Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا، در گفتگوی تلفنی با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن مدعی نگرانی عمیق خود برای افزایش تلفات غیرنظامیان در یمن شد.

خبرگزاری میزان - آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در ادعایی تکراری نسبت به تلفات غیرنظامیان در یمن ابراز نگرانی کرد و حملات همه طرف‌ها را که به تشدید و طولانی شدن درگیری‌ها در یمن منجر می‌شود، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «المیادین»، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که بلینکن در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور یمن، بر نیاز فوری به کاهش تنش و پایبندی همه طرف‌ها به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه، از جمله تعهدات مربوط به حفاظت از غیرنظامیان تاکید کرد.


در بیانیه این وزارتخانه آمده است که وزیر خارجه آمریکا بر حمایت خود از ادامه تلاش‌های گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در جست‌وجوی راه‌حل سیاسی جامع تاکید کرد. بلینکن همچنین مدعی شده است که عدالت و مسئولیت‌پذیری کلید تضمین صلح پایدار در یمن خواهد بود.


وی بار دیگر با تکرار ادعاهایش گفت که حل مناقشه در یمن اولویت اصلی سیاست خارجی آمریکا است.


دیروز، فرستاده سازمان ملل در امور یمن در شورای امنیت سازمان ملل گفت که حمله هوایی ائتلاف سعودی به یک زندان در صعده به کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ زندانی منجر شد.

بیشتر بخوانید: یمن پیروز جنگ نابرابر شش ساله با ائتلاف سعودی اماراتی ثبت بزرگترین بحران انسانی جهان در یمن

پیشتر آمریکا پایبندی خود را به حفاظت از کشور‌های ائتلاف سعودی اماراتی اعلام کرده بود.


برت مک گورک، هماهنگ کننده آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا، این هفته از عربستان سعودی و امارات بازدید کرد تا تاکید کند که آمریکا تمام تلاش خود را برای اطمینان از قابلیت‌های دفاعی دو کشور در برابر حملات از سوی یمن انجام می‌دهد.


شایان ذکر است که آمریکا طی سال‌های گذشته از ائتلاف سعودی حمایت نظامی و لجستیکی کرده است.


نوامبر گذشته، وزارت خارجه آمریکا قراردادی را برای فروش ۲۸۰ موشک هوا به هوا AIM-۱۲۰C به عربستان سعودی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار، علاوه بر ۵۹۶ پرتاب کننده موشک، تصویب کرد.


شایان ذکر است که وضعیت انسانی در یمن به دلیل محاصره مداوم بنادر این کشور دشوار است. این محاصره در دسترس بودن سوخت، غذا و دارو را کاهش می‌دهد که به افزایش تعداد شهروندان نیازمند دریافت کمک منجر می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا یمن ائتلاف سعودی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن آمریکا یمن ائتلاف سعودی سازمان ملل در امور یمن ائتلاف سعودی خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد

آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا گفت: «من معتقدم که تلاش‌های جدیدی در جریان است که قطر و مصر و همچنین اسرائیل را برای یافتن راهی به پیش می‌برد.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم آزادی گروگان ها، شتاب و زندگی تازه‌ای وجود دارد.»

تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم