Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@23:48:40 GMT

شهری برای عاشقان کتاب

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۶۵۹

شهری برای عاشقان کتاب

شهر ماگدبورگ آلمان برای عاشقان کتاب و ادبیات، مقصد جذابی است. در این شهر مکان‌های منحصر به فردی برای مطالعه و پیدا کردن کتاب‌های خاص وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در تازه‌ترین گزارش ارسالی خود به مهر از شهر ماگدبورگ به عنوان شهری که کتابدوستان را اقناع می‌کند، نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر توانسته از طریق توجه به کتاب، گردشگران بسیاری را به سوی خود بکشاند. تجربه‌های کسب شده توسط مسئولان این شهر می‌تواند مورد اقتباس قرار بگیرد.

مشروح متن گزارش مورد اشاره را در ادامه می خوانیم؛

شهر ماگدبورگ آلمان برای عاشقان کتاب و ادبیات، مقصد جذابی است. در این شهر مکان‌های منحصر به فردی برای مطالعه و پیدا کردن کتاب‌های خاص وجود دارد. در این گزارش تلاش کرده‌ایم تا چند مقصد گردشگری ادبی در ماگدبورگ را معرفی کنیم.

فابولاریوم

یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری مربوط به کتاب در ماگدبورگ، فابولاریوم است. این مکان، فروشگاه تخصصی مربوط به کتاب است که در آن، همه کتاب‌ها براساس حروف الفبا مرتب شده‌اند، صاحب این کتاب‌فروشی به مشتریان خود، آثار ادبی از هر منطقه‌ از جهان و همچنین کتاب‌های منتخب کودکان و آثار مربوط به آشپزی را ارائه می‌دهد. محوطه ورودی کتاب‌فروشی نیز به یک گالری می‌رسد که درهای آن به روی هنرمندان و عکاسان محلی باز است. بسیاری از گردشگران در ماگدبورگ، فابولاریوم را یکی از زیباترین کتابفروشی‌های آلمان می‌دانند.

باشگاه ادبیات

بیش از ده سال است که علاقه‌مندان به ادبیات، در تئاتر ماگدبورگ گرد هم می‌آیند تا هر ماه، یک کتاب را نقد کنند. کتاب‌ها از قبل در شبکه‌های اجتماعی باشگاه ادبیات تئاتر ماگدبورگ پیشنهاد داده و انتخاب می‌شود. در میان کتاب‌هایی که تاکنون به نقد گذاشته شده است، آثار معروف نویسندگانی مانند کافکا نیز وجود دارد. هنگام بحث درباره کتاب‌ها، شرایط نگارش آن‌ها و زندگی‌نامه نویسندگان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. گردشگران می‌توانند از طریق وب‌سایت تئاتر ماگدبورگ برای شرکت در جلسات نقد کتاب، ثبت‌نام کنند.

تبادل کتاب در خیابان

در خیابان‌های شهر ماگدبورگ، قفسه‌هایی برای نگهداری کتاب وجود دارد که به رهگذران این امکان را می‌دهد تا کتاب‌هایی که خوانده‌اند را برای سایر افراد بگذارند و از کتاب‌های موجود در قفسه به صورت رایگان استفاده کنند. بدین‌ ترتیب، همه افراد می‌توانند با یکدیگر به تبادل کتاب و آثار ادبی بپردازند. برای گردشگران نیز فرصت خوبی است تا کتاب‌های جدیدی را به فهرست مطالعات خود اضافه کنند.

کارگاه نویسندگی

کارگاه نویسندگی خلاق در ماگدبورگ نیز طرفداران زیادی در میان گردشگران و علاقمندان به ادبیات دارد. افرادی که علاقه به نویسندگی دارند و می‌خواهند آثارشان را با سایر افراد به اشتراک بگذارند، می‌توانند از کارگاه نویسندگی خلاق ماگدبورگ استفاده کنند. در این کارگاه که توسط گروهی از نویسندگان جوان شکل گرفته است، شرکت‌کنندگان، متن‌های خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و در کنار یکدیگر قهوه و چای می‌نوشند. علاوه بر این، استودیوی نویسندگی ورتشاتز نیز کارگاهی برای زنان نویسنده است که چهارشنبه اول هر ماه در خانه ادبیات ماگدبورگ برگزار می‌شود. جالب است بدانید که گردشگران زیادی در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.

کتاب‌خوانی در قطار

آنت گروشنر، نویسنده آلمانی نیز هر از گاهی در تراموای شماره ۴ ماگدبورگ، برنامه‌ای برای دیدار با مخاطبان کتاب‌هایش برگزار می‌کند. او در این برنامه‌ها، کتاب‌هایش را برای مخاطبانش می‌خواند و با آن‌ها به بحث می‌پردازد. جالب است بدانید که تاریخ‌های مربوط به این رویداد و فروش بلیط در ایستگاه‌های آتش نشانی اطلاع‌رسانی می‌شود.

هفته‌های ادبیات ماگدبورگ

ماگدبورگ برای سی‌ویکمین بار در سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۲، میزبان هفته‌های ادبیات خواهد شد. در این رویداد، برنامه‌های کتاب‌خوانی و جلسات نقد و بررسی کتاب‌ها برگزار می‌شود. مسئولان شهر امیدوارند که علاقمندان به کتاب از اقصی‌نقاط جهان برای این رویداد به ماگدبورگ بیایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابِ «حکایت زخم ها» به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این کتاب در ۲۶۴ صفحه و به نویسندگی خانم آخرتی از انتشاراتِ روایت فتح است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • کتابِ «حکایت زخم‌ها» به چاپ دوم رسید
  • کتابِ «حکایت زخم ها» به چاپ دوم رسید
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه