Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما با جنگ اقتصادی ترکیبی شامل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مواجه است و در این نوع جنگ نباید صرفا به دفاع ترکیبی اکتفا کرد بلکه باید تهاجمی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام محمد سبزی پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه در جریان بازدید مسئولان شهرستان ساوه از شرکت ماسترفوده(گروه صنعتی گلرنگ) واقع در شهرک صنعتی نوبران اظهار کرد: سیر تحول توسعه به گونه‌ای بود که ابتدا با واژه‌هایی نظیر  رشد و توسعه پایدار معنا می شد اما امروز به این نتیجه رسیدند که توسعه پایدار باید باید با اخلاق توام باشد و توسعه اخلاق محور مفهوم واقعی توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صاحبان صنایع فرماندهان جنگ اقتصادی هستند و با اشاره به اینکه فعالیت صنایع و رونق تولید در جنگ اقتصادی یکی از افتخارات است، تصریح کرد:  در توسعه اقتصادی باید آمایش سرزمینی یعنی چیدمان صحیح به درستی انجام شود بدین معنا که اگر شهرک جدید صنعتی احداث می‌شود باید به درستی جانمایی شود یعنی ابتدا زیرساخت‌ها آماده شده و پس از آن بستر تولید فراهم شود.  

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی جدید باید متناسب با اقتضائات زمان و مکان چیده شود و شهرک‌های قبلی احداث شده نیز ساماندهی شود تا تولید رونق پیدا کند.

حجت‌الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه در تعریف دیگر آمایش صنعتی، ورود صنایع و سرمایه گذاران به روستاها به عنوان کانون توسعه اقتصادی اهمیت دوچندان دارد، افزود: باید نواحی صنعتی در روستاها ایجاد شود تا با تامین زیرساخت از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرد و توسعه پایدار و متوازن رقم بخورد.

وی در ادامه خواستار مبارزه با فساد به درستی و با تدبیر شد و افزود: مبارزه با فساد رکن اول و برخورد با مفسد اقتصادی رکن دوم است و باید راهها و گلوگاه های فساد بسته شود تا امنیت اقتصادی در کشور رقم بخورد.

او با تاکید بر اینکه باید ریشه فساد خشکانده شود افزود: سامانه‌ای و سیستمی شدن امور موجب خواهد شد که سیستم فسادزا نباشد و کسی نتواند بستر بروز فساد را فراهم کند.

این نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: دولت باید اهتمام جدی در حمایت از صنعت، مبارزه با فساد و خشکاندن ریشه فساد داشته باشد و توسعه پایدار اخلاق محور را عملیاتی کند.

وی با اشاره به دغدغه جامعه کارگری برای تامین مسکن نیز گفت: صاحبان صنایع در صورت واگذاری زمین دولتی آماده احداث مسکن برای کارگران هستند و حتی می‌توان با تشکیل تعاونی های مسکن نیاز کارگران را برای داشتن سرپناه برطرف کرد.

به گزارش ایسنا امام جمعه نوبران نیز گفت: توسعه صنعتی منوط به تامین زیر ساخت هاست و شهرک صنعتی نوبران به لحاظ مزیت های فراوانی که دارد در صورت تامین زیرساخت می تواند به یک قطب تولید انواع محصولات به ویژه صنعت غذایی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام رسول دادخواه با اشاره به اینکه کمبود مسکن یکی از نیازهای کارگران و قشر متوسط جامعه است، افزود: طرح اقدام ملی مسکن ظرفیتی برای خانه دار شدن افراد فاقد مسکن است که از دولت انتظار می‌رود در شهر نوبران اقدامات موثری برای اجرایی شدن طرح بعمل آورند.

سرپرست فرمانداری ساوه نیز گفت: شهرک صنعتی نوبران ظرفیت بالایی در حوزه صنعت دارد و شهر نوبران دارای ریشه‌های بالای فرهنگی و اجتماعی است. شاکله و ساختار نوبران و ارائه خدمات، چهره این منطقه را دگرگون و متحول کرده است.

مهدی الیاسی با اشاره به اینکه حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی زمینه ساز ارائه متوازن خدمات و توسعه عادلانه خواهد شد، افزود: صنایع متعهد و متخصص و دلسوز، لشکر مقاوم در برابر جنگ اقتصادی هستند.

وی با تاکید بر اینکه تامین برق از ضروریات شهرک صنعتی نوبران است، افزود: طرح اقدام ملی مسکن نیز در مرحله ثبت‌نام است و تامین نیاز مسکن شهرهای غرق آباد و نوبران با مشارکت مردم در ثبت نام این طرح عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ماسترفوده (گروه صنعتی گلرنگ) نیز با اشاره به اینکه این مجموعه تولیدی با ۱۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۱۱.۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی راه‌اندازی شده است، گفت: این واحد تولیدی با تولید مواد غذایی، پاستیل، آدامس و نوشیدنی در شهرک صنعتی نوبران برای حدود ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم در سه واحد تولیدی ایجاد شده است و در صورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی نوبران برای افزون بر قریب به دو هزار نفر فرصت شغلی جدید با توسعه تولیدات ایجاد خواهد شد.

محمد کریمی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی نوبران را یک ضرورت برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و  افزود: احداث پست ۶۳ کیلوولت و حل مشکل برق می‌تواند برای بیش از ۱۰ هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کند. تامین برق مورد نیاز می‌تواند این شرکت را به یک مجتمع غذایی بزرگ استان مرکزی تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه فاز اول این کارخانه که در تولید آدامس فعالیت دارد بزرگترین کارخانه کشور از لحاظ فضا و ماشین آلات است، گفت: با اجرایی شدن چهار فاز دیگر این مجموعه که در حوزه صنایع تبدیلی میوه شامل کمپوت، لواشک، شیره و ... است به یک مجتمع بزرگ صنایع غذایی کشور تبدیل خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه در این مجتمع ۱۰ هکتاری دانشگاه جامع علمی کاربردی هدفگذاری شده است، افزود: با حمایت این واحد تولیدی در هنرستان شهر نوبران رشته صنایع غذایی تدریس می شود و چنانچه دانش آموزی تمایل به ادامه تحصیل نداشت می تواند پس از اخذ مدرک دیپلم در این مجموعه تولیدی مشغول بکار شود.

وی با اشاره به اینکه محصولات این مجموعه تولیدی به بیش از ۱۵ کشور صادر می شود، افزود: شهرک صنعتی نوبران زیرساخت و ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به شهرک صنعتی غذایی را دارد که لازم است زیرساخت لازم مخصوصا برق تامین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ اقتصادی توسعه پایدار فسادستیزی ساوه استانی اقتصادی استانی شهرستانها شهرک صنعتی نوبران تامین زیرساخت توسعه پایدار جنگ اقتصادی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی

حزب‌الله لبنان از حمله‌ پهپادی و راکتی به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شهرک المناره خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مقر فرماندهی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «المناره» را با پهپاد و راکت‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده است.

المناره علاوه بر مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی، محل تجمع نیروهای گردان ۵۱ وابسته به تیپ گولانی نیز است.

حزب الله همچنین اعلام کرد پایگاه «السماقه» در کفرشوبا اشغالی لبنان را با سلاح موشکی هدف قرار داد و دقیقا هدف مورد اصابت قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید