Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آژانس ادبی پل می‌گوید که درخواستش برای حضور در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب بلونیا مورد موافقت قرار نگرفته و مجبور به حضور به صورت مجازی شده است. - اخبار فرهنگی -

مجید جعفری‌اقدم مدیر آژانس ادبی و ترجمه پل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از حضور این آژانس در بخش گلوبال رایت نمایشگاه کتاب بلونیا خبر داد و گفت:‌ آژانس ادبی پل امسال برای عرضه و معرفی 62 عنوان کتاب ایرانی در موضوع کودک و نوجوان و معرفی 30 تصویرگر ایرانی در بخش گلوبال رایت نمایشگاه کتاب بلونیا به صورت مجازی شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص چرایی عدم حضور در نمایشگاه گفت:‌ ما درخواست داشتیم تا مثل هر سال در غرفه تجمیعی ایران حضور پیدا کنیم و به معرفی و بازاریابی جهت فروش رایت بیش از 300 عنوان کتاب ایرانی ، معرفی بیش از 40 تصویرگر ایرانی و انتشار و توزیع مجله ویژه نشر ایران در جهان به زبان انگلیسی بپردازیم،‌ اما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع داده شد که درخواست حضور مورد موافقت معاونت فرهنگی قرار نگرفته است،‌ چرایی این عدم موافقت را نیز اعلام نکردند. با توجه به اینکه فرصت گذشته بود،‌ موفق نشدیم برای حضور مجزا در نمایشگاه ثبت‌نام کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست هزینه بهایی داشتید یا قرار بود هزینه‌ای برای حضور شما داده شود؟ گفت: خیر، به سنت هرساله ما بر اساس فراخوان اعلامی ثبت نام کردیم تا فضا و میزی جهت فعالیت در اختیار ما قرار داده شود و حضور ما در غرفه هزینه اضافه‌ای برای معاونت نداشته است.

جعفری‌اقدم با اشاره به برنامه حضور مجازی در این نمایشگاه گفت:‌ مذاکره آنلاین و غیرحضوری با 38 ناشر خارجی در جریان برگزاری این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این موسسه در نمایشگاه امسال بلونیا خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب لندن خبر داد و گفت:‌ نمایشگاه لندن نیز 16 تا 18 فروردین برگزار می‌شود و ما برنامه‌هایی برای حضور مجازی تدارک دیده‌ایم.

مدیر آژانس ادبی پل با اشاره به دیگر برنامه‌های این آژانس برای معرفی کتاب‌های ایرانی در بازارهای جهانی گفت:‌ ما به دعوت و هزینه اتحادیه ناشران کره جنوبی در نمایشگاه سئول که 11 تا 15 خرداد 1401 برگزار می‌شود،‌ نیز شرکت خواهیم کرد. این نمایشگاه به جهت برخورداری از بخش کپی‌رایت قوی و کارامد جزو نمایشگاه‌های مهم کتاب در جهان به شمار می‌رود.

توافق آژانس ادبی پل با 4 ناشر معروف آمریکایی جهت تبادل رایتواگذاری نمایندگی فروش رایت انتشارات معتبر خارجی به آژانس ادبی پلاظهار تمایل چینی‌ها برای خرید رایت 23 کتاب پیشنهادی آژانس ادبی پل

وی ادامه داد: از آنجایی که کتاب‌های ایرانی و در موضوع کودک و نوجوان و ادبیات داستانی قابلیت بالایی برای ورود به بازار نشر کره جنوبی  و دیگر کشورهای آسیایی جنوب شرقی دارند،‌ این نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای ما باشد.

نمایشگاه کتاب بلونیا معتبرترین نمایشگاه کتاب جهان در موضوع کودک و نوجوان و تصویرگری است که همه ساله با حضور صدها ناشر، آژانس ادبی و تصویرگر از سراسر جهان در شهر بلونیا ـ ایتالیا برگزار می‌شود. در این نمایشگاه علاوه بر برگزاری جوایز مختلف ادبی و تصویرگری و فستیوال‌ها و برنامه‌ها کپی رایت هزاران کتاب مبادله می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات نمایشگاه کتاب بلونیا مدیر آژانس ادبی آژانس ادبی پل برای حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافت
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب