Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج خسرونیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: شیوع اومیکرون به صورت انفجاری در حال افزایش است و دولتمردان باید سریع‌تر تصمیم‌های اساسی برای اجرای محدودیت‌های کرونایی اتخاذ کنند زیرا اکنون مردم شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات را به درستی رعایت نمی‌کنند و اگر بی‌توجهی کنیم، دوباره به روزهای تلخ کرونایی باز خواهیم گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اومیکرون سویه‌ای است که بر عکس سویه‌های دیگر کرونا، به صورت زنجیره‌وار افراد را مبتلا می‌کند؛ به عنوان مثال، اگر دانش آموزی در مدرسه به اومیکرون مبتلا باشد، همه همکلاسی‌های خود را درگیر کرده و آنها نیز اعضای خانواده را گرفتار می‌کنند و رهایی و بهبودی از این بیماری بسیار سخت‌تر خواهد بود.

خسرونیا اظهارداشت: اکنون مدارس، رستوران‌ها، سینماها و سایر اماکن تفریحی، زیارتی و عمومی باز است و بی‌توجهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوباره مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد زیرا  اومیکرون حدود چهار برابر سرایت انتقال پذیری بیشتری نسبت به دلتا دارد و باید محدودیت‌های کرونایی اجرایی شود.

جوانان بیشترین مبتلایان به اومیکرون 
این متخصص داخلی تاکید کرد: این سویه بیشتر جوانان ۲۰ تا ۳۰  سال را مبتلا می‌کند و بخش‌های مراقبت‌های ویژه و بستری از این افراد پر شده و آنها بیشتر از سایر گروه‌های سنی جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته خسرونیا، اومیکرون شوخی بردار نیست و باید دولتمردان همه اقدامات پیشگیرانه را برای کنترل و مهار این سویه در کشور انجام دهند و از افرادی که بیمار هستند می‌خواهیم در محل کار و اماکن عمومی حضور نیابند و دست‌های خود را به طور مرتب شستشو داده و اصول بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

اومیکرون شوخی بردار نیست و باید دولتمردان همه اقدامات پیشگیرانه را برای کنترل و مهار این سویه در کشور انجام دهند و از افرادی که بیمار هستند می‌خواهیم در محل کار و اماکن عمومی حضور نیابند.

اومیکرون شبیه سرماخوردگی است
وی تصریح کرد:  اومیکرون بیشتر شبیه یک سرماخوردگی  است و  آبریزش بینی، سردرد، خستگی خفیف تا شدید، عطسه و گلودرد از جمله علائم آن بوده و افراد باید از تماس با کسانی که دارای این علائم هستند، دوری کنند.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با اشاره به اینکه سرعت انتشار اومیکرون بسیار بالاست، افزود: مردم حتما از ماسک استفاده کرده و از حضور در اماکنی که دارای تهویه مناسب نیست، خودداری کنند همچنین تکمیل روند واکسیناسیون نیز می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به اومیکرون بسیار موثر باشد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام تازه‌ترین رنگ بندی کرونایی در کشور هفت شهر شامل کاشان، فردوس، قم، ابرکوه، اردکان، خاتم و مهریز به عنوان هفت شهر در وضعیت قرمز کشور قرار گرفتند.

تهران، مشهد، اصفهان و شیراز و ۳۹ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی و ۲۱۷ شهر در وضعیت زرد قرار گرفتند، همچنین ۱۸۱  شهر همچنان در وضعیت آبی کرونا هستند، پس از ۴۷ روز رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت و اردکان تنها شهرستانی است که از روز ششم بهمن ۱۴۰۰ پس از انتشار سویه اومیکرون در وضعیت قرمز قرار گرفت.

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هفته گذشته در توییت خود نوشت با افزایش موارد بستری و سرپایی باید اعلام کنیم که عملا وارد پیک ششم شده‌ایم، توصیه اکید و حتی خواهش ما رعایت همان راهکارهای ساده اما مهم وحیاتی است، استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه دز سوم است.  

روز گذشته ۲۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده و ۱۱ هزار و ۷۳۱ بیمار جدید در کشور شناسایی شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

 علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از ۳ تا ۵ سالگی است، متاسفانه به علت عدم مراجعه، تعداد زیادی از بیماران از سن مناسب کاشت حلزون خارج شده اند.

  مالکی افزود: از والدین عزیز بیماران ناشنوا در کلّ استان می‌خواهم تا در زمان لازم و قبل از اینکه خیلی دیر شود برای شروع فرایند درمان به مرکز کاشت حلزون واقع در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده اند و در نوبت کاشت حلزون در بیمارستان تخصصی الزهرا (س) زاهدان قرار دارند.

 مالکی افزود: با حضور نیرو‌های متخصص و کادر درمانی خبره و تجهیزات به روز، در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های زیاد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی