزدی 38 درصد است که نیازمند توجه جدی‌تر به این مسئله هستیم.

انتهای پیام/خ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشوراظهار کرد: با توجه به تکرار زیاد عدم وصول پرستاران به درخواست‌های قانونی و منطقی شان، شاهد آن هستیم که پرستاران بصورت دسته جمعی از حرفه و خدمت بالینی خود در مراکز درمانی دست می‌کشند؛ که این مورد بالاترین سطح هشدار به تخلیه مراکز درمانی از پرستاران است.

زمان زاده افزود: پرستاران جزو معدود گروه‌های سلامت اند که با توجه به ماهیت حرفه‌ای و علمی شان در صورت خلا مراکز درمانی از این نیروها؛ جایگزینی برای خدمت با کیفیت و با صلاحیت و شایسته برای مددجویان و بیماران نخواهد بود و این مساله لطمه بزرگی را بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که بطور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: امروز ضروت توجه به خواسته‌های پرستاران این بار، از مرز درخواست‌های شخصی پرستاران یا پیگیری‌های صنفی شان در سازمان نظام پرستاری و سایر نهاد‌های پرستاری عبور کرده است، در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم را نشانه رفته است و برای حاکمیت و نظام‌سلامت، بالاترین سطح هشدار در ارائه حداقل‌های خدمات سلامت به عموم مردم در سطوح بیمارستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری آنان در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی‌های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آنطور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه‌های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و. می‌باشد.


مسئولین به صورت اختصاصی پرستاری را درنظر بگیرند

زمان زاده خاطر نشان کرد: باید مسئولین محترم در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی‌ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش‌ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی‌تر و معقولانه‌تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می‌باشد، ورود نمایند، زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور