Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: ۳۸ درصد پرونده‌های دادگستری استان در سال ۱۴۰۰ منجر به صلح و سازش شده است.

خبرگزاری میزان - کارگاه آموزش و تشریح مدل تعالی دادگستری در حوزه توسعه حل اختلاف با تدریس حجت الاسلام والمسلمین آذرشین فام مشاور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و با حضور رئیس کل دادگستری استان و معاونت توسعه حل اختلاف استان و همچنین رهبران مدل تعالی در استان در محل سالن آمفی تئاتر دادگستری استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه رئیس کل دادگستری استان گفت: شورا‌های حل اختلاف با درایت مرحوم آیت اله هاشمی شاهرودی رئیس وقت قوه قضاییه تشکیل و مبنای کار، انجام امور مردم به دست مردم بود، ولی به مرور زمان با توجه به قوانین مربوط به صدور رأی تغییر یافت، ولی با ریاست حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس وقت قوه قضاییه و مدیریت و هدایت مدبّرانه حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به اصل و مبنای خود که همان ایجاد صلح و سازش و انجام امور به دست خود مردم است تغییر رویّه یافته و بر همین اساس، سال به سال شاهد افزایش صلح و سازش در استان هستیم.

موسی خلیل الهی بیان کرد: در سطح استان تعداد پرونده‌هایی که با صلح و سازش مختومه شده اند از ۲۷ درصد در سال گذشته به ۳۸ درصد در ده ماهه سال جاری افزایش یافته است و این امر در شهرستان تبریز از درصد بسیار بالایی برخوردار است به طوری که این امر در تبریز به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

خلیل الهی با اشاره به این که حلاوتی که در پرونده‌های منجر به صلح و سازش وجود دارد در پرونده‌های منجر به صدور حکم وجود ندارد، از گذشت و سازش مردم تبریز از بعضی از حقوق خود تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه مشاور و مدیر امور آموزشی و فرهنگی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف نیز با اشاره به برنامه‌های متعدد مرکز توسعه حل اختلاف از تلاش‌ها و کوشش‌های شورا‌های حل اختلاف استان که در اکثر موارد جزو استان‌های برتر در شورا‌ها می‌باشند تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آذررشیدفام به توانمندسازی و برنامه ریزی در مدل توسعه حل اختلاف اشاره نمود و توانمندسازی مدیران و اعضاء و کارکنان شورا‌ها در کسب رضایت مندی و افزایش پرونده‌های صلح و سازش نسبت به کل وارده را در اولویت امور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صلح و سازش قوه قضاییه دادگستری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش قوه قضاییه دادگستری توسعه حل اختلاف دادگستری استان حجت الاسلام قوه قضاییه صلح و سازش شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حبیب آبراهه روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۴۵ درصد از تصادفات فوتی استان در ۹ محور سرچم-اردبیل، مراغه-هشترود، اهر- تبریز، شبستر-تسوج، تبریز-صوفیان، مرند-خوی، فرعی یکانات، جلفا-مرند، قطعه دوم محور جزیره و آزادراه پیامبر اعظم (ص) اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که نخستین دلیل تصادفات استان عدم توجه به جلو است، گفت: در این خصوص اعمال قانون برای استفاده از موبایل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6089361

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد