Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان از انعقاد تفاهم‌نامه ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان خبر داد‌‌ و گفت: در تلاشیم باقی کارها و اقدامات به نتیجه برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، اکبر کاوسی امید ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با این توضیح که برای اولین بار اولویت‌های تدوین بودجه را در قالب طرح در صحن شورای اسلامی شهر همدان به تصویب رساندیم اظهار داشت: خوشبختانه این طرح مورد تایید هیئت انطباق قرار گرفته و به شهردار اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقتی طرحی در شورای اسلامی شهر مصوب و در هیئت انطباق تایید میشود یعنی آن طرح به قانون تبدیل شدهاست گفت: ما سیاست هایی که مدنظر داشتیم را در قالب 18 سیاست با 47 الزام به شهردار همدان اعلام کرده ایم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: توجه به گام دوم انقلاب اسلامی ایثار جهاد شهادت و ارزش‌های انقلاب ایجاد خزانه داری کل و اعمال مدیریت یکپارچه و پرهیز از تصدی گری شهرداری ستاد اتمام پروژه های نیمه تمام توسعه زیرساختهای هوشمند در شهر و ایجاد شهرداری الکترونیک افزایش سهم بودجه های فرهنگی اعمال سیاست های محله محوری و اجرای پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی توجه جدی به توسعه حمل و نقل عمومی با الزام‌ رعایت شهر سبز پایدار استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان خرید و استفاده از کالای داخلی توجه به حفظ بافت تاریخی واجد ارزش و گسترش امکان مذهبی با معرفی میراث معنوی کاهش وابستگی بودجه به فروش ملک و صدور پروانه های ساختمانی افزایش 5 درصدی درآمدهای پایدار توسط شهرداری مدیریت منابع انسانی کاهش تصدی های غیر ضرور عدم جذب نیروهای غیر متخصص و اختصاص دو دهم درصد از بودجه برای مطالعات شهری از جمبه این اولویتها هستند. 

وی با اشاره به اینکه در بخش سرمایه گذاری تمامی اقدامات باید با هماهنگی سازمان سرمایه گذاری باشد ادامه داد: می‌خواهیم در شهرداری پنجره واحد سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا وقتی سرمایه گذاری مراجعه می‌کند معطل نشود.

این عضو شورای شهر همچنین از عزم شورا و شهرداری همدان برای ایجاد شبکه فیبر نوری در شهر خبر داد و اظهارداشت: این اقدام یکی از مهمترین زیرساخت ایجاد شهرداری الکترونیک است به همین دلیل نیز اینمسئله پیگیری و قرار داد آن با پیمانکار بسته شده است.

وی با اعلام اینکه تفاهم‌نامه ساخت کارخانه بازیافت هواپیماها در همدان منعقد شده است مطرح کرد: چندی پیش این تفاهم نامه توسط مسئولان مربوطه به امضا رسیده و در تلاشیم باقی کارها و اقدامات به نتیجه برسد.

کاوسی امید با بیان اینکه لایحه بودجه روز گذشته از طرف شهردار همدان به صحن شورا تقدیم شد گفت: عدد کل بودجه ارائه شده توسط شهرداری 2 هزار و 137 میلیارد تومان است که نسبت به اصلاحیه بودجه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است بودجه ای که هزار و 181 میلیارد تومان آن یعنی معادل 55 درصد به بخش عمرانی 42 درصد به بخش جاری و 3 درصد نیز به بخش دیون تعهدات شهرداری تعلق دارد. 

وی درباره مسئله اصلاحیه بودجه سال 1400 نیز بیان کرد: در اصلاحیه آنچه مد نظر قرار دادیم گزارش هشت دوزادهم بودجه بود که تغییرات بر اساس واقعیات٬ باقی مانده سال و نبود فصل کاری وهمچنین پیشرفت‌های فیزیکی و ریالی کارها انجام شد تا در نهایت نتیجه حداکثری به دست آوریم. 

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با این توضیح که در مجموع 116 میلیارد در پروژه های عمرانی سال گذشته کاهش داشتیم که مربوط به برخی پروژه ها مانند قطار شهری و غیره می‌شد عنوان کرد: در منطقه 2 پیش بینی ما برای اتمام پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ 35 میلیارد تومان در حالیکه تنها 250 میلیون تومان هزینه شده بود.

وی با بیان اینکه قرار بود در پارک اکباتان 4 میلیارد تومان اعتبار هزینه بود اما 7 و نیم‌میلیارد تومان هزینه شده بود گفت: در تپه مصلی نیز اعتبار پیش بینی شده 2میلیارد تومان بود اما 6 میلیارد هزینه شده بود. 

کاوسی امید درباره حذف بودجه برخی پروژه ها ادامه داد: به عنوان مثال در پروژه های محله محور مانند تعریض خیابان رازی 4 میلیارد تومان اعتبار برای تملک در نظر گرفتهشده بود که تنها با آن میشد دو ملک را خریداری کرد در نتیجه رقم اعتبار آن صفر شد.

وی پیرامون هزینه کرد برخی پروژه‌ها که دارای جانمایی مناسبی نیستند افزود: در پارک ولایت که هیچگونه مطالعه علمی تایید شده نداشت 6 میلیارد بودجه مصوب داشت که در گزارش شهرداری 7 و نیم میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در پارک ا‌کباتان نیز 4 میلیارد بودجه مصوب بوده اما 11 میلیارد تومان هزینه شده است پس ما راهی جز مدیریت این پروژه نداریم.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه در سه حوزه با افزایش اعتبارات در بودجه رو به رو بودیم چون باید آن کارها را انجام‌میدادیم مطرح کرد: بخشی از این افزایش اعتبار مربوط به مسئله تورم و خرید کالاهای مورد نیاز شهرداری٬ حقوق کارگران شهرداری و غیره میشود. 

وی با اشاره به اینکه کاهش بودجه های دولیت سبب شده برای رفع این مشکل فروش بخشی از املاک شهرداری در دستور کار قرار گیرد اظهارداشت: این کار به معنی شهرفروشی نیست کما اینکه ما جوانب کار را در نظر میگیریم تا مشکلی پیش نیاید.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان همچنین از تصویب و اعلام تعرفه 1401 خبر داد و افزود: در این تعرفه آماده مالکان واحدهای صنفی فعال در 6 خیابان اصلی اگر بخواهند تعمیرات اساسی مطابق طرح انجام دهند میتوانند تا 80 درصد تخفیف از شهرداری دریافت کنند. 

وی تصریح کرد:‌ اگر می‌خواهیم از شهر فروشی جلوگیری کنیم باید مدیریت شهری یکپارچه شکل بگیرد٬ بهای خدمات عوارض نوسازی و کسب و پیشه پرداخت شده و درآمدی که از سرمایه گذاری مولد به دست آوریم نیز افزایش یابد.

کاوسی امید همچنین درباره وضعیت پل‌های عابر پیاده نیز ضمن عذرخواهی از مردم گفت: یک سال است که پیگیر مسئله فعال سازی و بهسازی آنها هستیم و برای این کار نیز 5 میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته ایم اما هنوز کار به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بودجه و مالی شورای شورای شهر همدان کمیسیون برنامه میلیارد تومان سرمایه گذاری تفاهم نامه کاوسی امید هزینه شده پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نیروهای شهرداری مخلص و کاردان و کاربلد هستند، در بنیاد مسکن خراسان رضوی نیز شاهد فعالیت خوب همکاران هستیم و در هر گوشه‌ای از کشور و در هر شرایطی اعم از سرما و گرما همه پای کار نظام و خدمت رسانی به مردم هستند، در واقع هر کاری که بر زمین مانده، بنیاد مسکن بر دوش کشیده است.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ‎مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب، پرداخت و افزود: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از 1500 واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در حال ساخت است.

منبتی عنوان کرد: عملیات عمرانی 3500 واحد دیگر نیز در سراسر خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در بحث مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر 50 هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

وی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه ذکر کرد و افزود: بنیاد مسکن نیز همانند شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و این یک امتیاز محسوب می‌شود.

منبتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش تسنیم، در ادامه این نشست، شهرداران مناطق 12 گانه مشهد، به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند؛ هماهنگی و همکاری در توسعه شهر، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت وساز، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... بخشی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم