Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود نجابت دوشنبه در این نشست افزود: با توجه به قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی بالای اومیکرون، هر گونه تجمع می تواند شیوع بیشتر اُمیکرون در سطح جامعه را به همراه داشته باشد؛ قدرت انفجاری این سویه از کرونا به گونه ای است که می تواند تمام افراد جامعه را در بر گیرد.

او تنها راهکار محافظتی در برابر تمام سویه های کروناویروس را رعایت شیوه نامه های بهداشتی به همراه واکسیناسیون همگانی دانست و افزود: رسیدن به ایمنی عمومی جامعه، نیازمند پایبندی مردم به رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی در برابر این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در روزهای اخیر بار دیگر شاهد اوج گیری کرونا و افزایش آمارهای بستری و جان باختگان کرونا هستیم گفت: مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شرایط کنونی ضرورت بالایی داشته و می تواند در کاهش آمارها نقش موثری داشته باشد.

نجابت هر گونه بی توجهی و سهل انگاری در برابر کروناویروس را عامل اصلی انتشار آن دانست و اظهار کرد: طبق آمارها و گزارش های ارایه شده، ابتلای خانوادگی افزایش پیدا کرده است و منشا آن تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

وی بیان کرد: ضرورت دارد مسوولان دستگاه های اجرایی استان بیش از پیش بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن و مراکز پرتردد نظارت داشته باشند.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش مراکز ۱۶ ساعته در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در سطح استان(۱۶ ساعته) مراجعه کنند و از درمان های خانگی بپرهیزند.

او در ادامه این نشست، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

پایش روند انجام واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه بیمارستان های استان، عملکرد تیم های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت شهرستان های استان در انجام واکسیناسیون نیز از دیگر محورهای مورد بررسی مشاورعالی سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص عملکردحوزه های مختلف مانند انجام تست های تشخیصی کروناویروس و تحلیل های آماری کووید۱۹، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، میزان انجام واکسیناسیون در شهرستان های استان، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، وضعیت دارویی و تجهیزاتی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، توضیحاتی ارائه کردند.

چهارصد و هشتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح دوشنبه بیست و پنجم بهمن۱۴۰۰ با حضور مشاورعالی سرپرست، معاونان و مدیران ارشد این دانشگاه برگزار شد.

برچسب‌ها اومیکرون شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فاصله گذاری اجتماعی فارس پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اومیکرون شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فاصله گذاری اجتماعی فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیوه نامه های بهداشتی شهرستان های استان ۱۶ ساعته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان در تجمع که اغلب دانشجویان دانشگاههای تهران بودند پس از اقامه نماز مغرب و عشا با در دست داشتن پرچم ایران و فلسطین و دست نوشته هایی با مضامینی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و عکس هایی از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین در این کشور به سر دادن شعارهایی مانند "فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم"، "اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است"، "مرگ بر اسرائیل" ، "نصر من الله و فتح القریب، شکست کفار نباشد عجیب"، "مرگ بر اسرائیل" پرداختند.

وزیر علوم نیز در این تجمع حاضر شد و دقایقی در جمع تجمع کنندگان سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ای دنیا ببین حرمت دانشگاههای ما در آزاد اندیشی، کرسی های آزاد اندیشی و نقد و مناظره چگونه است. قانون جمهوری اسلامی حضور نیروهای امنیتی را به داخل دانشگاهها منع کرده و اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به دانشگاه نمی دهد در حالیکه دیدیم چگونه نیرو های انظامی و امنیتی در کشورهایی که ادعای حقوق بشر و آزادی دارند و خود را مهد ازادی دارند، چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب رفتار می کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: ای مردم جهان، ببینید و مقایسه کنید و برای جمهوری اسلامی و قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. در کشور ما جامعه فرهیخته و دانشگاهی از چنان حرمتی برخودار است که هیچ نیروی نظامی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارد.

وی تاکید کرد: ما وجدان بیدار جامعه دانشگاهی، دانشجویان و اساتید سراسر دنیا در کشورهایی مانند امریکا، فرانسه، استرالیا و کشورهای عربی که از مظلوم دفاع و مقابل ظلم می ایستند را می ستاییم و اعلام می کنیم تمام قد کنار شماییم.

زلفی گل افزود: به سازمان ملل می‌گویم اعتراض جامعه فرهیخته و نسل دانشجو، حق طلب و حق گویی مردم دنیا را ببین و از خود حساسیت نشان بده و از عالمان و اندیشمندان بیاموز. در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و تصمیم درستی بگیر تا در آینده شرمنده مردم دنیا نشوید.

دیگر خبرها

  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی