Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها - سجاد عبیدی پور: کارگران شرکت کاغذ پارس این روزها به دنبال خواسته‌ها و مطالبات خود هستند. اولین تجمع اعتراضی کارگران شرکت کاغذ پارس صبح روز چهارشنبه (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) نسبت به رسیدگی نشدن به مطالبات صنفی مقابل فرمانداری شهرستان شوش بود که فرماندار شهرستان شوش با حضور در جمع کارگران، مطالبات و خواسته‌های آنها را شنید و خواستار انتخاب چند نفر به عنوان نماینده کارگران برای حضور در کمیسیون کارگری و بررسی مطالباتشان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگران به امید اینکه مطالبات آنها از سوی فرماندار شوش پیگیری و اجرایی خواهد شد، تجمع اعتراضی خودشان را پایان دادند اما متأسفانه پس از روزها هیچ گونه توجهی از سوی کارفرما و مسئولان شوشی نسبت به پیگیری مطالبات آنها انجام نشده و بازهم از اوایل اسفند ماه سال جاری دست به تجمع اعتراضی در محوطه شرکت کاغذ پارس برپا کردند.

مطالبات کارگران کاغذ پارس چیست؟

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعتراض کارگران کارخانه کاغذ پارس در شوش تاکید کرد: پیگیر مطالبات کارگران این کارخانه هستیم.

وی گفت: کارگران شرکت کاغذ پارس در شوش مطالباتی داشته که با همکاری کارفرما و پیگیری‌های مستمر مسئولان در حال رفع مشکلات و اجرایی شدن مطالبات قانونی آنها هستیم.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش بیان کرد: اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل، چهار شیفته شدن و حذف کار ۱۲ ساعتی پرفشار، حذف واسطه پیمانکاری و تبدیل قراردادها مستقیم با شرکت مادر کاغذ پارس از مطالبات کارگران کارخانه کاغذ پارس است.

توافقات کارفرما و شورای کارگری کاغذ پارس

رئیس اداره کار شوش با اشاره به توافقات صورت گرفته در نشست بررسی مشکلات کارگران کاغذ پارس که با حضور کارفرما و شورای کارگری برگزار شده اظهار کرد: ساعت کار کارگران کاغذ پارس طبق توافق طرفین تعدیل و پس از نظرسنجی از کارگران حداکثر هشت ساعت خواهد شد.

عبدالخانی با اشاره به اینکه طرح طبقه بندی مشاغل یکی از مطالبات کارگران این شرکت است، افزود: طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران کاغذ پارس در حال تدوین است که پس از نهایی شدن و تأیید وزارت کار به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی از متعهد شدن شرکت کاغذ پارس به پرداخت چهار درصد مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد و تاکید کرد: این شرکت در راستای ایجاد انگیزه و جبران سختی کار تا قبل از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل حداقل ۱۰ درصد به حقوق پایه اضافه خواهد کرد.

رئیس اداره کار شوش تصریح کرد: به کارکنان در شرف بازنشستگی ماهانه ۶۰ ساعت اضافه کار تشویقی تعلق می‌گیرد. همچنین شرکت از اسفندماه سال‌جاری متعهد به پرداخت مبلغ مانده مرخصی استحقاقی سالانه کارگران شد. همچنین یکی دیگر از مصوبات این نشست، متعهد شدن کارفرمای شرکت کاغذ پارس به پرداخت سبد شب عید به ارزش یک میلیون تومان شد.

توافقات عملی نمی‌شوند

رئیس اداره کار شوش با اشاره به مطالبه کارگران در خصوص حذف پیمانکار و انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت گفت: درخواست حذف پیمانکار نیز در حوزه وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست بلکه باید با توافق طرفین کارگر و کارفرما این مطالبه انجام شود.

یکی از کارگران شرکت کاغذ پارس گفت: توافقاتی و وعده‌های که داده شده تاکنون اجرایی نشده است و بارها این وعده‌هایی که به ما داده می‌شوند فقط در حرف باقی می‌ماند.

وی گفت: یکی از مطالبات اصلی کارگران حذف واسطه پیمانکاری و تبدیل قراردادها مستقیم با شرکت مادر کاغذ پارس از مطالبات است.

این کارگر تاکید کرد: متأسفانه قراردادهای ما یک ماهه یا سه ماهه است و هیچ گونه امنیت شغلی نداریم ما انتظار داریم که مسئولان شهرستان شوش به فکر امنیت شغلی کارگران باشند.

مجلس و دولت فریادرس کارگران باشند

حجت الاسلام «مهدی علیزاده اصل» امام جمعه شهرستان شوش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: متأسفانه در بحث اقتصاد مقاومتی و جمعیت، مجلس انقلابی ما کم کار است چون وقتی مقام معظم رهبری حرفی می‌زند باید ما در مسیر حرف رهبر بیاییم و قوانینی را مصوب کنیم یا قوانینی را که ایراد دارند باید اصلاح کنیم یا اگر خلأ قانونی در آنها وجود دارد، آن را رفع کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کارگر اظهار کرد: یکی از انواع پشتیبانی از تولید، حمایت از کارگران است زیرا کارگر فعال و با نشاط، ثروت ملی ایجاد می‌کند که در نهایت زمینه‌ساز اقتدار و استقلال کشور خواهد بود.

امام جمعه شهرستان شوش یادآور شد: هر چند روز یک بار شاهد تجمعات اعتراضی قشر کارگر شوشی نسبت به مشکلات صنفی خودشان هستیم. بارها در خطبه‌های نماز جمعه از مشکلات صنفی، قراردادهای غیرقانونی انتقاد کردیم و خواستار رسیدگی متولیان امر به این مشکلات شدیم اما گوش شنوایی نیست.

وی افزود: اگر مشکلات کارگران به موقع رسیدگی و پیگیری شود دیگر شاهد تجمعات اعتراضی کارگران در خیابان نخواهیم بود اما وقتی کارگران می‌بینند که مسئولان مربوطه نسبت به مشکلات و مطالبات آنها بی توجه هستند، دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.

حجت‌الاسلام علیزاده به تأمین امنیت شغلی کارگران اشاره کرد و گفت: انتظار داریم که مسئولان متولی قبل از اینکه صدای کارگران بلند شود نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنند چون کارگران باید امنیت شغلی داشته باشند

کارگران امنیت شغلی ندارند

امام جمعه شوش خطاب به دولتمردان گفت: سوالم به مسئولان مجلس و مسئولان دولت این است کارگری که قراردادهای او یک ماهه یا سه ماهه است، آیا امنیت شغلی دارد می‌تواند کارگر با نشاطی باشد؟

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که کارگر فعال و بانشاط باشد اما مجلس به اصطلاح انقلابی نسبت به این امر قوانینی را ایجاد نمی‌کند.

امام جمعه شهرستان شوش خواستار اصلاح قوانین کارگری شد و تاکید کرد: از مدیران شرکت کاغذ پارس انتظار می‌رود که نسبت به رفع مشکلات کارگرانش اقدام کند؛ همچنین قراردادهای یک ماهه و سه ماهه مورد قبول نیست و باید مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع ورود کند.

دلیل واگذاری شرکت کاغذ پارس

مدیرعامل شرکت کاغذ پارس با اشاره به اعتراضات کارگران این شرکت گفت: مطالبات و وعده‌های داده شده در حد توان در سریع‌ترین زمان اجرایی خواهد شد. مجموعه کاغذ پارس یک خانواده است و این کارگران هم از خانواده من هستند و برای رفع مشکلات آنها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

سیدعبدالله موذنی افزود: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل یکی از مطالبات صنفی کارگران شاغل در این واحد تولیدی است لذا از پیمانکاران طرف قرارداد که کارگران زیر پوشش آنها هستند خواسته شده تا هر چه سریع‌تر مطابق ضوابط قانونی طرح طبقه بندی مشاغل را برای کارکنان خود اجرا کنند.

مدیرعامل شرکت کاغذ پارس تصریح کرد: شرکت کاغذ پارس بیش از ۲۰ سال است که بخشی از فعالیت‌های خود را به پیمانکاران واگذار کرده که تعدادی از نیروهای شاغل در آن نیز طرف قرارداد با پیمانکاران هستند.

موذنی با اشاره به واگذاری بخشی از فعالیت‌های این شرکت به پیمانکاران بخش خصوصی بیان کرد: علت واگذاری برخی از کارها به پیمانکاران، ماشین آلات و تجهیزاتی است که شرکت کاغذ پارس این ماشین آلات را در اختیار ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه صنایع کاغذ پارس در شهرستان شوش نخستین و بزرگترین شرکت تولید خمیر کاغذ، کاغذ چاپ و تحریر و کاغذ بسته بندی در سال ۱۳۴۹ فعالیت خود را آغاز کرد و این شرکت در مهر ماه سال ۱۳۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد.

گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه انواع کاغذ فلوتینگ برای مصارف کارتن سازی، کاغذ سفید و انواع کاغذ بسته بندی و بهداشتی مورد استفاده در صنایع غذایی و دارویی، کاغذ رنگی برای مصارف تحریر و اداری همچنین کاغذ کرافت تولید می‌کند.

شرکت کاغذ پارس با بیش از ۵۰۰ نفر نیرو در ۲۰ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان قرار دارد.

کد خبر 5439558

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شهرستان شوش حقوق کارگران پرداخت مطالبات تجمع اعتراضی مجلس شورای اسلامی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی اردوهای راهیان نور گردشگری شیوع کرونا ایلام عکس استانها مشهد جهاد تبیین خراسان رضوی طرح طبقه بندی مشاغل کارگران کاغذ پارس مطالبات کارگران مقام معظم رهبری تجمع اعتراضی کاغذ پارس شهرستان شوش رفع مشکلات رئیس اداره امنیت شغلی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس

تیم آلومینیوم شب گذشته در حالی پرسپولیس را از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار گذاشت که احمد گوهری سنگربان اراکی‌ها سهم زیادی در پیروزی تیمش داشت.

گوهری دروازه‌بان سابق پرسپولیس که در ابتدای فصل از جمع سرخ‌پوشان جدا شد بعد از شکست تیم سابقش تصویری را در فضای مجازی منتشر کرد.

گوهری با انتشار تصویری از یک کاغذ با این متن (خدایا یک خواهش بزرگ از تو دارم...می‌خوام بعد از بازی وقتی اومدم خونه خوشحال سربلند و حال خوب داشته باشم) روی دیوار در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «خداوند بعضی از مارو برای بعضی دیگر به عنوان روزی قرار میده».

اینطور که به نظر می‌رسد گوهری این کاغذ را قبل از بازی با پرسپولیس در محلی خاص یا دیوار اتاق خود چسبانده است.

منبع:خبرورزشی 

دیگر خبرها

  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • (عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس