Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید " احمدرضا شاهرخی " روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه امام جمعه جدید اشترینان که در سالن اجتماعات هنرستان قلم چی این بخش برگزار شد، افزود: ماه شعبان، ماه موالید بزرگ است که عزت و سربلندی مسلمانان در سایه امام عصر(عج) است.

وی اظهار داشت: خداوند به‌ عنوان آفریننده جهانیان دستورالعمل هایی را از طرف پیامبران فرستاده است که در صدر دستورالعمل ها تقوا، مهربانی، صله ارحام، خوبی و نیکی، دوری از بدی که نشانه های انسان با تقوا است، اما خدا در قرآن به نماز جمعه سفارش کرده و نماز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: هر چیزی که مانع حضور در نماز جمعه می شود باید ترک کرد، نماز جمعه یک عمل سیاسی، عبادی و اجتماعی است باید حضور مردم و مسوولان در این آیین پررنگ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به این که نماز جمعه در ۱۸ نقطه استان برگزار می شود، افزود: نماز جمعه می تواند حلال مشکلات باشد و ارتقا دینی و فرهنگی که اعیان ترین جلوه آن نماز جمعه است باید باشکوه برگزار شود، سازمان های دولتی و غیر دولتی با قوت باید پای کار نماز جمعه در شهرستان ها باشند.

وی اضافه کرد: نماز جمعه ثواب عمره دارد و باید به این امر مهم اهمیت داد، کسانی که در نماز جمعه شرکت می کنند در محضر خدا آمرزیده می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی لرستان را خاستگاه علما و بزرگان و برجستگان برشمرد و ادامه داد: این موضوع در شهرستان بروجرد اعیان است که ۶ هزار و ۵۴۴ شهید استان در جمعیت یک میلیونی آن دوران زبانزد است و رهبری از لرستان به عنوان مرکز تدین و تقوا یاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: اشترینان در دشت سیلاخور قرار دارد که دارای تاریخی کهن است و به عنوان یک منطقه تاریخی و کهن در کتب تاریخ نام برده شد که مردم این دیار شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی افزود: برای رونق تولید و اشتغال در منطقه اشترینان باید به کشاورزی و صنایع دستی اهمیت ویژه ای داده شود و برنامه ریزان استانی در یک اقدام جهادی برای تولید و اشتغال این منطقه اقدام کنند تا جوانان این دیار مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به این که دفاتر ائمه جمعه محل مراجعه مردم در فراز و نشیب های انقلاب بوده و همیشه مردم را در صحنه حفظ کردند، در صحنه های مختلف انقلاب نیز مردم حضور دارند و پشتیبان انقلاب هستند.

وی بیان کرد: فرصت آزمون و خطا نداریم، امروز برای جبهه انقلاب فرصتی فراهم شده است که به مردم خدمت کنیم و مسوولان از فرصت مسئولیت خود برای خدمت به مردم استفاده کنند زیرا نیاز لرستان خدمتگزاری به مردم است اما مدیریت ساعتی جوابگو نیست و مردم باید آثار خدمت رسانی را آشکارا ببینند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: لرستان امروز به ارتقا فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد و فرصت اختلاف را نداریم و باید یک صدا به سمت ارتقا فرهنگی، دینی و اقتصادی حرکت کنیم، امروز صدای مطالبه مردم لرستان بلند است و باید با اتحاد این مسیر را طی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه کرد: نماز جماعت در ادارات باید پررنگ برگزار شود زیرا امروز مولفه های نظام تکریم شعائر دینی و مذهبی است.

 به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، امام جمعه و فرماندار بروجرد و رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان و فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین شهرستان بروجرد برگزار شد حجت الاسلام میثم زیدعلی بیرانوند به عنوان امام جمعه جدید اشترینان معرفی و از خدمات حجت الاسلام حیدرخلجی امام جمعه سابق اشترینان تقدیر شد. 

برچسب‌ها بروجرد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان اشترینان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان بروجرد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان اشترینان حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان نماز جمعه ائمه جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است

امام جمعه شهرستان نقده گفت: مناقشات سیاسی، جناحی و فردی و سلایق شخصی باعث عدول از وظایف تعیین شده می‌شود و اگر شوراها می‌خواهند موفق باشند باید در ارتباط مستقیم با مردم بوده و بین شهروندان حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان نقده با اشاره به روز کارگر اظهار کرد: قشر زحمت‌کش جامعه بشریت و جامعه اسلامی کارگران هستند که در اسلام جایگاهی مقدس دارند و پیامبر (ص) دست کسی که روزی حلال کسب می‌کرد را بوسیدند.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و اگر کارگر وجود نداشته باشد کشور فلج می‌شود.

امام جمعه شهرستان نقده گفت: جهش تولید در کشور با توجه به کارگران ممکن خواهد شد و اگر مسئولان به بیانات و منویات رهبری عمل کنند کشور به مشکل نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا تأکید کرد: بیمه‌های کارگری، امنیت شغلی، ایمنی نیروی کار و شناسایی استعدادها و به‌کارگیری متخصصین از جمله مواردی است که در حوزه کارگران باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا از دین اسلام اخذ شده و در دین ما به خرد جمعی و مشورت تأکید شده است و باید در خرد جمعی شوراها با هم تفاهم داشته باشند.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا ادامه داد: مناقشات سیاسی، جناحی و فردی و سلایق شخصی باعث عدول از وظایف تعیین شده می‌شود و اگر شوراها می‌خواهند موفق باشند باید در ارتباط مستقیم با مردم بوده و بین شهروندان حضور یابند.

وی عنوان کرد: شوراها طبق قانون ۳۴ وظیفه دارند که ۳ وظیفه انتخاب شهردار، تصویب بودجه شهر و نظارت بر شهردار جز وظایف قانونی و مهم شوراها هستند که نباید در آن‌ها غفلت شود؛ شورای شهر باید مشکلات اولویت‌دار شهر را شناسایی و از نظرات متخصصان و کارشناسان برای توسعه شهری استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان نقده خاطرنشان کرد: باید در مدت باقیمانده از شورای شهر تفاهم را افزایش داده و اختلافات به فضای رسانه‌ای کشیده نشود و اگر کسی خلافی کرده مراجع قانونی باید رسیدگی کنند نه اینکه در فضای مجازی مطرح شده و مانور داده شود.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا با اشاره به جلسه استیضاح شهردار نقده و عدم رأی آوردن استیضاح و احترام به نظرات جمعی شورا تصریح کرد: مطرح کردن مسائل داخلی مدیریت شهری در فضای مجازی هیچ تأثیری نداشته و باید از التهابات موجود در شورای شهر کاسته شود چرا که ضرر این موضوعات به نقده می‌رسد و از شهردار نیز باید در مدت باقی‌مانده حمایت شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم افزود: معلمی موضوع مهمی بوده و شغل انبیا است و انسان‌ها از جهالت به آگاهی و معرفت هدایت می‌کنند؛ معلم باید در جامعه مؤثر بوده و به مسائل داخلی و خارجی بی‌تفاوت نباشد و در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی باید دغدغه داشته باشند.

کد خبر 748114

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه