Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:38:29 GMT

نقش مشاوره حقوقی در ترقی پرونده‌ها

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۰۷۵۰

نقش مشاوره حقوقی در ترقی پرونده‌ها

امروز به سبب اینکه روابط سازمانی و فردی بسیار پیچیده شده است، مشکلات گوناگونی در روابط اشخاص و سازمانها پیدا شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آریادادیار، مشاور حقوقی به چه کسی گفته می شود؟ به فردی که بر قانون و مبادی حقوقی مسلط وجود دارد و به سازمان ها اداره ها و شرکت های خصوصی در دایره حقوقی مشاوره می‌دهد مشاوره حقوقی بیان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زمینه فعالیت مشاور حقوقی

مشاور حقوقی می تواند در زمینه هایی که در زیر نام می بریم کار کند:

اموری که مرتبط با قراردادها باشد:

در این مورد مشاوره حقوقی به بررسی قراردادهایی که سازمان یا شرکت با آن کار دارند، می پردازد. گاه در یک سری از شرکت ها قراردادها تنها با امضا و تایید مشاور به توافق نهایی می‌رسد. اینگونه مشاور بایست پیش نویس های قراردادی را تهیه کند.

کار مرتبط با دعاوی می باشند:

در زمان دوره فعالیت سازمان ها و شرکت ها امکان دارد که با دعاوی مختلفی گرفتار شوند، که سازمان ها و شرکت ها محتمل است که در این دعاوی، نقش خوانده یا نقش خواهان را داشته باشند، که گاهی شرکتها و سازمانها برای حل این سوال ها از مشاوره حقوقی کمک می‌گیرند، تا مشاورین لوایحی که مورد احتیاج است را تدوین و تهیه کنند و اگر که مشاور حقوقی توانایی پروانه نمایندگی باشند، خود مشاوره حقوقی می تواند به عنوان وکیل شکل آن را حل کنند.

مشاور حقوقی بایست به پیش بینی، شروط پیوند، اختیارات، فسخ مسئولیت ها، تمامی خسارات و تضمین‌ها در قرارداد بپردازد.

اینگونه مشاور حقوق بایست به مدیریت کار حقوقی که مرتبط با کارفرما وجود دارد، مثل سفته ها و چک ها بپردازد. اینگونه مشاور حقوقی بایست دقت کنند که در پیوند قراردادی از طرف کارفرما ابهامی وجود نداشته باشد، یا این که به قانون حاکم بر مملکت توجه شود، زیرا هر گونه عملکردی به دور از ضابطه طبق بطلان آن خواهد شد.

مشاوره حقوقی بایست به عرضه پیش نویس و نگارش نامه های حقوقی، در ارتباط با قراردادهای تجاری و فعالیت ها بپردازد. اینگونه بایست توافق نامه هایی که بین شرکت و اشخاص هست توسط مشاور بررسی شود تا مشکلی در آنها وجود نداشته باشد و مشاور حقوقی بایست نامه ها را به اشخاص ارسال کند.

ار مرتبط با پژوهشها چگونه می باشند؟

مشاور حقوقی بایست طبق سوال‌های مشتری به عرضه مشاوره و تحقیق بپردازد. در ارتباط  با این مسئله، برای حل عالی مشکلات شرکت آغاز مشاور حقوقی به مطالعات حقوقی در ارتباط با موضوعی که در آن مشکل به وجود آمده است، می پردازد و سپس پیشنهادات و گزارشات خود را عرضه می‌دهد.

فرق مشاور حقوقی با وکیل در چه هست؟

وظیفه حقیقی " مشاوره حقوقی + آنلاین + مشاور حقوقی + فوری " دادن مشاوره حقوقی و راهنمایی وجود دارد که هم می‌تواند به شخص و هم می‌تواند به سازمانها و شرکتها مشاوره دهد و در تمامی زمینه‌های تجاری، توافقات، و قراردادها می‌تواند به اشخاص از جنبه قانونی و حقوقی مشاوره دهد.

مشاورین حقوقی هم می توانند در نقش مشاور فعالیت کنند و هم به استخدام رسمی شرکت یا سازمان در آیند اما وکیل یا اشخاصی که توانایی پروانه نمایندگی سردفتری و قضاوت می باشند نمی‌توانند به استخدام رسمی شرکت یا سازمانی در آینده و قبل از آن اطلاع بایست پروانه خود را نزد یک مرجع تودیع کنند.

اشخاصی که فارغ التحصیل رشته حقوق می شوند، می توانند در تمامی مقاطع در سازمانهای خصوصی شرکت‌ها و دولتی به مشاوره حقوقی به پردازند، اما برای نمایندگی، حتما بایست در آزمون نمایندگی قبول شوند و پروانه نمایندگی دریافت کنند.

وظیفه مشاور حقوقی :

اشخاص برای حل دعاوی خود و استفاده از راهنمایی های مشاوره حقوقی می توانند در مورد مواردی نظیر حق حضانت، نفقه، طلاق، توافقی، مهریه، یا اختلافات خانوادگی و مشکلاتی نظیر: جرائم پزشکی، حقوقی کیفری، کلاهبرداری، تهدید، سرقت، جعل و غیره به مشاور حقوقی مراجعه کنند.

مشاوره حقوقی خانواده:

در حقوق مدنی، حقوق خانواده بسیار با اهمیت وجود دارد که بر اصل روابط اشخاص خانواده است، مثل پدر و مادر، فرزند، زوج، زوجه و سوال ها مالی مرتبط با خانواده، مثل:  نفقه و مهریه. پس حقوق خانواده توانایی مبحث های مهمی مثل انحلال نکاح و نکاح وجود دارد.

شما در صورت تمایل می توانید با مراجعه به سایت " وکیل + وکیل دادگستری + وکیل پایه یک – گروه وکلای آریا دادیار " تمامی سوالات خود را براحتی و بدون مشکل از وکلای مجرب آریا دادیار بپرسید که به صورت تلفنی و آنلاین امکان پرسیدن سوال می باشد.

جهت مشاوره با بهترین وکلای تهران به سایت ariadadyar.com مراجعه کنید و همه سوالات حقوقی و کیفری را از ما بپرسید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشاور حقوقی مشاوره حقوقی مشاور حقوق شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

به گزارش اعتماد، مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی به گفتگو پرداخته است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.

کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.

این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.

 قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.

در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • پیام تبریک روز مشاوره ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز روانشناس
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی