Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@00:40:52 GMT

تخریب بناهای غیرمجاز در حریم سد البرز+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۲۷۰۵

تخریب بناهای غیرمجاز در حریم سد البرز+تصاویر

محمدصادق اکبری از تخریب بناهای غیرمجاز در حریم سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته و براساس گزارش رئیس حوزه قضایی سوادکوه شمالی وجود این بناهای غیر مجاز مانع از آبگیری سد بوده وخطرات و حوادث  جانی ومالی را برای ساکنین بدنبال داشته و  تخریب این سازه های غیر مجاز باعث پیشگیری از بروز حوادث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





اکبری در ادامه افزود: سد البرز بالغ بر750 هکتار حریم محیطی دارد ویکی ازمهم ترین  سدهای استان مازندران برای تامین آب شرب شهرهای بابل، بابلسر ، سیمرغ، قائم شهر، جویبار، فریدونکنار و محمودآباد  وهمچنین تامین کننده آب کشاورزی ودرآینده نزدیک نیز تامین کننده  انرژی است.
 


عالی ترین مقام قضایی استان تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی رییس حوزه قضایی سوادکوه شمالی 70 درصد حریم  محیطی سد با کمک وهمیاری مردم و هوشیاری روستاهای اطراف، آزادسازی شده است و30 درصد باقی مانده متعلق به  افرادی است که مشکلات حقوق وقضایی دارند و به زودی با کمک مردم، مسئولین وآب منطقه ای کاملا آزادسازی خواهد شد.
 


رییس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: افراد ذی نفوذ به دنبال ساخت روستاهای جدید  و بنا در اطراف سد بودندکه مطابق قانون احداث هرگونه روستا درحریم سد ممنوع است و باتوجه به سیاست های دستگاه قضایی، دستورات اکید رئیس قوه قضائیه وپیگیری های این شورا، آزادسازی حریم جنگل ها ،رودخانه ها وسدها دردستور کار قراردارد  وبا متخلفان برخورد قاطع قانونی می شود.
 


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد البرز گفت: در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند.   طاهره شهبازی از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافتند و به ۴۵۰ مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.   او با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.   شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نقش مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار