Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@22:53:52 GMT

هر آنچه که تاکنون درباره اندروید ۱۳ می‌دانیم!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۵۵۵۴

هر آنچه که تاکنون درباره اندروید ۱۳ می‌دانیم!

فرارو-به تازگی اندروید ۱۲ روی مجموعه کوچکی از بهترین گوشی‌های هوشمند دنیا عرضه شده است، اما ما در حال حاضر منتظر ارائه نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت، اندروید ۱۳ هستیم. احتمالا چند هفته دیگر اولین پیش نمایش اندروید ۱۳ عرضه خواهد شد.

نام و تاریخ انتشار اندروید ۱۳

پیش از اندروید ۱۰، گوگل نسخه‌های سیستم‌عامل خود را به نام غذا‌های شیرین نامگذاری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون اندروید ۱۳ بنام تیرامیسو شناخته می‌شود. اندروید ۱۳ احتمالا در فوریه ۲۰۲۲ راه اندازی می‌شود و نسخه نهایی آن نیز در بهار منتشر خواهد شد. Android 11 DP1 در فوریه ۲۰۲۰ راه اندازی شد، در حالی که نسخه پایدار آن در سپتامبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد.

اندروید ۱۲ نیز از برنامه مشابهی پیروی کرد و اولین DP خود را در فوریه ۲۰۲۱ راه اندازی کرد و نسخه پایدار آن کمی دیرتر در اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شد. گوگل هنوز برنامه انتشار اندروید ۱۳ را اعلام نکرده است. اگر از الگوی انتشار اندروید ۱۲ پیروی کند، پیش از راه اندازی نسخه پایدار اندروید ۱۳، شاهد سه پیش نمایش توسعه دهندگان با حداقل چهار نسخه بتای برنامه ریزی شده خواهیم بود.

طراحی اندروید ۱۳

اندروید ۱۲ با رابط کاربری Material You، یکی از مهم‌ترین تغییرات رابط کاربری سیستم عامل را در سال‌های اخیر به ارمغان آورد. رابط جدید دارای گزینه‌های شخصی سازی‌تر شده، از کنترل‌های پالت رنگ کاغذ دیواری یا همان"wallpaper" گرفته تا انیمیشن‌های بصری‌تر می‌باشد.

 طراحی زمینه Material You

بر اساس شایعات منتشر شده، اندروید ۱۳ تم‌های موجود را با ارائه چهار پالت جدید مربوط به سایه‌های خاص یا رنگ‌های مکمل گسترش می‌دهد. این پالت‌ها عبارتند از: TONAL_SPOT، VIBRANT، EXPRESSIVE و SPRITZ. دو گزینه اول تقریبا مشابه هستند. اما دو گزینه دوم با سیستم موضوعی فعلی اندروید ۱۲ فاصله زیادی دارند. «اکسپرسیو» شامل رنگ‌هایی می‌باشد که مستقیما مربوط به wallpaper نمی‌باشند، در حالی که «Spritz» شامل رنگ‌های خنثی‌تر در مقیاس خاکستری می‌باشد. ممکن است این ویژگی را در نسخه پایدار آینده اندروید 12L مشاهده کنیم، اما احتمال این اتفاق بسیار کم است.

تنظیم سبک ساعت

اندروید ۱۳ امکان انتخاب دو سبک ساعت مختلف را به کاربران می‌دهد. بر اساس تصویر منتشر شده توسط XDA، کاربران می‌توانند طرح بندی تک خطی یا طرح بندی دو خطی را انتخاب کنند.

بهبود عملکرد

اندروید ۱۲ چندین ابزار جدید از جمله پشتیبانی از اسکرین شات baked-in scrolling، حالت تک دستی، تنظیمات چرخش خودکار هوشمندتر و ویژگی AppSearch را معرفی کرد. باید دید اندروید ۱۳ چه چیزی می‌تواند به ارمغان بیاورد؟

پشتیبانی از اسکنر QR

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که با اضافه شدن منوی Show QR Scanner کاربران می‌توانند کد‌ها را در حالت قفل صفحه یا lock screen نیز اسکن کنند. همچنین امکان جابجایی سریع در هنگام فعال بودن اعلانات نیز وجود خواهد داشت. در حال حاضر نحوه عملکرد این مبانبر‌ها مشخص نمی‌باشد.

پشتیبانی از بلوتوث LE Audio

نسخه بعدی اندروید می‌تواند اولین نسخه با پشتیبانی کامل از بلوتوث LE Audio و کدک ارتباطات با پیچیدگی کم (LC3) باشد. این کدک‌ها سبب مصرف انرژی کمتر و کیفیت صدای بهبود یافته در دستگاه‌های پشتیبانی شده خواهند شد.

کنترل رسانه
با توجه به جزئیات فاش شده از یک "منبع ناشناس و قابل اعتماد"، اندروید ۱۳ شامل یک سیستم tap-to-transfer می‌باشد که به کاربران اجازه می‌دهد کنترل رسانه‌ها را به دستگاه‌های دیگر منتقل کنند. چگونگی کارکرد این ویژگی مشخص نیست، اما احتمالاً از فناوری بی سیم کوتاه برد مانند NFC یا UWB استفاده می‌کند.

انتخابگر خروجی صدا

اندروید ۱۳ احتمالا تغییراتی در انتخابگر خروجی صدا ایجاد کرده است که به نظر می‌رسد یک طراحی زیباتر برای تطابق بهتر با طرح Material You باشد.

ویژگی تنظیمات زبان Panlingual برای هر برنامه

نسخه بعدی اندروید احتمالا امکان جابجایی زبان برای هر برنامه را ایجاد کرده است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد که جدا از تنظیمات سیستم، برای هر برنامه امکان تغییر زبان را بصورت جداگانه داشته باشد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این ویژگی بخشی از اندروید ۱۳ خواهد بود، اما XDA و Android Police اسکرین شات‌هایی از این ویژگی منتشر کرده اند که نشان می‌دهد این ویژگی در حال توسعه است.

سرویس پرداخت NFC

اندروید ۱۳ می‌تواند به چندین کاربر در یک دستگاه اجازه دهد تا سرویس پرداخت NFC خود را در نمایه‌های مربوط به خود راه اندازی کنند.

بروزرسانی باتری

گزارشات حاکی از آن است که گوگل تغییراتی را در اندروید ۱۳ انجام خواهد داد که سبب تغییر مدیریت مجوز‌ها و مصرف باتری خواهد شد.

Notification runtime permission

اندروید ۱۳ می‌تواند یک مجوز runtime جدید اضافه کند که اعلان‌ها را به یک تجربه انتخابی برای همه برنامه‌ها تبدیل کند. به گزارش فرارو، این ویژگی به کاربران اجازه کنترل اعلان‌ها را می‌دهد. مانند نحوه فرمان دسترسی به میکروفون و دوربین اندروید ۱۲.

Android Resource Economy

در نهایت به لطف TARE یا The Android Resource Economy می‌توان شاهد بهینه سازی بیشتر انرژی در اندروید ۱۳ بود. بر اساس گزارش XDA، این ویژگی یک سیستم مدیریت انرژی پیچیده‌تر است که به وظایف درخواست شده توسط برنامه‌ها بر اساس میزان باتری دستگاه اجازه انجام می‌دهد و در صورت کم بودن باتری ممکن است اجازه دسترسی را به یک برنامه ندهد.  این ویژگی می‌تواند پیچیده به نظر برسد. منتظر ارائه اطلاعات بیشتر در این خصوص هستیم.

منبع: androidauthority

منبع: فرارو

کلیدواژه: اندروید اندروید 13 گوگل سیستم عامل نسخه پایدار اندروید ۱۳ راه اندازی اندروید ۱۲ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد | تیرهایی را که به سمت ما رها می شود مبارک می دانیم

به گزارش همشهری آنلاین، سردار احمدرضا رادان در جمع اساتید و طلاب مدرسه عالی فقهی امام علی بن موسی الرضا (ع) و خانواده های معزز شهدای حریم و حرم، اظهار داشت: قصه پرغصه امروزهای ما در آمیختگی شبهه، شک، تردید با یقینی حاصل از فقه و علم و عمل است؛ یعنی شبهه بین حجاب با دلایل و برهان قانون مسائل فقهی و عقلی با شبهاتی که حریف و دشمن و خودی نادان در برابرش قرار می دهند.

وی به اظهارات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و افزود: این قصه‌ای که صورت گرفته، برنامه دشمن است دشمن با برنامه کامل با هدف‌گذاری کامل و دقیق و البته پا به کار و مصمم است چون اگر به هدف برسد به همه چیز رسیده است و اگر از این مسیر عبور کند از همه جا می گذرد.

سردار رادان ادامه داد: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریزها تعیین کننده است چه حفظ آن و چه از دست دادنش وقتی به شهید "علم الهدی" گفتند خرمشهر سقوط کرد گفت دعا کنید دل را از دست ندهیم خرمشهر را می توان پس گرفت اما اگر دل سقوط کند خرم شهرها پس از خرمشهر سقوط می کند وآن وقت است که در شهرهای سقوط کرده زندگی خواهیم کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: دشمن دست روی موضوع مهمی برای شکستن ما قرار داده است، اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: ۳۲ سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می اندازند، دل کسانی که ایجاد شبهه و شک و تردید می‌کنند، تسخیر دشمن شده است.

سردار رادان با اشاره به داستان "اندلس" توصیه کرد که چگونه خانواده‌ها از هم پاشیدند این یعنی سقوط و شکست، مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است و ما به این مسئله معتقد هستیم، همچنین اعتقاد داریم خیلی از آسیب های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام داشت: بی حجابی دل ها را به سقوط می کشاند و بی غیرتی، بی حیایی و بی عفتی را به دنبال خواهد داشت در این صورت دیگر کسی برای ارزش های اسلامی سینه سپر نمی کند و به افرادی بی تفاوت بدل خواهند شد. الحمدالله خداوند مردم را پشت سر ما قرار داد و این را به دل مردم انداخت که به میدان آمده و حمایت و پشتیانی می کنند.

سردار رادان تصریح کرد: امروز ما افتخار داریم در محضر خانواده شهدا، اساتید علم و عمل سوگند یاد می کنیم، در مسیر اجرای طرح نور به لطف خدا و نظر ائمه اطهار (ع) و حمایت و پشتیبانی شما، هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد، تیرهایی که به سمت ما رها می شود مبارک می دانیم و اگر زخمی به ما برسد آن را ذخیره آخرت خود می دانیم.

وی تاکید کرد: ما پای همه کار هستیم البته طلاب، خانواده های شهدا و اساتید اگر ساکت باشند مطمئناً در دل شما هم تردید ایجاد می کنند و بعد خواهند گفت همه مخالف شما هستیم پس ما معتقدیم مسئله حجاب و عفاف نباید به سطح انتظامی برسد و باید با فرهنگی و اجتماعی حل شود که کار به جایی برسد تا نگویند چرا حل نکردید.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هدف دشمن سنگ افکنی به پیشانی ماست از همه شما عزیزان و از مسئولان این مدرسه فقهی و از خانواده شهدا و از قلم و بیان شما قدردانی می کنم و از همکارانم نیز تشکر می کنم که زخم می بینند، ولی کم کاری نمی کنند و محکم پای کار ایستاده اند.

کد خبر 847255 منبع: ایسنا برچسب‌ها احمد رضا رادان خبر مهم زنان - حجاب

دیگر خبرها

  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • آرتتا: آرسنال در کورس قهرمانی لیگ برتر حضور دارد؛ می‌دانیم که برای قهرمانی باید چه کاری انجام بدهیم
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد | تیرهایی را که به سمت ما رها می شود مبارک می دانیم