Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوره اول کارگاه آشنایی با کارویژه‌های دانشگاه‌پژوهی با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه‌های مختلف کشور توسط موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی باقر طاهری‌نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به پیشینه بیش از پنجاه ساله موسسه، از موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به عنوان کانون تفکر آموزش عالی نام برد و ادامه داد: فلسفه تاسیس موسسه عبارتست از انجام مطالعات علمی روشمند و دقیق که پشتوانه سیاست‌گذاری پایدار و اثربخش در آموزش عالی کشور باشد و در پنج دهه گذشته علیرغم فراز و فرودهای مختلف، این نقش با تکیه بر وجود گروه‌های پژوهشی تخصصی و حضور اعضای هیأت علمی متخصص در حوزه آموزش عالی در این موسسه به خوبی انجام شده است و بر همین اساس است که در دوره دوماهه مسئولیت جدید در موسسه از جانب وزیرعلوم، موارد متعددی به عنوان مسئله به موسسه ارجاع و از موسسه خواسته شده تا پیرامون این مسائل مطالعه کرده و راه حل سیاستی را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به موضوع سخنرانی خود با عنوان تاملی در الگو واره انسانی فرآیند تصمیم تا اجرا، گفت: در فرآیند تصمیم تا اجرا در پیکره انسانی سه مرحله را در یک خط طولی طی می‌کنیم؛ اول تحلیل و تصمیم، دوم ابلاغ پیام و سوم اجرا و اگر هرکدام از مراحل به خوبی انجام نشود در حقیقت کل مجموعه ناقص عمل کرده است. همین موضوع در الگوهای مدیریتی نیز صادق است. مرحله اول در حوزه مدیریت مرحله سیاست و تصمیم است، مرحله دوم برنامه و نقشه راه است و مرحله پایانی اجرا است. بنابراین توفیق این خط طولی موکول است به توفیق هر سه بخش یعنی تحلیل، انتقال و اجرای صحیح و کارکرد صحیح تمامی این موارد نیازمند یک هم افزایی نظام‌مند است.

دکتر طاهری‌نیا افزود: دانشگاه نیز مانند هر سازمانی نیازمند خط مشی، طرح و برنامه است و باید فرآیند تصمیم تا اجرا را مبتنی بر معیارهای علمی و روشمند طی کند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، کارگاه آشنایی با کارویژه‌های دانشگاه‌پژوهی ویژه روسا، مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها در دوره‌های مختلف توسط کارگروه دانش افزایی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی گفت: همزمان با گرامیداشت سومین سالگرد شهید حجازی، اولین نشست برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور استان انجام شد.


سرهنگ مسعود پهلوان افزود: برای برگزاری این یادواره ۸ کارگروه تخصصی با موضوعات فرهنگی، هنری، حفظ و نشر آثار، فضای مجازی و رسانه، بانوان و خانواده، جوانان و نخبگان، اقشار و اداری و پشتیبانی تشکیل شده است.

 

در این نشست سخنرانان ضمن تبیین برنامه های یادواره، نام و یاد سردار حجازی جانشین سپاه قدس که سه سال پیش دعوت حق را لبیک گفت، گرامی داشتند.

 

یادواره شهدای ترور زیر مجموعه کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است که اسفند امسال در مشهد برگزار خواهد شد.


در خراسان رضوی یک هزار و ۵۰ شهید ترور از ابتدای انقلاب خون خود را فدای نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد