Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید پرویز فتاح روز چهارشنبه در این مراسم گفت: با بهره برداری از این واحد یک و نیم میلیون تن به ظرفیت تولید شمش فولاد کشور افزوده می شود.
وی افزود: با توجه به شرایط سخت تحریم این طرح از چند سال گذشته آغاز و با گشایش ال.سی جریان کار رونق گرفت.
رییس بنیاد مستضعفان کشور استفاده از نیروهای متخصص داخلی را از نقاط قوت این طرح ذکر کرد و ادامه داد: این به معنای خوداتکایی و اقتصاد مقاومتی است و نشان می‌دهد در شرایط تحریم با اتکا به توان داخلی می‌توان راههای توسعه و رونق را طی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به درخواست استاندار خراسان رضوی برای افزایش مشارکت بنیاد مستضعفان در توسعه زیرساختها و تکمیل زنجیره فولادی در سنگان خواف گفت: با توجه به اینکه این بنیاد مجوز بهره برداری از ۲۰ طرح را در سنگان خواف دارد باید بستر این امر فراهم شود.
فتاح با اشاره به آغاز عملیات اجرایی گندله سازی شرکت فولاد شرق کاوه هم افزود: این طرح با سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون تن اجرا می شود که با تکمیل و بهره برداری آن مجموع سرمایه گذاری این بنیاد در سنگان به ۱۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد. 
وی همچنین فعالیتها و برنامه های این بنیاد را مصداق عینی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم با اشاره به ظرفیتهای بالقوه این استان گفت: باید بستر به فعلیت درآمدن این ظرفیتها را در بخشهای مردمی و نیمه دولتی فراهم کرد تا جریان اقتصادی استان مبتنی بر ظرفیتهای مهم رونق بگیرد.
یعقوبعلی نظری سرمایه گذاری و مشارکت بنیاد مستضعفان در توسعه زیرساختهای منطقه سنگان و تامین آب، برق و انرژی شرکتهای معدنی و احداث جاده دوبانده تربت‌حیدریه به خواف و سنگان را مهم دانست.
واحد تولیدی کنسانتره سنگ آهن شرکت فولاد شرق کاوه وابسته به بنیاد مستضعفان با سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریالی این بنیاد راه اندازی شده است.
این واحد تولیدی توانایی تولید سالانه ۱۰ درصد کنسانتره مورد نیاز کشور را دارد و با بهره برداری از آن سالانه ۲.۵ میلیون تن به ظرفیت تولید کنسانتره کشور افزوده می شود.
طراحی، نصب و راه‌اندازی خط تولید این کارخانه با تکیه بر توان متخصصان داخلی انجام شده و با بهره برداری از آن برای ۲ هزار و ۴۶ نفر از جوانان منطقه به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف به عنوان یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.
مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.  
بارزترین ویژگی‌های این معادن سنگ‌آهن، امکان فعالیت‌های معدنکاری در طول ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح زمین، کاهش هزینه‌های استخراج و معدنکاری و وجود عناصر نادر خاکی است که با مشارکت بخش‌ دولتی و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران (ایمیدرو)، فولاد سنگان، مجموعه اپال پارسیان، شرکت فراگیر توسعه سناباد و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ معدنی ایران الگوی موفق سرمایه‌گذاری و نمونه بسیار خوبی برای سایر نقاط کشور است.
دسترسی به محل کانسارهای سنگ‌آهن سنگان از ۲ مسیر آسفالته مشهد، تربت‌حیدریه، خواف، سنگان و مشهد، فریمان، تربت‌جام، تایباد و سنگان امکان پذیر بوده و معادن سنگ آهن در ۱۸ کیلومتری سنگان از طریق جاده اختصاصی آسفالته با سنگان، خواف و تایباد در ارتباط است و خط آهن سراسری که از تربت‌حیدریه به سوی هرات در افغانستان در حال احداث می‌باشد از جنوب سایت معدن سنگان عبور می‌کند.
مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها افتتاح طرح بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خواف مواد معدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خواف افتتاح طرح بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خواف مواد معدنی بنیاد مستضعفان بهره برداری سرمایه گذاری سنگان خواف سنگ آهن میلیون تن جنوب شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف