Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ذبیح الله اعظمی ساردویی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در مورد آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در کشور گفت: شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، صنایع مس ایران و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، موسسات توانمندی هستند که منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌های صنعتی را تامین می‌کنند تا گامی مهم برای توسعه کشور بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه دولت ها ممکن است در فروش نفت و یا اخذ مالیات برای تحقق بودجه موفق نباشند، اظهار داشت: این موسسات و شرکت‌ها از نظر سرمایه‌ای توانمند هستند و برخی از این  معادن می توانند به دولت برای ایجاد رونق اقتصادی وام و تسهیلات اعطا کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم شرکت‌های بزرگ صنعتی را موظف به سرمایه‌گذاری در این ۴۸ پروژه صنعتی کرد، که اقدامی مهم بود و امیدواریم دستاوردهای اجرای این پروژه عظیم  هر چه زودتر موجب رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم شود.

اعظمی یادآور شد: انتقال آب خلیج فارس به گل گهر سیرجان و رفسنجان در دولت سابق با مشارکت بخش خصوصی انجام شد دولت در این پروژه ریالی هزینه نکرد، اما افتتاحیه این طرح  توسط رییس دولت وقت انجام شد . این موضوع نشان می دهد که بخش خصوصی معادن، می‌تواند جهت رفع محرومیت زدایی به دولت کمک کند.

وی با تشکر از اقدامات دولت در آغاز عملیات ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی گفت: دولت می تواند با اجرای چنین طرح‌هایی چهره منطقه محروم را عوض کند و با اولویت بخشی به رونق تولید و صنعت گام مهمی برای فقر زدایی بردارد.

نماینده مردم جیرفت با بیان اینکه برای اجرایی پروژه‌ها در کشور نباید منتظر سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی باشیم گفت: با اتکا به شرکت‌های داخلی می‌توان گام‌های بلندی برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها در کشور برداریم. دولت در اتکا به ظرفیت‌های داخلی و مقابله با تحریم‌ها اقدامات خوبی انجام داده است .

وی مجلس ادامه داد: تحریم ها مشکلاتی را برای فعالیت های اقتصادی ایجاد کرده است، تحریم‌های بانکی،حمل و نقل محصولات و برگشت پول از چالش‌های پیش روی دولت است.

اعظمی ساردوئی بیان داشت: در پایان سال ۱۴۰۲ شاهد تحولی عظیمی در حوزه توسعه زیر ساخت‌های کشور خواهیم بود که رضایت مردم را به دنبال  خواهد داشت همان طور که رییس مجلس شورای اسلامی  گفت چله دوم انقلاب، مردم طعم شیرین انقلاب را خواهند چشید.

نماینده جیرفت با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم  جهت محرومیت زدایی در کشور گفت: دولت با برنامه ریزی دقیق در راستای توسعه صنعتی کشور می‌تواند کام مردم را شیرین کند، بدون برنامه ریزی توسعه امکان پذیر نیست. مجلس هم در این مسیر به دولت کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورهای فاقد نفت و گاز بر مبنای مالیات اداره می‌شوند، اظهار داشت: تولید صنعتی محصولات کشاورزی اعم از پسته، انجیر و خرما از یک سو و ایجاد زیر ساخت‌های صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی از سوی دیگرگام مهمی برای رونق تولید است.

وی تصریح کرد: آغاز اجرایی عملیاتی ۴۸ پروژه  صنعتی در کشورگام مهی برای رونق تولید و اشتغال در کشور است  و باید با مدیریت جهادی ارجای این پروژه ها در کشور پیگیری شود تا به زودی شاهد دستاوردهای خوبی در زمینه توسعه اقتصاد در کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، دستور آغازعملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور  را با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد دلار صادر کرد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مسئوولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی را بر عهده دارند.

۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شرکت ملی صنایع مس ایران خلیج فارس دولت سیزدهم شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شرکت ملی صنایع مس ایران خلیج فارس مجلس شورای اسلامی شرکت ملی صنایع مس ایران خلیج فارس دولت سیزدهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر شرکت معدنی و صنعتی سرمایه گذاری پروژه ها شرکت ها گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستادهای معاونت علمی به‌ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و افزود: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع‌رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت را خواستار شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان، گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه آنها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی، گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماندها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است