Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵ بانوی زندانی با محکومیت مالی و جرایم غیر عمد در استان فارس با کمک خیرین به آغوش خانواده بازگشتند.

خبرگزاری میزان-رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم آزاد سازی زندانیان زن جرائم غیر عمد استان اقدام شایسته خیرّین و کمک به زندانیان در آستانه میلاد حضرت علی (ع) را ستود و بیان کرد: این اقدام بهترین نماد نوع دوستی و ایثار است که پیشوای شیعیان بر آن تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی تلاش خیرّین برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد را یکی از سرمایه‌های معنوی مجموعه قضایی خواند و بیان داشت اغلب زندانیان زن به صورت ناخواسته در دام جرائم افتادند و در این بین زندانیان جرائم غیر عمد و مالی اغلب به خاطر مشکلات مالی و نوسانات اقتصادی دچار مشکل قضایی و حقوقی شده اند.

وی تصریح کرد: کمک به زندانیان جرائم مالی و غیر عمد تنها کمک و یاری به یک نفر نیست چرا که این افراد اغلب سرپرست خانوار هستند و با زندانی شدن آنان خانواده این زندانیان نیز درگیر مشکلات متعدد می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دستگاه قضایی توجه ویژه‌ای به بانوان زندانی دارد بیان کرد: تمام تلاش ما برای رهایی این افراد از زندان و کاهش آسیب‌های ناشی از حضور آنان در زندان است.

سید مصطفی بحرینی توجه به وضعیت زندانیان از حیث اشتغال و عدم بازگشت به زندان را از دیگر برنامه‌های دادگستری فارس خواند و بیان کرد: با همکاری خیرّین و نهاد‌های مسئول برنامه‌های متعددی برای اشتغال زایی و جلوگیری از بازگشت زندانیان به زندان‌ها در دستور کار داریم.

وی اظهار کرد: برای انجام این امر مهم بخش صنعت بهترین گزینه است چرا که انگیزه زندانیان برای اشتغال می‌تواند کمک شایانی به بخش نیروی انسانی در بخش صنعت کند.

مدیرکل زندان‌های فارس نیز در آیین آزادسازی زندانیان زن جرایم غیرعمد استان فارس گفت: کارکنان بانک رفاه کشور مبلغ ۴۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و برای آزادی زندانیان زن جمع آوری کرده بودند که با همت آنان ۵ زندانی زن آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

اسحاق ابراهیمی افزود: کارکنان بانک رفاه با همت والای خود و با کمک به افراد نیازمند، زمینه آزادی زنان زندانی را فراهم کردند.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: مبلغ کل بدهکاری این ۵ زندانی زن، یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان بوده که مبلغ ۷۵۶ میلیون تومان شکات از حق قانونی خود گذشت کرده اند و رضایت داده اند و مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان زندانیان پرداخت کرده اند، با همت مسؤولین قضایی مبلغ ۵۸ میلیون تومان اعسار آنان پذیرفته شده است و مبلغ ۴۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بانک رفاه پرداخت کرده است.

ابراهیمی ضمن قدردانی از تعامل سازنده مجموعه قضایی استان با اداره کل زندان‌ها گفت: از رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان که به مجموعه زندان‌ها تعامل و مساعدت می‌کنند به عنوان متولی زندان‌های استان، وظیفه دارم از همکاری دلسوزانه تشکر کنم.

وی اضافه کرد: تعداد کل موجودی زندانیان مالی غیرعمد ۸۲۴ نفر است که از این تعداد ۷۷۹ نفر مرد و ۴۵ نفر زن هستند که بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی این افراد است.

شایان ذکر است از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه زمینه آزادی ۳۶۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۳۹ نفر از محکومان استان کرمان مورد عفو رهبری قرار گرفتند

انتهای پیام/

برچسب ها: زندانیان زنان زندانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زندانیان زنان زندانی جرائم غیر عمد میلیون تومان زندانیان زن استان فارس زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس دادگستری میبد، هدف از برگزاری جشن گلریزان را تبین آسیب‌های زندان و زندانی و افرادی به زندان می‌افتند عنوان کرد و گفت: در جشن گلریزان هم فرهنگ ترویج گذشت و ایثار تبین میشود و هم فرصتی است تا به افراد کمک کنیم و آسیب‌ها را کاهش دهیم.


حدادزاده افزود: خوشبختانه به همت خیرین و مردم درطول سال آزادی‌هایی را داریم و خیرین مستمر به ستاد دیه کمک می‌کنند.


وی گفت: امشب هم مبلغ سه میلیارد ریال جمع آوری شد تا به زندانیان کمک کنیم به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

دیگر خبرها

  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند