Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد که مقامات عراقی در سال گذشته بیش از هزار کودک را با اتهام‌های مرتبط با امنیت ملی به ویژه به ظن عضویت با داعش، دستگیر و بازداشت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که علی‌رغم کاهش تعداد حملات داعش و تضعیف این گروه تروریستی، دستگیری کودکان در عراق در سال اخیر شاهد رشد فزآینده‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، بیشتر این کودکان به اتهام‌های مرتبط با امنیت ملی و به ظن عضویت با داعش دستگیر شده‌اند.

در همین راستا دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که در اواخر سال ۲۰۱۸ با دختربچه‌ای در اقلیم کردستنان عراق، مصاحبه‌ کرده که به اشتباه به ظن پیوستن به داعش دستگیر شده بود.

طبق گفته دیده‌بان حقوق بشر، فقط عده‌ای از کودکانی که به داعش پیوستند، برای مبارزه تعلیم و آموزش دیده‌اند در صورتی که اکثر کودکان برای آشپزی و مسائل خدماتی برای چند روز به داعش پیوسته بودند.

دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که پیوستن اکثر این کودکان به داعش با خواست آنها نبوده بلکه از روی اجبار و فشار صورت گرفته است.

این نهاد بین المللی تأکید کرد که قانون بین‌المللی استخدام یا استفاده از کودکان توسط گروه‌های مسلح را ممنوع می‌کند، اما عراق با وجود نداشتن شواهدی مبنی بر دخالت آنها در جنایات خشونت‌آمیز، آنها را به‌عنوان مجرم شناسایی می‌کند.

همچنین این نهاد حقوق بشری، اشاره کرد که به‌جای بازداشت و تعقیب کودکان مظنون به تعلق برای داعش، عراق باید با سازمان ملل همکاری کند تا برنامه‌هایی را ایجاد کند که این کودکان را دوباره در جوامع خود ادغام کند و به آنها اجازه دهد به مدرسه بازگردند و زندگی خود را از سر بگیرند.

انتهاپ پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه