Web Analytics Made Easy - Statcounter

به ‌گزارش خبرنگار ایرنا، «روح‌الله وکیلی» روز شنبه در مراسم گرامیداشت شصت و نهمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری که در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، گفت: به همت حقوق‌دانان و دلسوزان کشور، لایحه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری در سال ۱۳۳۱ تصویب شد.

او عنوان کرد: چه پیش‌از زمان تصویب این لایحه و چه پس‌از آن، بارها ورود دخالت گونه در نهاد وکالت صورت‌گرفته که این‌موضوع برای این نهاد خصوصی که یار دستگاه قضایی است، شایسته نبوده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیلی همچنین با انتقاد از تصویب آیین‌نامه لایحه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: این لایحه به استقلال کانون وکلا خدشه وارد می‌کند.

به گفته‌ او صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیأت‌مدیره کانون وکلا و پذیرفته‌شدگان کارآموزی وکالت بررسی می‌شود و کانون‌ها وکلای دادگستری هم ملزم به استعلام از مراجع مربوطه است که یک روند کافی و مناسب به‌نظر می‌رسد و نیازی به دخالت سایر نهادها در این عرصه نیست.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه همچنین از قدرت بخشیدن به نهادهای موازی کانون وکلا انتقاد کرد و از مسئولان مربوطه خواستار حمایت از جایگاه واقعی کانون‌های وکلای دادگستری شد.

وکلای دادگستری نباید مجبور به نصب کارت‌خوان شوند

وکیلی در ادامه با انتقاد از تصمیم نمایندگان مجلس در اجبار وکلای دادگستری به نصب دستگاه کارت‌خوان گفت: نمایندگان مجلس برای وکلای دادگستری مجازات انگاری کرده‌اند به‌طوری‌که اگر یک وکیل دادگستری اقدام به نصب دستگاه کارت‌خوان نکند، همانند یک کاسب حتی ممکن است پروانه او باطل شود.

او این کار را تعرض به مؤلفه اعتماد عمومی دانست که وکیل دادگستری را حافظ حقوق عمومی می‌داند.

وکیلی از نمایندگان مردم در مجلس خواست که این لایحه را مورد بازنگری قرار دهند.

واکنش به کلیپ خبرساز

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه همچنین با اشاره به کلیپی که روز گذشته از جشن اعضای کانون در فضای مجازی منتشر شده‌ است، گفت: این کلیپ یک شیطنت رسانه‌ای بوده‌ است که اگر به ‌خاطر آن تکدری حاصل‌شده، پوزش می‌خواهیم.

وکیلی افزود: ما در کانون وکلا هنجارها را پاس می‌داریم، با هنجارشکنان مقابله می‌کنیم و آن‌ها را در جای خود خواهیم نشاند ما خود را ولایت‌مدار می‌دانیم و معتقدیم هنجارشکنی مذموم است.

در پایان این مراسم از وکلای پیشکسوت، هیات ‌مدیره ادوار گذشته کانون وکلا، وکلای ورزشکار و خبرنگاران تقدیر شد.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه پس‌از پایان مراسم هم در یک نشست خبری از خدمات و تلاش‌های اصحاب رسانه استان تقدیر کرد و از رسانه‌ها خواست که کانون وکلا را در پاسداری از دستاوردهای انقلاب، تجلی بخشیدن به حضور مردم و عزت دادن به مسئولان خادم یاری و در راستای ارتقای سطح دانش حقوقی جامعه تلاش کنند.

وکیلی همچنین با اشاره به واگذاری کارخانه کاغذسازی کرمانشاه به تامین اجتماعی گفت: دولت قرار است این کارخانه را در ازای بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی واگذار کند که لازم است مسئولان مربوطه طوری در این زمینه عمل کنند که عوارض و پیامدهای آن به حداقل برسد.

اعلام آمادگی کانون وکلا برای کمک به استاندار

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه همچنین با اعلام آمادگی این کانون برای کمک به استاندار به ‌ویژه در زمینه حقوقی اظهار کرد: انتظار جامعه وکالت از استاندار جدید کرمانشاه این است که با برنامه‌ریزی و دیدگاه تخصصی اقدام به انتصاب افراد تحصیل‌کرده، متعهد، مؤمن و برنامه‌ریز در استان کند تا کرمانشاه را از وضعیت کنونی به ‌ویژه معضل بیکاری نجات دهد.

او در ادامه همچنین از شهردار کرمانشاه خواست که زمینه اسکان همه معتادان متجاهر را فراهم کند تا هم زحمات پلیس کمتر شود و هم شهروندان احساس آرامش و امنیت بیشتری کنند.

وکیلی گفت: حدود ۲ هزار معتاد متجاهر در شهر کرمانشاه داریم که تنها برای ۴۰۰ نفر از آن‌ها سرپناه شبانه وجود دارد و حدود هزار و ۶۰۰ معتاد دیگر در سطح شهر رها و بی‌خانمان هستند و از عوامل اصلی سرقت‌های خرد به شمار می‌روند.

وکیلی در ادامه با بیان این‌که کانون وکلا پیگیری مشکلات مردم از مسئولان استان را وظیفه خود می‌داند، گفت: ما با نشست‌های برنامه‌ریزی‌شده با مسئولان استانی هم‌زمان به اعلام آمادگی برای همکاری با آنان، تأمین حقوق و رضایت مردم را دنبال می‌کنیم.

باید نهاد داوری را توسعه داد

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت آشنایی شهروندان به مسائل حقوقی گفت: هر اندازه مردم به حقوق خود و جامعه آگاه باشند سبب کاهش مراجعات به دادگستری خواهد شد زیرا اگر کسی بداند طبق قانون حقی ندارد و ممکن است با پیگیری قضایی متحمل هزینه و اتلاف زمان شود، دیگر پیگیری قضایی نخواهد کرد.

وکیلی حمایت از نهاد داوری کانون وکلا را یک اقدام مؤثر در کاهش پرونده‌های دادگستری و رفع خصومت و اختلاف در استان دانست و عنوان کرد: باید داوری را توسعه داد و ما در این زمینه از دادگستری استان کرمانشاه تقاضا کرده‌ایم که پرونده‌های غیرفوری را به نهاد داوری کانون وکلا ارجاع شود تا شاهد کاهش اختلافات، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و افزایش رضایتمندی مردم باشیم.

مشاوره رایگان حقوقی به شهروندان

وکیلی همچنین با اشاره به خدمات کانون وکلا اظهار کرد: این کانون در حال هماهنگی با صداوسیما و سایر رسانه‌های استان و تدوین برنامه‌ای برای آموزش حقوق، علم حقوق، حقوق افراد جامعه و نحوه استیفای حق از راه قانون و با زبان فرهنگ است.

او در ادامه اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه هم‌اکنون دست‌کم هفته‌ای ۲ روز به‌صورت حضوری و تلفنی پاسخ‌گوی سوالات و درخواست‌های حقوقی شهروندان کرمانشاهی است.

او افزود: شهروندان کرمانشاهی می‌توانند از ساعت هشت تا ۱۳ روزهای دوشنبه و چهارشنبه به دفتر کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه واقع در کوچه ۱۳۰ بلوار نوبهار مراجعه و یا از طریق شماره تماس ۰۸۳۳۸۴۶۱۴۴۶ درخواست‌ها و نیازهای حقوقی خود را مطرح و پیگیری کنند.

به گفته‌ وکیلی، اعضای کانون وکلای دادگستری دادخواست و لوایح را برای مراجعین تهیه می‌کنند و از شهروندان کم‌بضاعت هم هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و حتی اگر درخواست اعسار آن‌ها در دادگاه پذیرفته نشود، هزینه دادرسی را هم خودشان پرداخت می‌کنند.

او گفت: شهروندان نیازمندی هم که از سوی نهادهایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و یا بیت امام‌جمعه کرمانشاه معرفی شوند، با تعرفه وکلای همکار به ‌عنوان وکیل معاضدتی مشکلات حقوقی شان پیگیری می‌شود.

او همچنین با اشاره به بخش دیگری از خدمات کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت: این کانون امسال بیش‌ از ۹ هزار و ۵۰۰ فقره تهیه لایحه، دادخواست و وکالت تسخیری و معاضدتی داشته و چندین برابر آن هم مشاوره حضوری و تلفنی به شهروندان ارائه کرده ‌است.

آن‌چنان‌که وکیلی بیان کرد، هیچ مراجعه‌ کننده ای به کانون وکلای دادگستری از توان علمی آن محروم نخواهد شد.

برچسب‌ها کارتخوان فرار مالیاتی کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارتخوان فرار مالیاتی کانون وکلای دادگستری کارتخوان فرار مالیاتی کانون وکلای دادگستری کرمانشاه همچنین با اشاره استقلال کانون کارت خوان کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد

با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد.

پیش از این علی شعبانی رئیس کل دادگستری قزوین بود و حجت الاسلام مصطفوی نیا پیش از این رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بوده است.

رئیس جدید دادگستری قزوین در سابقه کاری خود دادستانی رشت را نیز در کارنامه دارد.

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • رئیس باید همین امشب از توخل عذرخواهی کند!
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه