Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:47:25 GMT

واحدهای صنعتی مخل محیط زیست به مردم معرفی شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۶۹۹۲

واحدهای صنعتی مخل محیط زیست به مردم معرفی شوند

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با تاکید بر اهمیت مصالحه بین اهداف زیست محیطی و اقتصادی، گفت: در اقتصاد سبز به دنبال این هستیم که هم ملاحظات زیست محیطی را در نظر بگیریم و هم اقتصاد شکوفا شود.

مهرداد نیکو در همایش تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که امروز (۱۵ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مکررا شنیده‌ایم که محیط زیست سیستمی است با این ویژگی اصلی که هر کاری در آن انجام شود، بازخورد آن پس از مدتی به خود ما باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قبلا بازخورد هر فعالیت پس از ۵۰ سال بازمی‌گشت به این دلیل بود که توان محیط زیست بیشتر بود ولی اکنون هر کاری کنیم چهار پنج سال بعد بازخورد آن را می‌بینیم. اگر این را درک کنیم، تمام اقدامات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این مساله در استان خوزستان اهمیت دوچندانی دارد. حدود ۱۵ درصد اقتصاد ملی در خوزستان مستقر است که تنها ۴ درصد مساحت کشور را دارا است؛ اقتصادی که عمدتا مبتنی بر نفت و پتروشیمی است و همگی آلاینده هستند. هنر مدیریت فعلی کشور این است که مصالحه بین اهداف زیست محیطی و اهداف اقتصادی ایجاد شود. آمایش به این معنا است و سخت است زیرا می‌خواهد دو هدف متضاد را در کنار هم قرار دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در بسیاری اوقات راه حل تنها یک کار علمی نیست؛ کارهای علمی راه حل مشخص دارند اما در مهارت و هنر نیاز به ممارست و با حضور در میدان می‌توان به آن رسید.

وی با تاکید بر اهمیت مصالحه بین اهداف زیست محیطی و اقتصادی، افزود: در اقتصاد سبز به دنبال این هستیم که هم ملاحظات زیست محیطی را در نظر بگیریم و هم اقتصاد شکوفا شود. آمایش هم به دنبال این موضوع است. در مورد صنایعی که تازه  می‌خواهند ایجاد شوند، ارزیابی زیست محیطی انجام می‌شود اما صنایعی که فعال هستند نیاز به مدیریت زیست محیطی دارند یعنی خروجی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که به آب، هوا و خاک آسیب نزنند.

نیکو با بیان اینکه واحدهای برگزیده، خروجی خود را مدیریت کرده‌اند که از آن‌ها تقدیر می‌شود اما واحدهای صنعتی که مخل و مخرب محیط زیست هستند باید به مردم معرفی شوند، گفت: مردم باید بدانند که در استان خوزستان و کشور چه واحدهایی به محیط زیست آسیب می‌زنند. این باید به مردم منتقل شود. اگر شرکتی ملاحظه مردم را نمی‌کند ما چرا باید ملاحظه او را کنیم؟

وی بیان کرد: ظرفیت صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی وجود دارد که به عنون مثال بگوید یک واحد صنعتی و یک شرکت علی‌رغم تذکرات متعدد، کار خود را انجام نمی‌دهد. خوشبختانه ظرفیت شبکه‌های اجتماعی نقطه قوت است و از طرفی نیز از واحدی که عملکرد خوب دارد نیز باید تقدیر شود تا واحدهای مشابه از آن تبعیت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان محیط زیست صنعت سبز صنایع آلاینده زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان

ایسنا/خوزستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در سال گذشته ۲۰ نیاز فن‌آورانه واحدهای صنعتی استان مورد شناسایی قرار گرفتند و مستندسازی شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رسالت فن‌بازار منطقه‌ای که به مثابه بازوی صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی عمل می‌کند، اظهار کرد: فن بازار برای مبادلات و بهم‌رسانی سیستم «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته نقش کلیدی و اساسی ایفا می‌کند.

علی مهدی پور افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بهره‌مندی از مشاوران توانمند حوزه توسعه فناوری به منظور پایش واحدهای صنعتی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه بنگاه‌های صنعتی را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با تشکیل سلسله جلسات منظم جهت تدوین دانش فنی برای رفع نیازها، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مربوطه انجام شده است.

مهدی پور ادامه داد: در جلسات برگزار شده روش‌ها و سیستم‌های شبکه‌سازی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفتند و برای رفع آن‌ها اقدامات موثری صورت پذیرفت و نتایج مطلوبی حاصل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به توان فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با تمام توان و همکاری مشاوران ۲۰ نیاز فناورانه شناسایی و مستندسازی شد و رفع پنج نیاز نیز صورت گرفت.

وی اظهار کرد: فرآیند شناسایی و رفع این نیازهای فناورانه در بستر سامانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (درگاه خدمات الکترونیکservice) انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم