Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی با حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز عازم روسیه می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز روسیه، گفت: ۲۹ فروردین تا ۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱، تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی با حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به روسیه می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این مجموعه‌ها با حضور در نمایشگاه نفت و گاز مسکو، فرصتی برای ارائه دستاورد‌های فناورانه خود و آشنایی با فعالان این حوزه در دیگر کشور‌های مشارکت کننده در این رویداد را به دست می‌آورند.

وی افزود: نمایشگاه نفت و گاز مسکو یک فرصت منحصر به فرد برای فعالان صنعت نفت و گاز اروپا، آسیا و آمریکا است تا با نمایش محصولات و تجهیزات خود؛ ارتباطات تجاری بی واسطه‌ای با صنعتگران دیگر کشور‌ها برقرار کنند و بازار جهانی خود را توسعه دهند.

به گفته قلعه‌نوی، به همت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی نیز می‌توانند در این رویداد مشارکت کنند.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق متقاضی تا ۲۴ اسفندماه سال جاری وقت دارند ثبت نام کنند تا با حضور در نمایشگاه نفت و گاز مسکو؛ از این ابزار کارآمد و موثر بازاریابی برای توسعه بازار محصولات خود بهره بگیرند.

قلعه نوی همچنین گفت: این رویداد جهانی فرصتی موثر برای تعامل تجاری در کنار متخصصان صنعت نفت و گاز روسیه و دیگر کشور‌ها و گزینه مناسبی برای آغاز پروژ‌ه‌های جدید و همکاری‌های بین‌المللی با دیگر کشور‌ها است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس اینترنتی به اینجا مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانش بنیان روسیه تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی دیگر کشور ها بین المللی نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴