Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی صبح شنبه در جلسه گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: مهمترین وظیفه ما در استان اردبیل ریل‌گذاری در مسیر پیشرفت و توسعه استان است که در این زمینه باید هدف‌گذاری‌ها مشخص و سمت و سوی توسعه معین شود.

وی تصریح کرد: ما امروز در پاسخ به این سوال که کدام مسیر می‌تواند به تولید ثروت و توسعه پایدار استان کمک کند، گرفتار موضوعات متعدد و مختلف هستیم در حالی که باید به این پرسش اساسی پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و حتی اساتید دانشگاه با طرح موضوعات مختلف، علمی و کارشناسی سعی می‌کنند تا مشکلات و گره‌های استان را در حوزه‌های متعدد مطرح کنند اما هنوز پاسخی برای گره‌گشایی از مسیر پیشرفت و توسعه استان در تولید ثروت به دست نیامده است.

عاملی افزود: ما باید به این سوال پاسخ دهیم که کدام گره، مشکلات و نارسایی‌ها سدی در برابر رشد و توسعه استان شده و در حل آن باید گام‌های اساسی در سال‌های آینده برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید برای سال آینده برنامه مشخص و جامع در مسیر توسعه همه‌جانبه به ویژه بهبود فضای کسب و کار، افزایش سرمایه‌گذاری و تولید ثروت تهیه و تدوین کنیم تا بر اساس آن به فعالیت‌های این بخش ورود پیدا کنیم.

عاملی اضافه کرد: امیدواریم با تشکیل جلسات راهبردی به اهداف مورد نظر دست پیدا کرده و پاسخی روشن به این نارسایی‌ها پیدا کنیم.

وی مشکل نوسانات نرخ گاز در واحدهای صنعتی را یادآور شد و بیان کرد: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصمیم گرفته شده تا بها گاز واحدهای صنعتی بر مبنای قیمت فوق خرید گاز در نظر گرفته شود که این نرخ‌گذاری به هیچ وجه به سود تولید و واحدهای صنعتی نیست.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: پیگیری‌های جدی در این حوزه با اعتراض واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شد تا در قانون بودجه ۱۴۰۱ این موارد اصلاح شده ولی در تلاش هستیم تا ضرر و زیان واحدهای تولیدی در سال‌جاری جبران شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شرکت‌های گاز، برق و آب موظف شدند تا هیچ‌گونه قطعی انشعابات واحدهای تولیدی را انجام ندهند و تلاش بر این است تا با نرخ جدید محاسبه بها مصرفی آب، برق و گاز به انجام برسد.

وی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا اطلاعات ۱۴۴ واحد صنعتی که در لیست نرخ‌گذاری نامتعارف گاز قرار گرفتند، احصا کرده و سعی بر جبران ضرر و زیان آنها باشد.

عاملی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا در تسهیل فرآیندها برای صدور مجوزها نیز اقدامات مؤثری را با سازمان‌ها و نهادهای دخیل انجام دهیم تا فضای کسب و کار در استان که شرایط نامطلوبی دارد، سر و سامان پیدا کرده و تسهیل شود.

وی گفت: در بحث سامانه جامع تجارت فعالان بخش بازرگانی و تجارت مشکلات و حل فرآیندهای طولانی در صدور مجوز کارت بازرگانی را احصا و مشخص کنند تا به صورت ملی پیگیر این موضوع باشیم.

عاملی افزود: ما روزهای سه‌شنبه در خدمت تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران هستیم و سعی می‌کنیم در این روز به صورت ویژه مشکلات آنها را پیگیری کنیم که بدون وقت قبلی فعالان این عرصه می‌توانند عصر روزهای سه‌شنبه با حضور در استانداری طرح موضوع کنند.

استاندار اردبیل به طولانی شدن استعلامات ۱۳ گانه برای واگذاری زمین اشاره کرد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد از سال آینده با سر و سامان دادن به مشکلات و مسائل در این بخش، استعلامات را از حالت دستگاه‌محوری خارج کرده و موضوع‌محور کنیم.

کد خبر 5433709

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل سید حامد عاملی بخش خصوصی اتاق بازرگانی اساتید دانشگاه فضای کسب و کار سرمایه گذاری واحد های تولیدی واحدهای صنعتی سازمان صنعت معدن و تجارت اردبیل ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا تبریز عکس استانها ایلام اردبیل جهاد تبیین تولید ثروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها

محمد رستگاری، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرابی‌ها شامل تخریب ابنیه فنی و آب روها بوده است، اظهار کرد: جاده یزد-دربید یکی از محورهایی بود که از شروع بارندگی مسدود شد چرا که ۳ کیلومتر از این مسیر به صورت کامل تخریب شده است.

وی با اشاره به تخریب و مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی استان از جمله اردکان-هامانه، ده جمال- بهاباد، مهریز- انار و غیره در اثر بارندگی‌ها گفت: همه مسیرها به جز محور دربید در حال حاضر بازگشایی شده است و قطعاً ترمیم این مسیر و سایر مسیرهایی که در اثر بارندگی دچار تخریب شده‌اند زمان بر و هزینه بر خواهد بود.

کد خبر 6089826

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس