Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد توسعه میدان‌های نفت و گاز با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا شده، ضمن این که بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه هم امضا شده است.

به گزارش «انرژی امروز» جواد اوجی امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با اشاره به برنامه وزارت نفت برای توسعه صنعت پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی با چالش‌هایی روبه‌روست و  همانطور که دوستان بیان کردند، بحث تأمین خوراک در فصل سرد سال از جمله چالش‌های موجود است که وزارت نفت دولت سیزدهم در نخستین روزهای آغاز به‌کار این دغدغه را درک و برای تأمین آن تلاش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت با بیان اینکه براین اساس یکی از برنامه‌های ما در شرکت ملی نفت توسعه میدان‌های گازی و به‌ویژه میدان‌های مشترک است، تصریح کرد: به‌نحوی که از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد توسعه میدان‌های نفت و گاز با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا شده، ضمن این که بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه هم امضا شده است.

اوجی با بیان اینکه قراردادهای داخلی با شرکت‌های توانمند داخلی که بعضی از آنها کنسرسیوم تشکیل داده‌اند، امضا شده است، تصریح کرد: قرادادهای نفت و گاز که با شرکت‌های خارجی امضا کرده‌ایم را هم به وقتش به مردم عزیز اعلام می‌کنیم.

وی از جمله محورهای امضای این قراردادها را افزایش توان تولید نفت وگاز، تأمین خوراک اعلام کرد و افزود: ان‌شاءالله طی سه تا چهارماه آینده تفاهم‌نامه‌های امضا شده نیز به مرحله امضای قرارداد می‌رسد.

منتظر نتایج مذاکرات وین نمی‌مانیم اما …

وزیر نفت با بیان اینکه منتظر نتیجه مذاکرات وین نمی‌مانیم، افزود: قطعا اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، شاهد گشایش‌های بهتری خواهیم بود، زیرا در همین مدت بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین المللی دنیا به ما ایمیل زده‌اند و مذاکراتشان را برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز شروع کرده‌اند.

اوجی از دیگر اقدام‌های وزارت نفت که به بحث تأمین خوراک بر می‌گردد را بحث احداث واحدهای پتروپالایشگاهی اعلام کرد و گفت: متأسفانه ظرفیت پالایشگاهی ما به دلیل اینکه سرمایه‌گذاری در آن صورت نگرفته آنچنان نبوده، ضمن اینکه تأکید مقام معظم رهبری هم احداث واحدهای پتروپالایشگاهی بوده است.

وی به احداث واحد ۳۰۰ هزار بشکه‌ای پتروپالایشگاهی که در لایحه بودجه آمده اشاره کرد و با بیان اینکه پتروپالایشگاه‌ها علاوه بر تأمین سوخت و تضمین امنیت انرژی، خوراک صنعت پتروشیمی را تأمین می‌کنند، یادآور شد: بالغ بر ۱۲ قرارداد پتروپالایشگاهی منعقد شده که هشت قرارداد مربوط به نفت خام و چهار قرارداد هم بر پایه خوراک میعانات گازی است که بالغ بر یک میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه ظرفیت فرآورشی می‌شود که به تأمین سوخت و تامین خوراک می‌پردازد.

وزیر نفت ادامه داد: با توجه به اینکه آیین‌نامه تنفس خوراک را در دولت سیزدهم اصلاح و برای سرمایه‌گذار جذاب‌تر کرده‌ایم امیدواریم که سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش تسهیل شود.

اوجی تأکید کرد: با توجه به اینکه وزارت نفت بنا دارد یک واحد ۳۰۰ هزار بشکه‌ای پتروپالایشگاهی در قالب لایحه بودجه‌ای که به مجلس ارائه کرده را احداث کند انتظار داریم که مجلس شورای اسلامی نیز این لایحه را تصویب کند.

پیشنهاد توسعه میدان‌های گازی به هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی

وی با بیان اینکه تلاش ما این است دغدغه فعالان صنعت پتروشیمی درباره تأمین خوراک را برطرف کنیم، گفت: امروز هم اعلام می‌کنم طی نشست‌های مختلفی که با فعالان بخش پتروشیمی داشتم، با آمدن آقای علی‌عسگری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، بی‌شک اتفاق‌های خوبی در این بخش رقم خواهد خورد.

وزیر نفت ادامه داد: با نشست‌های مختلفی که با فعالان صنعت پتروشیمی داشتیم، پیشنهاد کردیم که هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی که درآمد خوبی هم دارند یک میدان گازی را خودشان توسعه داده و از محل تولید میدان خوراک خود را تأمین کنند که آنها هم استقبال کردند که ان‌شاءالله با کنسرسیوم شدن هلدینگ‌های بزرگ دغدغه بحث خوراک رفع شود.

اوجی تأکید کرد: وزارت نفت از فعالان این صنعت حمایت خواهد کرد و وظیفه ما هم این است که چتر حمایتی خود را در زمینه تحویل خوراک، سرمایه‌گذاری و دانش فنی داشته باشیم، امیدواریم که شاهد تحول بزرگی در این صنعت باشیم زیرا زیرساخت کامل آن وجود دارد.

برچسب هاپتروپالایشگاه تامین خوراک جواد اوجی نمایشگاه ایران پلاست هلدینگ پتروشیمی وزیر نفت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: پتروپالایشگاه تامین خوراک جواد اوجی نمایشگاه ایران پلاست هلدینگ پتروشیمی وزیر نفت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو توسعه میدان صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری تأمین خوراک دولت سیزدهم وزارت نفت نفت و گاز امضا شده وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست

احمد مهدوی گفت: نامه تشکل‌ها به رهبری موضوع جدیدی نیست و موارد آن تا حد زیادی مرتفع شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در خصوص نامه تشکل‌ها به رهبری گفت: محتوای این نامه پیش از این نزد رهبری برده شده و اتفاقا موارد آن تا حدود زیادی مرتفع شده است.

مهدوی ابهری ادامه داد: موارد مطرح شده در خصوص عدم اطلاع انجمن‌ها از خطاب نامه و امضای آن کذب می‌باشد و این موضوع که امری کارشناسی و اقتصادی بوده ارتباطی به بورس کالا ندارد.

دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی افزود: رسانه‌ها به جای حاشیه‌سازی باید به دنبال همدلی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • رئال مادرید برای امضای قرارداد با کیلیان ام باپه آماده می‌شود
  • مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست
  • هدایای ویژه الساندرو دل پیرو برای همکارانش؛ میکا ریچاردز: به امضای قرارداد مدلینگ خودم نزدیک شدم / زیرنویس فارسی
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟