Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان امنیتی و کابینه رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند که این رژیم برنامه مناسبی برای حفاظت از مواضع حساس در جنگ آینده ندارد و هیچ تضمینی برای محافظت از جبهه داخلی صهیونیست‌ها ارائه نمی‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «متانیاهو انگلمان» ناظر کابینه رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای فاش کرد که روش برخورد و حفاظت اسرائیل از مکان‌هایی که مواد خطرناک در آن نگهداری می‌شود دارای نواقص جدی بوده و برنامه‌های حفاظتی که برای تاسیسات مهم و حساس اسرائیل تدوین شده، مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، به همین دلیل در صورت وقوع یک جنگ، اسرائیل ممکن است خود را در میان معرکه‌ای ببیند که می‌تواند منجر به مرگ هزاران اسرائیلی شود.

طبق مقاله این مسئول کابینه رژیم صهیونیستی که بخش‌هایی از آن در روزنامه عبری زبان اسرائیل هیوم منتشر شده، چندین موضع حساس در اراضی اشغالی وجود دارد که مواد خطرناکی را در آنجا ذخیره کرده‌اند و بخشی از آنها نزدیک به مراکز جمعیتی شلوغ هستند و این تاسیسات در معرض تهدیدات امنیتی جدی قرار دارد.

در ادامه این مقاله آمده است، هدف قرار دادن این تاسیسات می‌تواند منجر به مرگ هزاران اسرائیلی شود و یک فاجعه اقتصادی برای این رژیم رقم خواهد زد. این خطر بیشتر در مکان‌هایی که مواد سمی را ذخیره می‌کند احساس می‌شود و می‌تواند آسیب‌هایی به جسم افراد وارد کند که قابل درمان نیست. این مواضع در مکان‌هایی واقع شده که بیش از چهار میلیون شهرک‌نشین اسرائیلی در آنجا زندگی می‌کنند.

این ناظر کابینه رژیم صهیونیستی با بررسی میزان آمادگی نهادهای اسرائیلی برای مقابله با هرگونه خطری که در معرض این تاسیسات قرار دارد گفت، علیرغم جدی بودن تهدیدات در این زمینه، برنامه‌های حفاظتی از این مکان‌ها در ارتش اسرائیل و نهادهای اضطراری و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست نواقص زیادی دارد. همچنین برنامه مناسبی برای آمادگی جهت مقابله با حملات سایبری به کارخانه‌هایی که مواد سمی را ذخیره می‌کنند و زیرساخت‌های لازم را ندارند ،تهیه نشده است.

مسئولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود در گفتگو با روزنامه اسرائیل هیوم به برنامه‌هایی که کابینه این رژیم برای حفاظت از مکان‌های حساس در پنج سال گذشته تهیه کرده است اشاره کردند. در این میان فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که اسرائیلی‌ها به اندازه کافی برای سناریوهای جنگی که از جبهه شمالی آغاز خواهد شد آمادگی ندارند.

وی افزود، من مطمئن نیستم که افکار عمومی اسرائیل متوجه شوند در صورتی که یک جنگ در جبهه شمالی اتفاق بیفتد چه سناریویی رقم می‌خورد؛ آن هم در شرایطی که روزانه 2500 موشک در عمق مناطق مسکونی در جبهه داخلی اسرائیل فرود می‌آیند و این حمله بسیار بزرگ خواهد بود. در این بین بزرگترین دردسر اسرائیل حزب الله است که درگیری با آن برای همیشه ادامه دارد.

کارشناس صهیونیست: اسرائیل بهای حمله به دمشق را خواهد پرداخت/ صحبت از ضربه سخت ایران استموسسه امنیتی صهیونیستی: آتشفشان کرانه باختری هرلحظه در معرض انفجار است

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی تصریح کرد، شکاف‌های زیادی در زمینه حفاظت از جبهه داخلی و استحکامات مناطق جمعیتی وجود دارد که باعث ایجاد نگرانی برای تشکیلات امنیتی اسرائیل و شاخه‌های آن شده است. این شکاف‌ها هنوز وجود دارد و در سال‌های طولانی آینده نیز وجود خواهد داشت.

از طرف دیگر «یوسی بلوم هالیوی» مورخ نظامی صهیونیست در مقاله‌ای که در روزنامه معاریو منتشر شد به بررسی تحولات جاری میان روسیه و اوکراین پرداخته و گفت، مهمترین درس عبرت بحران اوکراین برای ارتش اسرائیل آن است که باید در هر جنگی قبل از شناختن حریف، خودش را به خوبی بشناسد؛ زیرا قانون نظامی می‌گوید که اگر خودت را نشناسی شکست خواهی خورد.

این مقام امنیتی صهیونیست ادامه داد، اسرائیل همواره به عنوان بخشی از جهان غرب عمل کرده است و تحت تاثیر منافع جهان تک قطبی قرار گرفت. از سال 1993 که توافق‌های «اسلو» امضا شد اسرائیلی‌ها تصور کردند که درگیری اسرائیلی-فلسطینی به پایان می‌رسد و به دنبال آن یک خاورمیانه جدید به وجود می‌آید. بعد از آن جنگ دوم خلیج فارس اتفاق افتاد و سپس تحولات خاورمیانه منجر به ویرانی عراق و سوریه شد که به عنوان قدرت‌های نظامی زمینی در مرزهای اسرائیل (فلسطین اشغالی) به شمار می‌رفتند.

وی تصریح کرد، همه این اتفاقات موجب شد تا موسسه نظامی اسرائیل دچار این احساس اشتباه و گمراه کننده شود که در عصر موشک‌ها صرفا می‌توان به تضمین‌های بین‌المللی اعتماد کرد. اما اسرائیلی‌ها با تکیه بر همین اصل اکنون مشاهده می‌کنند که چگونه ارتش آنها در زمینه نیروی زمینی تضعیف شده و این ضعف در سال 2020 به اوج خود رسید و تعداد نیروهای زمینی ارتش اسرائیل روز به روز کاهش می‌یابد. باید یک نفر در ارتش اسرائیل مقامات نظامی را بیدار کند.

همچنین کارشناسان صهیونیست با اشاره به عملیات رزمی چند جبهه‌ای که جنگ اوکراین شاهد آن است، عملکرد ارتش اسرائیل که در هر جنگ احتمالی باید در چندین جبهه بجنگد را زیر سوال می‌برند.

آنها همچنین تاکید می‌کنند ارتش اسرائیل که چندین سال است آموزش نیروهای زمینی را کنار گذاشته، باید شروع به تجهیز و تقویت آمادگی نیروهای زمینی ذخیره کند.

این کارشناسان هشدار می‌دهند که در حال حاضر تسلیحات نیروی زمینی ارتش اسرائیل برای محافظت از جبهه شمالی نیز کافی نبوده و تنها استراتژی ارتش این رژیم برای محافظت از شهرک‌ها تخلیه آنها و فرار اسرائیلی‌هاست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل رژیم صهیونیستی اسرائیل کابینه رژیم صهیونیستی ارتش اسرائیل اسرائیلی ها جبهه داخلی مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از اعضای ارشد مقاومت فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود درباره آتش بس در نوار غزه که چندی پیش به میانجیگران ارائه کرده بود، تغییراتی ایجاد کند.

این مقام ارشد مقاومت در گفتگو با المیادین افزود که تغییرات پس از آن رخ داد که اشغالگران به این باور رسیدند که حماس و مقاومت درباره پیشنهاد اخیر خود، مطلق و قاطع است.

وی تصریح کرد که اسرائیلی‌ها در حال حاضر در تماس دائمی با برادران مصری ما هستند تا به فرمولی برسند که حماس و مقاومت بتوانند آن را بپذیرند.

عضو ارشد مقاومت فلسطین تصریح کرد که حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش بس و خروج نظامیان اشغالگر از نوار غزه نباشد، نمی پذیرد.

در خبری دیگر، سرلشکر ذخیره و رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای حمله زمینی گسترده به رفح هشدار داد و تاکید کرد که چنین عملیاتی «بسیار خطرناک» است.

«اسرائیل زیو» اذعان کرد که حماس در حال تدارک یک کمین راهبردی برای ارتش اسرائیل در صورت حمله زمینی گسترده به رفح است که برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این واقعیت که رفح علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، مکان بسیار دشوار و شلوغی برای جنگیدن است، هر گونه عملیات زمینی گسترده در رفح دارای ریسک بالا و خطرناک‌تر از هر عملیاتی خواهد بود که ارتش تا کنون در نوار غزه انجام داده است.

اظهارات این مقام صهیونیست در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده‌اند که برای هرگونه سناریویی در صورت تجاوز مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه از جمله تهاجم زمینی به رفح آماده هستند.

دیگر خبرها

  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود