Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:41:51 GMT

قاصی‌زاده:ایثارگری‌ها باید از طریق کتاب ثبت شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۸۷۶۷

قاصی‌زاده:ایثارگری‌ها باید از طریق کتاب ثبت شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در طلیعه دهه شهید هستیم که جشنواره‌هایی با محوریت ایثار و شهادت رونق قابل توجهی در این ایام دارد. در ایام پیش‌رو به دیدار جانبازان که یادگاران سال‌های حماسه و ایثار هستند می‌رویم.

به گزارش ایسنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی که در آئین اختتامیه دومین جشنواره سرخ نگاران در تالار وحدت سخن می‌گفت، افزود: برگزاری دومین جشنواره سرخ نگاران باعث دلگرمی است و باید استمرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوار هستم سطح کیفی جشنواره هر سال ارتقا یابد.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌هایی از این دست باعث انگیزه بخشی برای فعالیت در این حوزه می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که جشنواره‌هایی از این دست راهنما هستند و به نویسندگان تازه کار، مسیر درست را نشان می‌دهند.

قاضی زاده گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. میزان کمی از محتوای عظیم انقلاب اسلامی نوشته شده که این کم کاری باید جبران شود. البته همین مقدار محتوای تولید شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه کتاب، پُل ارتباطی ما با گذشته است، خاطرنشان کرد: ایثارگری‌ها باید از طریق کتاب ثبت شود. باید از تمام ظرفیت های حوزه ادبیات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت: در جشنواره سرخ نگاران هستیم که مبنای آن تکریم و تقدیر از نویسندگان فعال در حوزه ایثار و شهادت است. از دست اندرکاران این رویداد فرهنگی تشکر می کنم.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت آثار دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت سرخ نگاران ارتقا قابل توجهی داشته، اضافه کرد: توجه به شهدا قابل تقدیر است و باید از آن حمایت شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت هایش خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر افزایش کیفی و کمی فعالیت ها در این حوزه تاکید دارند. باید کاری کنیم که علاوه بر افزایش آمار تولید، دسترسی به کتاب و سطح کیفی نیز افزایش داشته باشد.

احمدوند حمایت از استعدادهای نوظهور را ضروری دانست و در ادامه صحبت هایش یادآور شد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنیم.

وی اضافه کرد: امروز در تمام روستاهای کشور، نمادی از فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به اثر مکتوب را دارد. حلقه مفقوده فرهنگ کشور، نبود گروه های مردم نهاد است.

در این مراسم از برگزیدگان آثار برتر در حوزه کتاب کودک و نوجوان، بزرگسالان، ادبیات و هنر، مستند نگاری و نقد و پژوهش که برای نخستین بار در فاصله سال‌های ۱۳۹۸-۱۳۹۹ منتشر شده‌اند، تجلیل شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ایثار و شهادت سرخ نگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود