Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر قاسم اویس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان را نگران کننده توصیف کرد و افزود : میزان مراجعه سرپایی بیماران مبتلا به کرونا ، موارد بستری و حتی فوتی ناشی از کرونا با شیب بسیار تند در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در جامعه باور غلطی نسبت به سویه اومیکرون و کم خطر بودن این جهش شکل گرفته است، گفت : با شیوع اومیکرون میزان مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا تا چهار برابر سویه های قبلی افزایش یافت و هنگامی که مراجعه سرپایی افزایش می یابد معنایش این است که آمار بیمار بستری تا ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر اضافه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از کودکان به عنوان آسیب پذیرترین گروه جمعیتی در برابر اومیکرون یاد کرد و توضیح داد: سویه اومیکرون بیشتر کودکان زیر ۱۲ سال را مورد هدف قرار داده است و در حال حاضر بستری کودکان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بشدت روند صعودی دارد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار بیماران بدحال طی یک هفته گذشته ، بیان کرد : تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری در بخش مراقبت های ویژه طی یک هفته از ۹۹ نفر به ۱۵۳ نفر رسیده است که این آمار نشان دهنده این است که این سویه برخلاف باور غلط افکار عمومی کم خطر نیست.

نیمی از مازندرانی‌ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

دکتر اویس با بیان اینکه فرضیه نادرست کم خطر بودن سویه اومیکرون سبب فاصله گیری مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی شده است ، گفت: میزان رعایت پروتکل بهداشتی در استفاده از ماسک و  فاصله گذاری اجتماعی در استان  ۵۷ درصد است که وضعیت مطلوبی ندارد.

وی تنها راه برون رفت مازندران از شرایط قرمز کرونایی را در رعایت پروتکل ها و تزریق دز سوم واکسن عنوان کرد و افزود: استفاده از ماسک تا ۸۰ درصد از انتشار سویه اومیکرون جلوگیری می کند  و در حال حاضر با توجه به افزایش شهرهای قرمز استان انتظار ما این است که مدم حتما از ماسک استفاده و از برگزاری هر گونه تجمعاتی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین خواستار رعایت قرنطینه در زمان ابتلا به ویروس اومیکرون شد و گفت: رعایت قرنطینه یک بحث فردی است ولی توصیه  عمومی ما این است افرادی که به بیماری مبتلا شدند خودشان را در منزل قرنطینه کنند  و در مجامع عمومی حضور نیابند تا از انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

وی  به اعمال محدودیت های کرونایی در پی افزایش شهرستان های قرمز اشاره کرد و گفت: در شهرستان های قرمز  و نارنجی مدارس  و دانشگاه ها غیر حضوری می باشد و همچنین تالارها، مجتمع های ورزشی به طور کامل تعطیل هستند و رستوران ها نیز تنها مجاز به ارائه خدمات به صورت بیرون بر می باشند.

فرار مازندرانی‌ها از دز سوم واکسن 

دکتر اویس با بیان اینکه مازندران حدود ۲۵ درصد از میزان هدف گذاری واکسیناسیون دز سوم فاصله دارد ، گفت : حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مازندران واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن کرونا هستند که در زمان حاضر ۴۵ درصد از این افراد نسبت به تزریق این دز یادآور اقدام کردند که با این اعداد و ارقام به هیچ عنوان نمی‌توان به جنگ اومیکرون رفت.

وی افزود :  برخلاف استقبال از دز اول و دوم واکسن  کرونا، مردم رغبت چندانی به دز سوم کرونا نشان ندادند و در صورتی که در هفته‌های آینده میزان تزریق دز سوم واکسن کرونا در مازندران به ۸۰ درصد نرسد، موج ششم کرونا می تواند همانند موج پنجم کرونا تمام بیمارستان های استان را درگیر و مملو از بیماران کرونایی کند.

او با توجه به افزایش بستری کودکان زیر ۱۲ سال بر واکسیناسیون این گروه سنی تاکید کرد و گفت: مازندران حدود ۱۱۱ هزر نفر کودک بین ۹ تا ۱۲ سال دارد که در حال حاضر تنها ۱۵ درصد این گروه واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: : بازگشت رنگ قرمز کرونایی به استان نتیجه واکسن گریزی و همچنین عادی انگاری است که در صورت ادامه این روند احتمال دارد مازندران یکپارچه قرمز شود و محدودیت های کرونایی نیز افرایش یابد.

بر اساس اخرین رنگ بندی کرونایی در حال حاضر ۱۴ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز ، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در .ضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۲۴۸ بیمار جدید به ۸۷۴ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی محدودیت های کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران سویه اومیکرون دز سوم واکسن حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی