Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سیدعماد شاهرخی عصر یکشنبه در نخستین رویداد ملی ایده‌های نوآورانه در علوم باغبانی استان افزود: برای موفقیت در هر کاری علم و دانش و ایده‌های نوآورانه نیاز است و ما در استان حوزه باغبانی نیازمند جهش تولید هستیم و باید به سمت تولید محصولات با رویکرد صادراتی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش تولید در واحد سطح از دیگر رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی است، اما تولید با رکوردها فاصله دارد، تصریح کرد: توجه به توسعه کشت متراکم و فوق متراکم در باغ‌های زیتون استان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی بر تجاری سازی محصولات باغبانی، ایجاد صنایع جانبی و زنجیره ارزش تأکید کرد و گفت: اکنون سیب بروجرد، انار دانه سیاب کوهدشت، زردآلوی مروک دورود، انجیر سیاه پلدختر قابلیت صادرات و ایجاد صنایع جانبی را دارد، با تحقق این موضوع ارزش محصولات افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: در سند چشم انداز ۲۰ ساله به عنوان سند راهبردی باید رتبه اول را در منطقه کسب کنیم این مهم با همت، جهش تولید و ایده‌های نوآورانه محقق می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای لرستان وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا