Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:18:22 GMT

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه حراج آخر فصل

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۲۲۵۶

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه حراج آخر فصل

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مجرمان سایبری با تبلیغ کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز فروش پوشاک، کیف و کفش و سایر کالاها قصد تطمیع شهروندان را دارند و به این بهانه اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

او افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی، اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند بخشی از پول کالای سفارش داده شده خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند که معمولاً بعد از واریز وجوه هیچگونه کالایی دریافت نمی‌کنند و شخصی پاسخگو نیست و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ مرتضوی در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در راستای تبلیغات مجرمان سایبری به بهانه حراج آخر فصل شاهد ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک‌ها یا شبکه‌های اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان حساب آنها خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد فریب آگهی منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌های حراج آخر فصل، تخفیف ویژه، قیمت‌های باور نکردنی و … را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین دارند حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند.

کد خبر 5435039

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس فتا اصفهان خرید آنلاین کلاهبرداری اینترنتی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل واکسن کرونا عکس استانها خراسان رضوی جهاد تبیین گرگان مجرمان سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • زمان حراج جدید شمش طلا اعلام شد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان