Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:49:42 GMT

تملک و بازگشایی معبر در محله حق گویان

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۸۵۱۱

تملک و بازگشایی معبر در محله حق گویان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حامد جلیلوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهم ترین خواسته‌هایی که شهروندان در محلات قدیمی شهر دارند بهبود وضعیت تردد و سهولت در رفت و آمد است اظهار کرد: تعریض و بازگشایی معابر تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی این محلات دارد و لذا باعث به وجود آمدن حس رضایت مندی در همشهریان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر این دومین پروژه تملک و تعریض و بازگشایی معابر در سطح منطقه یک است عنوان کرد: تلاش شهرداری منطقه یک شناسایی مناطق و معابر مستعد تعریض و بازگشایی آنهاست تا شهروندان بتوانند با آسایش بیشتری و بدور از هرگونه ترافیک و شلوغی در این محلات زندگی کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه معابر شهری بیش‌ترین فضای شهری را اشغال کرده‌اند و دارای مهم‌ترین کارکرد در تکاپوی شهری هستند افزود: معابر، حلقه‌های واسط و رشته‌های ارتباطی بناها وسایر فضاهای شهری است که اگر مورد توجه قرار گیرند، بیش‌ترین کارکرد را در زندگی شهری دارند.

وی تأکید کرد: معابر شهرری حیاتی‌ترین نقش‌ را در پویایی یک شهر رقم می‌زند که یک طراحی و اصلاح هندسی صحیح در معابر شهری، بسیاری از مشکلات توسعه‌ای و زیست‌محیطی و معضلات روانی و اجتماعی را در شهر کاهش خواهد داد.

جلیلوند گفت: ملکی که امروز عملیات تخریب و خاکبرداری آن انجام شد در محله حق گویان و در کوچه شهید امینی قرار داشت و با توجه به قرارگیری این ملک در وسط کوچه مشکلات بسیاری زیادی را برای اهالی این محله ایجاد کرده بود که خوشبختانه از این پس شاهد کاهش معضلات ترافیکی و رفت و آمد اسان شهروندان از این معبر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه این ملک که دارای مساحتی ۱۸۶ متر مربعی است و با بودجه ۷۸/۶ میلیارد ریالی تملک شده است افزود: طی روز جاری عملیات تخریب و آواربرداری از این ملک صورت تکمیل خواهد شد و به محض تکمیل عملیات بیس ریزی و زیرسازی آسفالت ریزی این معبر نیز صورت خواهد پذیرفت تا تحویل همشهریان شود.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: تملک و بازگشایی معبر سهولت در رفت و آمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان

مهرداد آهکی گفت: جاده گنجنامه - تویسرکان به طول ۲۴ کیلومتر جزو مسیر‌های فرعی و کوهستانی استان همدان محسوب می‌شود.

وی افزود: هرساله این جاده از اواخر آذر ماه به علت بارش سنگین برف، کولاک شدید، احتمال ریزش سنگ و نبود ایمنی کافی با پیشنهاد پلیس راه استان و موافقت کمیسیون ایمنی راه ها، مدیریت بحران استانداری و راهداری مسدود می‌شود. ️

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای همدان اظهار داشت: در فصل سرما ۷۰ هزار متر مکعب برفروبی در مسیر گنجنامه- تویسرکان انجام شد.

آهکی ادامه داد: از ابتدای عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان افزون بر ۱۵ هزار متر مکعب خاکریزی در نقاط پرتگاهی، ۶۰۰ متر مکعب ترانشه برداری و ریزش برداری،۱۷۰ تن آسفالت گرم جهت لکه گیری،۱۹۰ مورد لق گیری سنگ‌های بزرگ در این مسیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملیات ایمن سازی این جاده همچنان ادامه دارد، گفت: اکنون ۲ تیم لکه گیری و چاله گیری، یک تیم تعمیر و نصب گارد ریل، یک تیم نصب نیوجرسی به همراه ۲ تیم گشت راهداری در محور گنجنامه مشغول فعالیت هستند. ️

️مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای همدان اضافه کرد: گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و گشت زنی در جاده گنجنامه - تویسرکان هستند و سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه و روزی آماده دریافت انتقادات، شکایات و پیشنهادات همه همشهریان است.

آهکی با باینکه جاده گنجنامه -تویسرکان از امروز هشتم اردیبهشت بازگشایی شد، یادآور کرد: اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان با فعالیت ۱۰ نیروی راهدار، یک دستگاه برف خور، یک دستگاه گریدر،۲ دستگاه لودر، سه دستگاه کامیون برفروبی آغاز شد.

وی  گفت: ۱۴ کیلومتر از این مسیر کوهستانی بسیار کولاک گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می‌رسید که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر