Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: هزار میلیارد تومان در ۱۰ ماهه امسال مازاد درآمد در استان کسب شده که بخشی از آن به استان بر می گردد.

رقیه یادگاری روز شنبه ۷ اسفند در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد:  ازا عتبارات استان ملی و بخشی استانی است که در حوزه ملی تا کنون هزار میلیارد تومان موافقت نامه مبادله شده اما با توجه اینکه تایید نهایی تا پایان سال زمان می برد هنوز به قطعیت نرسیده است، دستگاه ها باید سهم خود را از دستگاه های مرکز طبق سهم مشخص شده در موافقت نامه ملی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص بودجه استانی افزود: تا پایان بهمن ماه ۹۲۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات سرمابه ای ابلاغ اعتبار صورت گرفته که تاکنون ۴۲۰ میلیارد تومان معادل ۴۵ درصد تخصیص داشته است.از این مبلغ تخصیص یافته ۱۴۵ میلیارد تومان نقدی و ۲۷۰ میلیارد اسناد خزانه بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه عتبارات عمرانی ۴۱۲ میلیارد تومان اعتبار دیده شده که ۲۴۰ میلیارد معادل ۵۸ درصد تخصیص داشته که تنها ۴۳ میلیارد آن نقدی بوده است، همچنین در حوزه نفت و گاز نیز ۸۰ میلیارد تومان اعتبارابلاغ شده که ۱۵ میلیارد معادل ۲۰ درصد تخصیص یافته و بین دستگاه ها توزیع شده است.

یادگاری بیان کرد: ۲۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات متوازن به استان ابلاغ شده که ۵۷ میلیارد معادل ۲۵ درصد تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه فروش اموال ۲ میلیاد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش صورت گرفته که ۱۰۰ درصد به استان برگشت داشته و صرف دستگاه های مربوطه شده است.۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه تهاتر شده که بیشتر آنها مربوط به راه و شهرسازی و ابفا بودهه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۳۹ میلیارد تومان در حوزه محرومیتزدایی ابلاغ شده که ۵۰ درصد آن معادل ۶۹ میلیارد تومان تخصیص نقدی داشته است.سایر منابع استان نیز ۵۳ میلیارد بوده که ۵۴ درصد آن تخصیص داشته است.

یادگای در رابطه با اعتبارات هزینه ای ادامه داد: مجموع اعتبارات هزینه ای استان ۴۹۰ میلیارد تومان ابلاغ شده بوده که ۴۲۷ میلیارد معادل ۸۷ درصد آن تخیص یافته است.

وی افزود: هزار میلیارد تومان در ۱۰ ماهه امسال مازاد درآمد در استان کسب شده که بخشی از آن به استان بر می گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی عنوان کرد: ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فروش اموال مازاد صورت گرفته که منابع ه خوبی در راه است.سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومام تهاتر تسویه بدهی شده است.

یادگاری خاطرنشان کرد: در حوزه تحقق درآمدها ۵ هزار و ۱۰۰ ملیارد تومان پیش بینی شده بود که تا پایان دی ماه ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۲۳ درصد مازاد درآمد داشته ایم که بیشتر درآمدها نیز مالیاتی بوده است.

وی در رابطه با درآمد حاصل از عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده کسب شده که مالیات بر ارزش افزوده به نسبت جمعیت در بین تمام شهرستان ها توزیع شده است.

علی صفری، رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ذخایر کالاهای اساسی در کشور و استان در ۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: با توه به ایام پایانی سال مشکلی در زمینه گوشت مرغ در استان وجود ندارد و گوشت منجمدنیز به میزان کافی ذخیره سازی شده که در صورت کمبود، به بازار عرضه می شود.

صفری بیان کرد: ۲ تا ۳ هزارتن برنج خارجی به بازار عرصه شده و به هر میزان که بازار استان کشش داشته باشد تزریق می شود.در تامین روغن نیز مشکلی در استان ومود ندارد و شکر نیز برای ماه مبارک رمضان به میزان کافی تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: گندم نیز به میزان کافی در استان ذخیره سازی شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد:  ۹۰۰ تن میوه شب عید برای استان مرکزی تامین شده که ۸۰ درصد آن به استان حمل و ذخیره سازی شده است.اگر قیمت میوه افزایش پیدا کند این مویه تزریق خواهد شد.

صفری افزود: فرمانداران کمبودها در شهرستان ها را قبل از بروز مشکل به استان اعلام کنند.

وی در خصوص سامانه بازارگاه بیان کرد: نمایندگی این شرکت خصوصی در استان بسیار ضعیف عمل کرده و قول داده که در این هفته این سامانه در استان راه ندازی شود، در حالحاضر پلتفرم دامپرور هت توزیع کالای اساسی در اسان وجود دارد که می توان از بازار آن را بارگذاری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی درآمد استان مرکزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی میلیارد معادل میلیارد تومان هزار میلیارد درصد تخصیص ۱۰ ماهه دستگاه ها ابلاغ شده درصد آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی گفت: امسال به دنبال این هستیم که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان مرکزی با اشاره به اعزام بیش از 65 هزار نفر به عتبات عالیات در سال گذشته، اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در ستاد اربعین است‌ و‌ از آنجایی که در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و زائران قرار دارد و کریدور شمال به جنوب است باید تمهیدات لازم برای اعزام زائران از استان را بیندیشد همچنین در مسیر بازگشت نیز استان مرکزی به همین میزان باید پذیرای زائران حسینی باشد.

وی افزود: امسال به دلیل ملاحظات امنیتی، تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران چه در استان، مرز مهران و عراق نیز براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین استان و ستاد عتبات عالیات استان باید صورت گیرد بنابراین اگر مجموعه‌هایی قرار است موکب مربوط به خود را راه‌اندازی کنند باید از مسیر ستاد اربعین پیگیری شود و در مکانی که از سوی ستاد اربعین مشخص می‌شود نیز مستقر شوند. همچنین اداره کل غله و خدمات بازرگانی نیز مطلقا به مطالبات موکب‌ها در خصوص تامین نیاز مواد غذایی نیز پاسخ ندهند.
 
رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: تمام شرکت‌ها، دستگاه‌های اداری و اجرایی و کارخانجات استان مکلف هستند برای همایش بزرگ جهان تشیع ظرفیت‌های لازم را پای کار بیاورند تا مردم به مسالک دینی خود بپردازند؛ مسالک دینی که اکنون خاری بر چشم دشمنان است، بنابراین امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد. 

نظری عنوان کرد: اقدامات داخلی دستگاه‌ها از زمان کنونی باید آغاز شود و مدیران  و مسئولان باید برنامه ریزی داشته باشند تا بهترین خدمات برای زائران امام حسین (ع) ارائه شود. سال گذشته اقدام خوب و هماهنگی در ستاد اربعین استان صورت گرفت و ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد. بنابراین پایه و اساس ستاد اربعین امسال اقدامات سال گذشته است و باید تمام توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها در ستاد اربعین سال 1403 باید به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه امسال به دنبال این هستیم که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود، گفت: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریعتر ستاد اربعین را تشکیل دهند و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز نسبت به برگزاری جلسات با صنایع و با حضور نمایند‌ه‌ ستاد اربعین اقدام داشته باشند.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی خاطرنشان کرد: شرکت پخش و پالایش نفتی استان موظف است همه نیازمندی‌های مواکب در حوزه سوخت اعم از کامیون داران و گاز را پیگیری کند و نتیجه مربوطه را به ستاد اربعین استان مرکزی ارائه کند و در اعزام کامیون‌ها در ایام اربعین حساسیت در خصوص مسدود شدن کارت سوخت کامیون دارها وجود نداشته باشد. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • پایان صدر نشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​