Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این خدمات در حوزه توانبخشی در چهار مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان، افراد با مشکلات جسمی و حرکتی، عقب مانده ذهنی و بیماران اعصاب و روان و ۱۱ مرکز روزانه برای افرادی با معلولیت‌های مختلف ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین در حوزه اجتماعی ۲ مرکز و سه موسسه خیریه به دختران و پسران سه تا ۶ سال و ۶ تا ۱۲ سال به عنوان فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی در گنبدکاووس به صورت شبانه روزی خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس از فعالیت ۴۵ مرکز در حوزه پیشگیری خبر داد و گفت: افراد متقاضی با مراجعه به ۲۶ مرکز مشاوره، هشت موسسه کاهش آسیب و ۲ مرکز ترک اعتیاد به عنوان کمپ‌های شبانه روزی و هفت مرکز ترک اعتیاد روزانه و ۲ مرکز ژنتیک خدمات روانی، مراقبتی و درمانی را دریافت می‌کنند.

نوروزی با اشاره به برون سپاری بخشی از وظایف سازمان بهزیستی به بخش غیردولتی، اظهارداشت: ۱۳ مرکز مثبت زندگی در گنبدکاووس فعالیت‌هایی از جمله تشکیل پرونده، ثبت درخواست مددجویان در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی و بازدید از منازل مددجویان را ارائه می‌دهند و با توجه به زمان بندی تعریف شده روز به روز سطح خدمات دهی این مراکز افزایش می یابد.

وی افزود: ۳۰ هزار نفر در گنبدکاووس به عنوان جامعه هدف به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در ۸۱ مرکز غیر دولتی و یک مرکز اورژانس اجتماعی و یک نمایندگی خدمات بهزیستی در اینچه برون بهره مند می‌شوند.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس ادامه داد: بخش غیردولتی در حال تاسیس سه مرکز روزانه و شبانه روزی اعصاب و روان و خانه کوچک معلولان ذهنی ویژه دختران بالای ۱۴ سال در شهرستان است.

نوروزی ادامه داد: همچنین با توجه به تاکید سازمان برای گسترش سطح خدمات با همکاری خیران و بخش غیردولتی، به تازگی برای راه اندازی مرکز شبانه روزی فرزندان تحت سرپرستی و مرکز روزانه کودکان خیابانی در حوزه اجتماعی فراخوان داده شده است. 

وی با بیان اینکه ساختمان فعلی اداره بهزیستی شهرستان ۵۵ سال قدمت دارد و فضای آن فرسوده و غیرمقام است و گفت: برای احداث ساختمان جدید این اداره در پنج طبقه حداقل به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید از محل منابع ملی و استانی تامین شود.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان سازمان بهزیستی کشور گنبدکاووس گلستان سازمان بهزیستی کشور شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی این چند روز ۶۰ تیم عملیاتی راهداری و ۱۹۰ راهدار با ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات به صورت شبانه روزی برای عملیات بازگشایی محور‌های روستایی بکارگیری شدند.

او افزود: به راه‌های ارتباطی بیش از ۳۵۰ روستا در استان طی چندین روز گذشته در اثر سیلاب آسیب وارد شد که با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری همه محور‌های آسیب دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شد.

جلال زاده تصریح کرد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل ها، آبنماها، تخلیه قنو‌ها و ریزش برداری کامل محور‌های خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند