Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی محمودنژاد روز چهارشنبه در نشست صمیمی تولیت و معاونان حرم حضرت معصومه(س) با اصحاب رسانه، افزود: منابع خوبی برای تکمیل و تملک بخشی از واحدهای تجاری که مرتبط با توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) است، مصوب شده تا انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: منابع تکمیل توسعه ضلع شرقی حرم مطهر از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان مجری طرح که مقرر کرده بودند، تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: توسعه ضلع شرقی حرم از کتابخانه آغاز شده و اکنون شبستان‌های پیامبر اعظم(ص) و حضرت فاطمه(س) نیز در قالب همین طرح در حال احداث است.

محمودنژاد تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته نیز آستان مقدس حضرت معصومه پیگیر تکمیل توسعه ضلع شرقی بود که البته کمبود منابع بیشترین علت تاخیر در اجرای این طرح‌هاست.

وی با بیان این‌که توسعه حرم مطهر به ۲ شکل اجرا می‌شود، گفت: املاک تملکی که به مجموعه حرم حضرت معصومه(س) الحاق می‌شود و همچنین توسعه، عملیات عمرانی، مرمتی و نگهداری که داخل مجموعه حرم انجام می‌شود، ۲ شکل توسعه ‌این مجموعه است.

وی افزود: تامین منابع، مدیریت، احداث و توسعه‌ای که مرتبط به داخل حرم و وضع موجود باشد، جزو وظایف آستان است و از سوی دیگر تملک، احداث و مدیریت توسعه‌های بیرونی که شامل طرح‌ها، تاسیسات و ابنیه عمومی کشور می‌باشد نیز بر عهده دولت و وزارت راه و شهرسازی است.

معاون حرم حضرت معصومه(س) اضافه کرد: از زمان تحویل طرح‌های توسعه‌ای به آستان، این مجموعه به‌عنوان بهره‌بردار متولی ادامه توسعه‌های آن است.

شایعه تخریب اماکن موقوفه‌ای حرم حضرت معصومه(س) کذب است

وی در ادامه به اماکن وقفی حرم حضرت معصومه(س) از جمله سینما تربیت و ورزشگاه حیدریان که وظیفه خدمت‌رسانی به مجاوران را دارد، اشاره و بیان کرد: شایعه تخریب این اماکن کذب است و از سال ۹۰ ورزشگاه در اختیار مردم قرار گرفت و قرار شد متولی اداره کل ورزش و جوانان باشد و جزو خدمات آستان به شهروندان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که تخریب یا تغییر کاربری این اماکن هیچ زمانی در دستور کار آستان نبوده، ادامه داد: سینما تربیت و بوستان حضرت نجمه نیز با همان کیفیت به کاربری خود ادامه می‌دهد و در اختیار نهادهای مربوط برای ارائه خدمت به زائران و مجاوران است.

محمودنژاد خاطرنشان کرد: املاک موقوفه حرم حضرت معصومه(س) و واگذاری آن برای اجاره از طریق مزایده و به‌صورت عمومی برگزار می‌شود و هیچ محدودیتی برای ورود به حوزه‌های موقوفات آستان وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که هیچ مقبره‌ای در حرم مطهر بسته نیست، افزود: مقبره قاجاریه نیز باز است و در اختیار مردم قرار دارد و قابل بازدید است.

وی همچنین با بیان این‌که آستان در حوزه مسائل فنی و تاسیساتی، معماری و شهرسازی هیات اندیشه‌ورز دارد، گفت: نخبگان سازمان نظام‌مهندسی قم عضو این هیات هستند و در مسائل فنی و مهندسی که نیاز به مشورت باشد، جلساتی برگزار می‌شود.

محمودنژاد افزود: کارگروه مهندسی و شهرسازی نیز متشکل از نخبگان و مسوولان استانی تشکیل شده که خروجی آن طرح جامع حرم حضرت معصومه(س) بود.

برچسب‌ها هیات دولت حرم حضرت معصومه (س) قم پروندهٔ خبری سیزدهمین سفر استانی رییس‌جمهور و پیگیری دستاوردهای آن برای قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت حرم حضرت معصومه س قم هیات دولت حرم حضرت معصومه س قم توسعه ضلع شرقی حرم حرم حضرت معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین؛  حجت الاسلام و المسلمین جلیل علی نژاد روز یکشنبه در شورای اداری خوزستان اظهار کرد: توجه استاندار خوزستان به مسائل فرهنگی بسیار ستودنی بوده و امیدوارم که بتوانیم در مسیر تحکیم معارف و برکات اهل بیت (ع) گام برداریم.

وی با بیان اینکه خوزستان و اهواز دروازه تشیع است افزود: مردم ایران با ورود امام رضا (ع) به مذهب تشیع روی آورده و به برکت ایشان هر ساله میلیون ها زائر حسینی عازم کربلا می شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان خوزستان گفت: به همت آستان قدس رضوی در ایام کرونا، سیل، بازسازی مساکن و اشتغال اقدامات موثری انجام شد و این روند همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی آستان قدس رضوی به استان خوزستان بیان کرد: با تزریق این اعتبار و به کمک سپاه و استانداری در شعیبیه خوزستان کارهای خوبی صدرت گرفت تا حدی که مهاجرت معکوس از شوشتر به این منطقه صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نژاد افزود: کانون های خوزستان در مسائل آموزشی اقدامات موثری انجام داده همچنین در اهدای جهیزیه به خوبی عمل کردند.

وی به جشن های زیر سایه خورشید در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: بنا نداریم که این جشن ها به صورت دولتی انجام شود بلکه جلوه مردمی بودن آن بسیار مهم است. هر جا مردم را وارد صحنه کردیم پیروز میدان بودیم و این روند باید ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)