Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@03:28:06 GMT

عربستان دنبال مصونیت حقوقی بن سلمان در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۴۰۳۸

عربستان دنبال مصونیت حقوقی بن سلمان در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از شبکه "المیادین"، وال استریت ژورنال به نقل از دو مقام سعودی فاش کرد که عربستان به دنبال حمایت بیشتر آمریکا در جنگ علیه یمن است.

این رسانه آمریکایی به نقل از این دو مقام عربستانی که به نامشان اشاره نکرد، اعلام کرده است که ریاض به دنبال مصونیت حقوقی بن سلمان در آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا به اعدام‌ها در عربستان

درخواست سعودی‌ها از دولت بایدن درحالی بیان می شود که  کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا فروردین ماه ۱۴۰۰ پیش‌نویس قانونی را ارائه کرد که به دنبال پیگیری پرونده قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار مقتول سعودی است.

جری کونولی  یکی از نمایندگان دموکرات ایالت ورجینیا که خاشقچی در آن ایالت زندگی می‌کرد، پیش‌نویس این قانون را به مجلس پیشنهاد کرده است؛ قانونی که به دنبال حمایت از مخالفان عربستانی در برابر سرکوب و اقدامات مقامات عربستان است.

مایکل ماکول، دیگر نماینده آمریکایی از ایالت تگزاس از این پیش‌نویس حمایت کرده و هر دوی آن‌ها آن را به مجلس نمایندگان ارائه کرده‌اند.

کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در همان زمان با رأی مجازی، با این قانون موافقت و راه را برای رأی‌گیری در مجلس نمایندگان به طور کامل هموار کرد.

سرویس اطلاعات آمریکا اسفندماه ۹۹ گزارش خود درباره پرونده قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول منتشر کرد که به موجب آن بن سلمان دز سال ۲۰۱۸ با عملیات بازداشت یا ترور او در استانبول موافقت کرده بود.

دولت بایدن پس از این گزارش رسمی شماری از مقامات عربستان را تحریم و اعلام کرد که ۷۶ تن از شهروندان این کشور به همراه خانواده‌هایشان حق سفر به ایالات متحده آمریکا را ندارند.

با این وجود بایدن تاکنون از اتخاذ هرگونه اقدامی علیه شخص ولیعهد عربستان که آمر به قتل بوده، اجتناب کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1133623 برچسب‌ها عربستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عربستان مجلس نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی ر دستروکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)
گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله