Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور پوریان درباره برخی ادعاها در فضای مجازی و رسانه ها مبنی بر قیمت ۳۰۰ هزار تومانی گوشت قرمز در بازار، افزود: اکنون بازار با مازاد دام سبک و سنگین مواجه است، بنابراین هیچ افزایش قیمتی در گوشت قرمز منطقی نیست.

رییس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: امروز قیمت بره پرواری نقدی ۶۰ هزار تومان، غیرنقدی (چک دو تا سه هفته) ۶۴ هزار تومان، گوسفند و بز ماده و میش پیر ۵۵ هزار تومان و گوساله کشتاری بین ۵۸ هزار تا ۶۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به نرخ دام زنده، قیمت هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی برای عمده فروشی حدود ۱۲۲ هزار تومان و گوساله در عمده فروشی ۱۰۸ هزارتومان است که در قصابی ها و مراکز خرده فروشی نرخ تفکیکی هر قطعه گوشت گوسفندی باید نزدیک ۱۴۰ هزار تومان و گوساله ۱۳۵ هزار تومان باشد و بیش از این قیمت، اجحاف به مصرف کنندگان خواهد بود.

پوریان گفت: هفته گذشته عده‌ای با دمیدن بر طبل افزایش قیمت کاذب گوشت قرمز به دنبال واردات گوشت و ممنوعیت صادرات بودند، درحالی که با وجود عرضه بالای دام زنده، اکنون معادل ۲۷۰ هزار تن گوشت قرمز منجمد در بازار وجود دارد که هنوز جذب نشده است.

وی حجم صادرات دام زنده مازاد کشور را پایین دانست و افزود: اکنون آنچه به عنوان صادرات دام زنده در کشور انجام می شود، حجم پایینی دارد و به تازگی سازمان مرکزی تعاون روستایی متولی صادرات دام زنده شده تا جایی که مقرر شده ۵۰ هزار راس گوسفند به قطر صادر شود. در بخش صادرات دام زنده دستگاه های دولتی همچون شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی تعاون روستایی خود رقیبی برای بخش خصوصی شده اند به نحوی که دام زنده صادراتی بخش خصوصی بعد از دو هفته تاییدیه ای دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: اکنون کشورهای ترکیه، گرجستان، ارمنستان رقبای صادراتی ما در دام زنده هستند و ما با میزان کم صادرات قابل رقابت با این کشورها نیستیم.

به گزارش ایرنا، بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد قیمت هر کیلوگرم لاشه گوشت گوساله و گوسفندی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومان و تفکیکی بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1600510

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گوشت قیمت گوشت قرمز قیمت گوشت سفید قیمت مسکن افزایش قیمت کاهش قیمت ها صادرات دام زنده هزار تومان گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر گزارش مرکز آمار، جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راس برآورد شده که ۱۸ میلیون راس آن آماده کشتار است، درحالیکه سال های گذشته ۷ تا ۷.۵ میلیون راس بود.

 به گفته او، با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، قیمت روند کاهشی به خود گرفته است.

پوریان متوسط قیمت هر کیلو دام زنده را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو لاشه گوساله و گوسفند ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: طی ماه‌های اخیر با افزایش جمعیت دامی و رشد توزیع دام زنده در مراکز عرضه، قیمت گوشت قرمز روند کاهشی به خود می گیرد که می تواند با گوشت وارداتی قابل رقابت باشد.

به گفته او، با توجه به افزایش جمعیت دام زنده کشور نسبت به سال گذشته و گرم شدن هوا نگهداری جمعیت دامی مازاد داخلی برای دامداران و دامپروران نگران کننده شده است.

پوریان گفت: با توجه به اشباع بازار، رایزنی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی در راستای خرید حمایتی دام‌توسط پشتیبانی لمور دام و صادرات دام در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟