Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@21:48:48 GMT

مقاله «حجاب؛ نماد فضیلت زن» در سریلانکا منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۴۷۹۲

مقاله «حجاب؛ نماد فضیلت زن» در سریلانکا منتشر شد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دنبال اقدامات مسئولان ایالت کارناتاکا در هند مبنی بر ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی و ایجاد محدودیت‌هایی برای بانوان مسلمان، روزنامه تامیل زبان تیناکاران در سریلانکا مقاله «حجاب نماد آزادی و فضیلت زن» را چاپ و منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مقاله آمده است: می‌دانیم که بیشتر زنان جوامع مسلمان در اماکن عمومی لباس‌های معمولی می‌پوشند. اکنون در دنیای غیر اسلامی و مدرن زنان به زیبایی و فواید پوشیدن حجاب پی برده‌اند تا وقتی از خانه بیرون می‌روند، کسی را آزار ندهند و خود نیز مورد آزار قرار نگیرند.

این مقاله می‌افزاید: آنها این لباس‌ها را مطابق با فطرت ذاتی زنان می‌پوشند تا خود و عزت نفس خود را از اظهارنظرها و نگاه‌ها که در اماکن عمومی برهم زننده آرامش و نظم جامعه است، حفظ کنند. این رفتار واقعا ستودنی است.

در ادامه این مقاله آمده است: در هند، زنان هندو به طور سنتی از حجاب کونگات استفاده می‌کنند. رسم پوشاندن سر در ملأ عام هنوز هم به طور گسترده انجام می‌شود و امروزه در مناطق روستایی بسیار مورد توجه است. این انتخاب زنان است و نشانه پوششی است که آن‌ها می‌خواهند از طریق آن در حین ادامه تحصیل یا کار در مدرسه و دانشگاه، محیطی سالم ایجاد کنند و مانعی هم بر سر هیچ مسئولیت اجتماعی آنان نیست.

در بخشی دیگر، اشاره شده است: هند ملتی است که به دلیل احساس برادری خود مشهور است و تفاوت‌هایی در تنوع بین ادیان، فرقه‌ها، فرهنگ‌ها، زبان‌ها و آداب و رسوم مختلف در این کشور وجود دارد. این کشور برای رشد و پیشرفت خود مدیون رفتار غیرخشونت‌آمیز پدران بنیانگذار خود، مهاتما گاندی و جواهر لعل نهرو است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجاب سریلانکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت

روزنامه کیهان به اظهارات احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در باره حجاب واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد.

مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی کیهان: اعتراض به حجاب بهانه‌ای برای فتنه‌گری در دانشگاه

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟!
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)