Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام‌جم، ورزشکاران در شهرهای مختلف با کمترین امکانات رشد کرده و به پیشرفت‌های گسترده‌ای دست پیدا می‌کنند. ورزش ایران تک بعدی نبوده اما برای هر رشته‌ای می‌توانیم خاستگاه و قطب ورزشی متفاوتی را در نظر بگیریم. برای مثال ورزشکاران استان مازندران در رشته کشتی موفق به تکرار کسب مدال در سه دوره اخیر المپیک شده‌اند و این رشته در این استان خاستگاه و قدمت طولانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه «ایران خاک دلیران» کاری از گروه مسابقات رادیو ورزش با رویکرد توجه به فعالیت‌های حوزه ورزش استانی و پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان ورزشی در شهرها، از ابتدای بهمن ماه به صورت زنده به روی آنتن رفت.

یوسف فرجی تهیه کننده برنامه می‌گوید: با توجه به دو اصل هویت محوری و عدالت‌گستری در دوره جدید که مبنای تحول رسانه ملی است و تاکید ویژه رئیس محترم صدا و سیما ، در این برنامه سعی داریم به بررسی امکانات ورزشی استان‌ها، معرفی ورزش استان، ورزشکاران، ورزش بانوان و گردشگری ورزشی بپردازیم.

وی با اشاره به ضرورت تولید چنین برنامه‌هایی اظهار داشت: استان‌ها از ظرفیت‌های خوبی در زمینه استعدادهای ورزشی برخوردار هستند. ولی با وجود همه محدودیت‌های امکاناتی و زیرساختی، شاهد جهش و حرکت رو به جلویی در بین جوانان استان‌ها هستیم. نگاه ما در این برنامه رساندن صدای مردم و انتظارات آنان به گوش مسئولین است.

تهیه کننده برنامه ایران خاک دلیران با تاکید بر همکاری خوب استان‌ها گفت: مراکز استان‌ها و گزارشگران صدای مراکز همکاری خوبی را با این برنامه دارند. اکثر مدیران و معاونین اداره کل ورزش و جوانان ، میهمان برنامه هستند و از آمار و ارقام ورزش همگانی و ورزش استان خود گزارشاتی را ارائه می‌دهند.

فرجی در ادامه گفت: بازخورد برنامه از سمت مخاطبان بسیار خوب بوده و پیگیری‌ها به صورت منظم انجام می‌شود. بدون شک مسئولین ورزشی می‌توانند با رصد کردن پراکندگی جغرافیایی ورزشکاران در استان‌های مختلف و توجه به رشته‌های موفق در هر استان، برنامه‌ریزی مدونی برای قهرمان پروری داشته باشند و برای پرورش جوانان مستعد استان‌های قهرمان‌ساز، امکانات لازم را فراهم کنند.

«ایران خاک دلیران» هر روز از ساعت ۸:۳۰ از رادیو ورزش پخش می‌شود. همچنین معرفی بازی‌های بومی محلی، گزارشی از وضعیت قهرمانان، اخبار مربوط به حوزه بانوان، معرفی مکان‌های گردشگری ورزشی و آشنایی با مشاهیر و پیشکسوتان ورزشی هر استان از بخش‌های متنوع این برنامه به شمار می‌رود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رادیو ورزش ایران خاک دلیران ورزش استان ها ایران خاک دلیران ورزش استان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود

فرماندار تیران و کرون گفت: ورزش باستانی و زورخانه ‌ای در مناطق روستایی مستعد این شهرستان با احداث زورخانه توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا عصر امروز _جمعه– هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ورزش باستانی و زورخانه‌ای با حضور در زورخانه ولیعصر (عج) تیران اظهار کرد: این رشته ورزشی عجین و توأم با معنویت و اخلاق بوده و حال و هوای خاصی دارد که اگر منش و الگوهای پهلوانی و اخلاقی این وزش به دیگر عرصه‌ها منتقل شود بازتاب موفق خوبی به همراه دارد.

وی افزود: منش پهلوانی یکی از مؤلفه‌های موفقیت و انتقال اخلاق در جامعه بوده که ورزش باستانی این ظرفیت را دارد و می‌تواند در بخش‌های مختلف فرهنگ سازی کند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به تأثیرات سازنده این ورزش در توسعه شهری و روستایی، تصریح کرد: راه اندازی زورخانه در روستاها و شهرها امکان بهره برداری از این ظرفیت را فراهم کرده و دستاوردهای آن در زندگی دیده می‌شود.

علی محمدی کیا جذب به این رشته را نیز مستلزم برنامه ریزی متولیان این رشته، اداره ورزش و جوانان، دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری و دهیاری‌ها اعلام کرد و اذعان داشت: ورزشکار جوان و نوجوان همراه با پیشکسوتان در گود زورخانه فعالیت می‌کنند همین موضوع بر الگوسازی و تعامل بین نسلی تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زورخانه در شهرهای این شهرستان و تعدادی از روستاها راه اندازی و این ورزش در حال فراگیری بوده اما باید زمینه مستعد در دیگر مناطق روستایی فاقد این رشته یافته و هیأت باستانی در تعامل با دهیاری‌ها برای آن برنامه ریزی و زمینه سازی فعالیت را انجام دهد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه شناخت رشته ورزشی باستانی امکان جذب را فراهم می‌کند، گفت: جمعیت بسیاری از ساز و کار این ورزش بی خبر بوده و تنها نامی از آن شنیده‌اند که اجرای میدانی و برنامه‌ای این رشته می‌تواند علاوه بر معرفی زمینه حضور دیگران را نیز فراهم کند.

به گزارش ایمنا، در این بازدید از ورزشکاران رشته باستانی و زورخانه ای تیران تجلیل شد.

کد خبر 748156

دیگر خبرها

  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است